Jei jūs ieškote naujo sedano, tai pamirškite visus passatus, insignijas, mondeo ir net „Audi A4“. Greičiausiai tai ir yra automobilis, kurio jums reikia.

Pirmas įspūdis

Vykdamas į Florenciją, kur visą mėnesį gamintojas organizuoja šio automobilio bandymus, turėjau stiprią išankstinę nuomonę. Kas galėtų mane kaltinti? Pirmosios kartos „Laguna“ buvo nuolat gendantis, barškantis varžtų kibiras, o paskutinės dvi versijos dar ir baisios lyg gyvenimas.

Visgi, nuomonė pradėjo keistis vos išvydus ją. Dėl skonio nesiginčijama, bet atrodo „Talisman“ tikrai gerai ir daug įdomiau bei solidžiau nei didžioji dauguma mūsų keliuose įprastų sedanų.

Tai – didelė mašina. Jos ilgis 4,85 m, o plotis 1,87 m, bet tiek kelyje, tiek stovėjimo aikštelėje ji elgiasi vos ne kaip kompaktinis automobilis. Dėl visų keturių valdomų ratų sistemos „4control“ siaurose Florencijos gatvėse, iš visų pusių zujant motoroleriams, net ir prie prabangiai plačių Kauno gatvių pratęs vairuotojas jaučiasi patogiai ir saugiai.

Važiuojant iki 60 km/h galiniai ratai susisuka į priešingą pusę nei priekiniai (80 km/h važiuojant „sport“ režimu). Maksimalus galinių ratų susukimas yra 3,58°. Važiuojant didesniu greičiu galiniai ratai jau sukasi į tą pačią pusę kaip ir priekiniai. Pirmuoju atveju automobilis tampa manevringesnis, o antruoju – stabilesnis.

Čia ne vienintelis inžinierių fokusas. Pavarų dėžė įmontuota ne už variklio, o šalia jo. Tai leidžia turėti didesnę ratų bazę, o dėl tokio sprendimo – daugiau vietos automobilio salone vairuotojui ir keleiviui.

Teko bandyti du galingiausius variklius, benzininį (200 AG) ir dyzelinį (160 AG). Abiejų variklių darbinis tūris 1,6 l. O tai geras rezultatas. Pavyzdžiui, 2,0TDi „Passat“ varikliai tokios galios nepasiekia.

Abu varikliai buvo dinamiški, bet tik pasirinkus „sport“ režimą. Važiuojant „comfort“ arba „neutral“ režimais variklis kartais sureaguodavo tik po sekundės. Ne pats maloniausias jausmas, norint išvažiuoti į judrų pagrindinį kelią. Bet maža problema – nustatymus galima personalizuotis ir variklio reakciją pagreitinti.

Kainos

„Renault Talisman“ komplektuojamas su penkiais skirtingais varikliais. Du iš jų benzininiai: „Energy Tce 150“ ir „Energy Tce 200“. Praktiškai tai vienas ir tas pats 1,6 litro darbinio tūrio variklis, tik vienas jų geriau „patiuninguotas“. Pirmasis išvysto 150 AG, o antrasis 200 AG. Lietuvoje benzininius modelius bus galima rinktis tik su automatinėmis dviejų sankabų 7 laipsnių EDC pavarų dėžėmis.

Pigiausias benzininis modelis su „Energy Tce 150“ ir kiek paprastesne komplektacija kainuos 25800 eurų. Brangiausia benzininė „Initiale Paris“ versija komplektuojama su „Energy Tce 200“ varikliu. Jos kaina 35510 eurų.

Dyzelinių modelių pasirinkimas kiek platesnis. Pigiausias bazinis modelis komplektuojamas su „dCi 110“ varikliu. 110 AG galios variklis yra ekonomiškiausias klasėje. „Užsipili ir pamiršti“ – vidutinės kuro sąnaudos vos 3,6 l/100 km.
"Renault Talisman"

Visgi, toks taupumas ne kiekvienam. Šis variklis komplektuojamas su pigiausia „LIFE“ versija ir nutaikytas į juodadarbius vadybininkus, kuriems nereikia nei ventiliuojamų, masažuojančių sėdynių, nei geros garso sistemos. Kurių instinktai nėra atbukinti gero ir patogaus gyvenimo, todėl saugumą didinančios sistemos tėra balastas. Nukreiptos į tuos, kurie nėra dar užsitarnavę „4control“ sistemos ar išskirtinės baklažanų spalvos, kuri atitenka tik „Initiale Paris“ versiją perkantiems žmonėms.

Bazinis modelis kainuoja 22840 eurų.

Pridėję vos tris papildomus tūkstančius galite įsigyti „Energy dCi“ versiją su 130 AG. Tiesa pavaras reikės perjunginėti pačiam. Už 2750 eurų galima gauti ir prabangesnę „Intens“ versiją.

„Intens“ versija su tokiu pat varikliu ir automatine pavarų dėže kainuos jau 29120 eurų.

Prabangiausią „Initiale Paris“ versiją su dyzeliniu „dCi 160“ varikliu galima įsigyti už 36370 eurų. Paprastesnė „Intens“ versija kainuos 30470 eurų, o „ZEN“, kiek geresnė nei bazinis variantas, kainuos 28750 eurų.

Dar 980 eurų reikės primokėti jei norite bet kurio automobilio „universalo“ versijos.

Tai brangesnis automobilis nei jo konkurentai, pavyzdžiui „Opel Insignia“. Tiesa, į juos „Renault“ stengiasi nesilygiuoti. „Talisman“ viena koja stovi premium segmente ir kai kuriuose aspektuose įkąsti gali net „Audi A4“.

Kažkur ten pat stovintis nuobodus kaip cepelinas „Volkswagen Passat“ atitinkamai komplektuotas yra brangesnis. Vienintelis konkurentas „Talisman“ lieka „Škoda Superb“.

Šeimyniniai sedanai nėra patys įdomiausi automobiliai pasaulyje. Vis dėlto, čia kitas atvejis. Bus labai įdomu ateinančius porą metų stebėti kaip keisis Lietuvos automobilių parkas. Panašu, kad į gerąją pusę

Minusai vietoj epilogo

Jaučiuosi negerai, šiam automobiliui skyręs tiek gerų žodžių ir nepaminėjęs kelių man užkliuvusių detalių.

Vienas mano geras draugas pasakė frazę, kuri man įstrigo visam gyvenimui: „Medis turi būti miške, o ne mano automobilyje“. Tada tamsia plėvele užsiklijavo visas savo subarkės medžio imitacijos detales.
"Renault Talisman"

Reikėtų gamintojui suprasti, kad ant ribos 2016 metai ir šiuolaikinė pramonė leidžia rinktis iš daugiau nei pigaus dažyto plastiko. O už medžio imitaciją kvailiau nebent tik variklio garsas leidžiamas per kolonėles. Po kelių metų jums tikrai bus gėda dėl to.

Pats riebiausias minusas gamintojui atitenka už prastą surinkimo kokybę. Kai kuriuose automobiliuose, net prabangiausiose „Initiale Paris“ versijose priekinių durelių lango linijos skyrėsi nuo galinių. Jei nepavyksta lygiai sudėti durelių, tai kas gali garantuoti, kad dėl atmestino darbo nepradės byrėti visa mašina?

Patikrinsime netrukus Lietuvos keliuose.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (369)