Ir ne bet kur, o Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodrome, kur vienu metu, nepaisant kad aplinkui gali šviesti saulė ir lyja, tiek ledo, tiek ypatingai slidaus kelio – į valias.

Bandymams parinkta beveik dvi dešimtys įvairios klasės skirtingų gamintojų automobilių, išskyrus visureigius, kurių laukia speciali trasa Druskininkuose. Į Panevėžį visų atvairuotų automobilių ratai buvo „apauti“ vienodomis padangomis - „Continental WinterContact TS 850“.

Vertinimo komisijos nariai, virtę reikliais ir gana priekabiais teisėjais, itin džiaugėsi bandymų sąlygomis, privertusiomis juos, kaip nelengvos žiemos keliuose, būti budriais ir itin dėmesingais.

„Jeigu reikėtų rinktis, valandą praleisti lenktynių trasoje ar saugaus vairavimo aikštelėje, pasirinkčiau pastarąją. Lenktynėse gali įveikti kažkokį posūkį, sakykim, 120 km/val. greičiu, tačiau realiame gyvenime tokie įgūdžiai retai praverčia. Tuo tarpu saugaus vairavimo aikštelėje gali važiuoti 30 km/val. greičiu ir patirti identiškas situacijas toms, su kuriomis neišvengiamai teks susidurti žiemą“, - dar neatvėsus bandymų įspūdžiams jais dalijosi vienas jaunesnių komisijos narių, portalo 15 min.lt rubrikos „Gazas“ žurnalistas Paulius Sviklas.

Jis neslėpė ne kartą buvęs šioje aikštelėje ir džiaugėsi pirmą kartą turėjęs galimybę išbandyti tiek daug skirtingų automobilių su vienodomis padangomis. Tai leido adekvačiai palyginti skirtingus automobilius, jų valdymo savybes tiek išjungus elektronines stabilumo sistemas, tiek jas įjungus.

„Prieš prasidedant žiemos sezonui neverta ieškoti tuščios prekybos centro aikštelės ir ten naktį paslapčia daryti tai, ką policija apibrėžia chuliganišku vairavimu. Geriau atvažiuoti į mokymus tokioje aikštelėje – naudos bus daug daugiau“, - pataria P. Sviklas.

Bandymų sesiją pradėjo ir vienas konkurso vertinimo komisijos senbuvių Valdas Juozas Vilūnas, joje padaręs tik kelių metų pertrauką, kai pats vadovavo geriausiojo automobilio rinkimus organizuojančiam Lietuvos žurnalistų autoklubui.

„Tai buvo įsimintinas konkurso festivalis „Suk suk ratelį, suk į vieną ar į kitą pusę“... Slidžią ir klastingą dangą komisijos nariai – automobilių bandytojai ir vertintojai – išmėgino su priekinių varomųjų ratų pavarą turinčiais automobiliais. Nė vienas negrįžo namo pėsčias, nes padangos kompensavo klaidas ar vairavimo netikslumus. Tai buvo gera proga artėjant žiemai įsitikinti, jog geriau jau lėčiau iki namų pačiam parvažiuoti, nei greičiau, kai tave ir tavo mašiną kiti parveš...“ - kaip visada geros nuotaikos nestokojo populiarios TV laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ vedėjas V. J. Vilūnas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)