Spalio 22-24 dienomis bus duotas startas iš gruodžio į spalio mėnesį perkeltam paskutiniajam kaimyninės šalies ralio pirmenybių etapui „Forest Lake 2015“.

Prieš šias lenktynes paskelbtame preliminariame Baltarusijos ralio čempionato lyderių sąraše, pirmajame dešimtuke - net 7 lietuviškos pavardės ir tik dvi baltarusiškos. Daugiausia taškų yra „N40–Narvesen“ komandos lyderio Eugenijaus Sladkevičiaus sąskaitoje – 202. Vytautas Švedas kol kas turi 182 taškus.

Greičiausias Baltarusijos ralio pilotas Sergejus Viazovičius (178 taškai) trečias, o ketvirtoje vietoje – Latvijos automobilių sporto žvaigždė Janis Vorobjovas (175 taškai). Vienas šių vyrų, „atvežęs“ geriausią rezultatą „Forest Lake 2015“ lenktynėse, taps šių metų Baltarusijos ralio čempionu.

Kol kas nėra tiksliai aišku ar į Baltarusiją važiuos neginčijami lyderiai V. Švedas su J. Vorobjovu, tačiau E. Sladkevičius bet kuriuo atveju savo pagrindiniu varžovu laiko S. Viazovičių.

„Tuose greičio ruožuose, kurie kartojasi metai iš metų ir kuriuos baltarusiai moka mintinai, įveikti Sergejų būtų velniškai sunku. Kiek žinau, tuose keliuose, kuriuose numatyta būsimo „Forest Lake 2015“ trasa, keletą pastarųjų metų varžybos nevyko, todėl galima daryti prielaidą, kad itin didelio „savų sienų“ pranašumo vietiniai sportininkai neturės. Kita vertus, Baltarusijos ralio čempionato senbuvius yra pavykę aplenkti visokiomis sąlygomis. Svarbu pačiam nedaryti klaidų“, – varžybų išvakarėse samprotavo E. Sladkevičius.

Savo titulų kolekciją po „Forest Lake 2015“ finišo dar vienu tarptautiniu trofėjumi greičiausiai papildys Ričardas Baubinas. Druskininkuose iškovojęs pergalę LARČ ketvirtojoje įskaitoje, Ričardas Baltarusijos ralio čempionate užima penktąją vietą bendroje įskaitoje ir yra greičiausias tarp važiuojančių automobilius viena varančiąja ašimi.

„Truputį gaila, kad nors šiais metais skirtinguose Baltarusijos ralio čempionato etapuose dalyvavo 78 ekipažai, tačiau visose lenktynėse startavusius galima suskaičiuoti ant pirštų. Į du etapus Lietuvoje, važiavo vos keletas baltarusių, o į ralį Pskove („išvažiuojamasis“ etapas Rusijoje vyko rugsėjo 17-19 dienomis) daug kas praleido, nes jis buvo „įsispraudęs“ tarp „DHL Elektrėnai Rally“ ir „Rally Classic Druskininkai“. Todėl beveik visų pateikusių paraiškas kovoti šiame čempionate taškų kraitis palyginti kuklus, o intrigos – nedaug“, – pasakojo R. Baubinas.

Pasakodamas apie kitus kaimynų ralio pirmenybių ypatumus, R. Baubinas pripažino, kad be natūralių priežasčių (Baltarusijos rublio devalvacijos ir kalno ekonominių problemų, trukdančių ralio komandoms surinkti biudžetą), nemažai sportininkų atsisako pagundų važiuoti į „artimąjį užsienį“ dėl sveiku protu sunkiai paaiškinamų biurokratinių reikalavimų.

Tarkim, į varžybas važiuojantys mechanikai oficialiai privalo deklaruoti viską iki paskutinio varžtelio, o grįžtant namo – pasieniečiams rodyti sudėvėtų padangų likučius. Netgi reikiamo oktano degalus įsivežti yra sudėtinga.

Vienintelė paguoda, kad Baltarusijos ralio čempionato organizatoriai savais metodais sugeba susitarti su pasieniečiais ir muitininkais, todėl realiai valstybinės sienos kirtimo procedūros nebūna tokios komplikuotos. Dar daugiau – visiems varžybų dalyviams nemokamai parūpinamos vizos. Reikia tik neuždelsti su paraiška iki paskutinės minutės. Šiuo metu paraiškas yra pateikę 19 ekipažų.

Daugiau konkrečios informacijos apie „Forest Lake 2015“ ralio greičio ruožus ir kitas sąlygas ypatumus nėra paskelbta. Aišku tik tiek, kad lenktynės vyks netoli Ušači miestelio, kurio apylinkėse esantis reljefas ir gruntas nedaug kuo skiriasi esančio Zarasų krašte.

Būsimos Lietuvos delegacijos nariai kol kas priversti spėlioti, kiek tiesos yra ganduose, kad šiais metais, taip pat kaip ir pernai, (2014-aisiais paskutinysis BLRČ etapas vyko gruodžio pradžioje) bus leidžiama startuoti dygliuotomis padangomis.