Ir, žinoma, apdovanojimų ceremonija, iš kurios ne visiems buvo lemta grįžti su nugalėtojų taurėmis ir įspūdingais rėmėjų prizais, tačiau ir pralaimėję šiame, jau dvyliktajame VšĮ „Saugus ratas“ surengtame žygyje, nesijautė niekas. Juk argi galima vadinti pralaimėjusiais, kurie net po finišo dar ilgai diskutavo, kokie faktoriai turi didžiausią įtaką ir kaip tą patį atstumą, tais pačiais kelias, tokiu pat automobiliu nuvažiuoti sunaudojus kuo mažiau degalų?

Prancūziškų automobilių triumfas

Pirmą kartą per dvylika metų visą tokių žygių absoliučios įskaitos nugalėtojų garbės pakylą užėmė prancūziškų automobilių vairuotojai.
Specialųjį Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ įsteigtą pereinamąjį prizą ir renginio rėmėjo – 500 eurų vertės čekį „Bridgestone“ padangoms, kurios, kaip teigė „Bridgestone“ atstovas Eugenijus Marcinkevičius, turės įtakos ir kelionės saugumui, ir jos kaštams, aukščiausiai iškėlė absoliutūs renginio nugalėtojai Artūras Žukas ir Rytis Turčinas.

Nugalėtojai vairavo 1560 cm3 darbo tūrio variklį turintį „Peugeot 208 Blue HDi“ automobilį ir visą 310,6 km maršrutą, iš kurio net 290 km driekėsi asfalto ir 20,6 km žvyro keliais, įveikė sudeginę tik 10,35 litro dyzelino arba 3,33 litro 100 kilometrų.

Tai jau antroji šio darnaus, ilgametę patirtį sukaupusio ekipažo pergalė „Saugaus rato“ rengiamuose ekonominiuose žygiuose. Pirmąją jie iškovojo 2011 metais surengtame taupumo žygyje Vilnius – Talinas – Vilnius.

Antrąją vietą iškovojęs Vitalijaus Eidimto ir Renatos Odinienės ekipažas vairavo irgi „Peugeot 208“, kurio degalų sąnaudos 100 km buvo kiek didesnės – 3,44 litro.

Trečias liko dar vienas pastovus šių žygių dalyvis, nugalėtojas ir prizininkas alytiškis Ąžuolas Žadeika, vairavęs „Renault Clio 4“ automobilį. Šįkart Ąžuolui talkino Rita Sabaitė, o tretieji prizininkai 100 km kelio sudegino 3,5 litro dyzelino.

Absoliučios įskaitos nugalėtojų trejetukas lygiai tokias pat vietas užėmė ir gausiausiose ED4 (dyzelinių automobilių, kurių variklio darbo tūris iki 2000 cm3) klasėje, kurioje varžėsi devyni ekipažai.

Ketvirtąją bendrosios įskaitos vietą ir pirmąją ED3 klasėje (variklio darbo tūris iki 1400 cm3) užėmė Gintaro Kaukėno ir Ramūno Fetingio duetas, vairavęs „Kia Rio 1,1 VGT LX Plus“ automobilį, kurio apetitas 100 km kelio – 3,56 litro degalų.

Įdomu, kad lygiai tokias pat kuro sąnaudas pasiekė ir šeimyninis tėvo ir sūnaus Audriaus ir Pauliaus Glėbų ekipažas, vairavęs „Honda Civic Tourer“ automobilį, tačiau masiškiausioje ED4 klasėje jie buvo priversti tenkintis ketvirtąja vieta.

Kantrybę vainikavo pergalė

Povilas Taletas automobilių ekonominius žygius atrado vos gavęs vairuotojo pažymėjimą. Prabėgus keletui metų jis kartu su Mykolu Karveliu, vairavę „Toyota Yaris Hybrid“, šventė pergalę EH (hibridinių) automobilių klasėje. Nugalėtojai 100 km išsiteko su 4,32 litro degalų.

Prieš startą – kuklūs renginio debiutantai, po finišo – besidžiaugiantys antrosios vietos laimėtojai. Tokia sėkme, lydėjusia antrąją vietą šioje klasėje iškovojusius Rūtenį ir Ramūną Turčinus, vairavusius šiuose žygiuose iki šiol nematytą, benzininį ir elektros motorus turintį „Lexus CT200H“ ir pranokusius itin patyrusius Audrių Gružinską ir Žilviną Babianską, tramdžiusius „Volkswagen Golf GTE“, gali pasigirti tik labai retas.

Beje, žvelgiant į žygio automobilių parką dominuojančia marke tapo įvairių modifikacijų „Volkswagen“ automobiliai, kurių buvo net penki, vienas „Audi A6 Ultra“ limuzinas, keli „Škoda“, sunku buvo net pagalvoti, kad šį gamintoją ištiko krizė.

Ekonominiame žygyje debiutavo ir benzinu bei dujomis varomas „Volkswagen Up!“, todėl didžiausias dėmesys teko jį vairavusiam šeimyniniam Tomo ir Natalijos Vekterių ekipažui, kuris ne be pagrindo didžiavosi ir su šia transporto priemone įveikta neįtikėtinai taupia kelione iš Vilniaus į Paryžių, kai 100 km nuvažiuoti pakako 6 litrų dujų.

Įdomi kova ne dėl litrų, o dėl gramų vyko ir E1 (benzininių automobilių, kurių variklio darbo tūris iki 1400 cm3) ir ED2 (variklio darbo tūris iki 2000 cm3) klasėse.

Pirmojoje su „Škoda Fabia“ nugalėjo dar vienas šeimyninis tėvo ir dukros Lino ir Giedrės Barščevičių ekipažas (4,46 litro 100 km, 14-oji bendrosios įskaitos vieta). Nugalėtojai pranoko „Škoda Octavia“ vairavusius dar vieną šeimyninį Giedriaus ir Vaido Jasonų ekipažą ir trečiuosius prizininkus Jurgį Paplaitį su Tadu Markevičiumi („Fiat 500“).

ED2 klasėje pergalę šventė šalies automobilių sporto veteranas, žiedinių bei ralio trasų nepaliekantis ir dabar Rimgaudas Statnickas su Rimantu Pukėnu, vairavę visais ratais varomą „Suzuki Vitara“.

Antrąją vietą iškovojo dar vienas šio žygio debiutantas Pijus Maksimavičius su Gintaru Viganausku, kurie vairavo didelio susidomėjimo susilaukusį, Lietuvoje tik debiutuojantį „Ssang Yong Tivoli“ ir pranokę labiau patyrusius Artūrą Pakėną su Mariumi Eidukoniu, vairavusius kur kas galingesnį, 2 litrų darbo tūrio variklį turintį „Seat Leon Cupra“.

Sėkmingas debiutas

„Renginys ko gero „pasmerktas“ sėkmei, kai jį, nelyginant upelį, nuolat papildo nauji, gaivūs šaltiniai, - sveikindamas nugalėtojus ir prizininkus kalbėjo pagrindinis ekonominio žygio organizatorius, VšĮ „Saugus ratas“ vadovas Valdas Juozas Vilūnas. – Labiausiai džiugina vis gausėjančios renginio dalyvių gretos, jas papildantys nauji, jauni žmonės, norintys mokytis vairuoti taupiai ir saugiai“.

Į ekonominio vairavimo paieškas įsijungė net tie, kam bent iš pirmo žvilgsnio dėl to visiškai nederėtų kvaršinti galvos. V. J. Vilūnas turėjo omenyje „Statoil Fuel & Retail“ Lietuva, ne tik aktyviai susidomėjusia renginiu, bet delegavusia į žygį atskirą savo darbuotojų grupę.

Debiutas pranoko lūkesčius. Grupės nugalėtojai Karolis Daugintis su Roku Laurinavičiumi, vairavę 1,2 litro variklį turintį „Volkswagen Polo“, 100 km sudegino 3,68 l. dyzelino. Lygiai tiek pat, kiek ir vieni labiausiai patyrusių šių žygių dalyvių Renaldas Gabartas su Vaidotu Kvikliu, startavę su „Citroen C4 Cactus“. Daugiau patyrusiems šis rodiklis garantavo šeštąją absoliučios įskaitos vietą, o debiutantams – puikią septintąją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)