Iki paskutinio varžto automobilius išmanantis vyras neslėpė – gaila, kad automobilių pasaulyje atsitiko toks dalykas kaip „dyzelgeitas“.

„Gaila ne todėl, kad prigavo „Volkswagen“, gerai, kad prigavo. Gaila, kad tokio dydžio korporacija ėmėsi sukčiavimo“, – kalbėjo jis.

Jau dabar paskelbta, kad koncernas JAV net nebandys sertifikuoti naujųjų, 2016 metų, automobilių modelių su dyzeliniais varikliais. Kas bus toliau – tik įdomiau.

„Volkswagen“ prekės ženklui tai yra stiprus smūgis. Ne tik dabartiniu laiku, bet ir tolimoje ateityje. Amerikiečiai greičiausiai palaidos dyzelinius variklius visiškai. 9-ajame dešimtmetyje jie jau buvo atsikandę savo dyzelinių variklių. Europiečiai siekė įrodyti, kad jie yra švarūs, netriukšmingi, pakankamai galingi, o svarbiausia – taupūs. Dabar „Volkswagen“ vardas amerikiečių sąmonėje liks apjuodintas amžinai“, – sakė K. Judzentavičius.

Gali būti, kad jūsų ši istorija nejaudina, o jei jaudina, tai tikrai ne dėl skriaudžiamos gamtos. Tai nestebina K. Judzentavičiaus.

„Kalbėjau su pardavėjais, tiek „Volkswagen“, tiek kitais. Lietuvių sąmonėje ta tarša nėra labai svarbi. Užtenka pažiūrėti į mašinas gatvėje. Kiek yra važinėjančių su išpjautais DPF filtrais ir katalizatoriais, su netvarkinga degalų įpurškimo sistema? Dėl „Volkswagen“ mano pozicija tokia – nors jie azoto junginiais aplinką teršia keliasdešimt kartų daugiau nei leidžia normos, bet tai nėra labai jau daug palyginus su mūsų transporto parku“, – kalbėjo jis.

Klausiate ką reikės daryti su savo 2011 metų „Jetta“? Koncernas pažadėjo iki 2016 metų panaikinti šią problemą, bet kažin ar jūs būsite patenkintas rezultatu.

„Amerikiečiai padarė bandymą su 2011 metų „Volkswagen Jetta“. Galia sumažėjo 15 arklio galių. Tai yra 10 procentų visos variklio galios. Sumažėjo ir sukimo momentas, gali būti, kad išaugs ir kuro sąnaudos“, – pasakojo redaktorius.

Kenksmingi azoto junginiai susidaro didžiulėje temperatūroje, o būtent tokioje ir dirba naujieji varikliai su įpurškimo sistemomis. Tik taip nauji automobilių varikliai šiandien gali atitikti EURO 6 taršos normas.

Iš viso, kodėl „Volkswagen“ atsidūrė šioje situacijoje, kai kiti gamintojai sugebėjo sukurti taršos normas atitinkančius variklius?

„Iš vienos pusės koncernas buvo spaudžiamas aplinkosauginių reikalavimų, o iš kitos – pirkėjų. Europoje pusė variklių yra dyzeliniai. Manau, kad vidutinio lygio vadovams buvo duota užduotis sukurti ekologišką variklį už tokią ir tokią pinigų sumą. Jie pabandė ir pamatė, kad to nepavyks padaryti, todėl nusprendė pasukčiauti. Nepaėjo“, – konstatavo K. Judzentavičius.

Panašu, kad automobilių pasaulis kuriam laikui gali tapti nuobodesnis. Šis „dyzelgeitas“ net gali tapti žingsniu atgal pramonėje.

„Volkswagen“ turės mesti labai daug lėšų problemos sprendimui. Tai sustabdys plėtrą, technologijų kūrimą. Gali būti, kad koncerno automobiliuose bus pradėtos naudoti pigesnės medžiagos. Šito neišvengsi. Jau dabar automobilių remonto kampanijai skirta 6,5 mlrd. eurų“, – pasakojo K. Judzentavičius.

Vis dėlto, tai nėra šansas elektromobiliams.

„Kol jie neatpigs, tol nepakeis dyzelinių automobilių. Didžiausia problema dabar yra elektromobilių baterijos. Jos brangios ir nėra pakankamai talpios. Reikia rasti būdą jas atpiginti arba pritaikyti visai kitą technologiją. Taip, ateityje mes važinėsime elektriniais automobiliais ir aš visomis keturiomis už tai, bet jie nebūtinai bus varomi baterijomis“, – kalbėjo K. Judzentavičius.