Pasak automobilių sporto profesoriumi tituluojamo Jono Dereškevičiaus, kai lenktynės vyksta geru oru, o trasoje netelkšo balos, į serviso zoną „kovinės“ mašinos grįžta palyginti švarios – įvairiose nišose, už apsaugų ar ratlankiuose būna prisikaupę palyginti nedaug žvyro.

Tačiau žiemą, kai prie kėbulo kimbantis drėgnas sniegas akimirksniu ledėja, automobilis po ilgesnio greičio ruožo gali pasunkėti net 150 kilogramų.

„Tai tas pats, kas važiuojant lenktyniauti į automobilio bagažinę įsidėti tris maišus bulvių. Dėl šios priežastiems kėbulo nuvalymas yra pirmas pagal eiliškumą ir tikrai ne paskutinis pagal svarbą darbų lenktynių techninių pertraukų metu“, – pabrėžė J. Dereškevičius.

Ne mažiau svarbu tai, kad purvinas automobilis trukdo mechanikams tiksliai įvertinti įvairių agregatų būklę, priimti teisingus sprendimus dėl būtiniausių remonto darbų ir tuos darbus atlikti.

Kadangi lenktynių metu šiems dalykams laiko visuomet katastrofiškai trūksta, galimybę nuplauti „kovinį“ automobilį prieš serviso zoną sunkoka pervertinti.

Automobilių sporto profesionalai rekomenduoja nepamiršti ir estetinio vaizdo reikšmės: jei per nešvarumų luobą nesimato rėmėjų reklamos, greičiausiai komandos biudžetą surinkti padėjusių įmonių vadovai nebus sužavėti...

Šiųmetinio lenktynių sezono viduryje, ralio „Žemaitija 2015“ išvakarėse, N40 vyrų autoklubo meistrai sukonstravę mobilią automobilių plovyklą ne tik išsprendė minėtas problemas, bet ir sulaukė rimtų verslo struktūrų dėmesio.

„Rally Classic Druskininkai“ varžybų metu serviso zonos prieigose veiksiančios plovyklos partneriais sutiko būti įvairius eksploatacinius skysčius ir kosmetiką automobiliams gaminanti bendrovė „Lesta“ bei įrankių nuomos kompanija „Cramo“. Svarbiausia priežastis, lėmusi jų sprendimą tapti ralio dalimi – pati mobiliosios plovyklos konstrukcija, leidžianti ne tik greitai paruošti automobilį vizitui į serviso zoną, bet garantijos, kad teršalai nepateks į aplinką.

Plovykla turi specialų vandens surinkimo „sijoną“, todėl nuo plaunamų automobilių nubėgę nešvarumai surenkami konstrukcijos apačioje esančiame rezervuare. Vėliau nuotekos perpumpuojamos į specialias talpas ir nugabenamos į utilizavimo vietas.

Į Druskininkus atkeliavę „Rally Classic“ žiūrovai turės gerą progą savo patirčių kolekciją papildyti dviem nekasdieniškai įspūdžiais: sužinoti, ką jaučia sportininkai „padarę stogą“. T. y. išbandyti Lietuvos automobilių kelių direkcijos žinioje esantį unikalų automobilio apsivertimo imitavimo įrenginį.

Saugaus eismo specialistai atkreipia dėmesį, kad labai dažnai žmonės – ypač užaugę žaisdami kompiuterinius žaidimus – neadekvačiai vertina svarbiausius dalykus, susijusius su kasdienėmis kelionėmis: automobilio greitį, stabdymo kelią, atsparumą smūgiams ir savo pačių galimybes išlikti sveikiems avarijos atveju.

Svetimos klaidos paprastai nepadeda atsikratyti savotiškos „nemirtingumo“ iliuzijos, todėl galimybė naudojant specialius įrenginius bent iš dalies pajusti kas vyksta nesuvaldytame ir besivartaliojančiame automobilyje laikoma itin svarbia.