„Nežinau, ar buvo lietuvis važiavęs Kipro ralio keliais, bet šiais metais jau bus“, – su šypsena kalba vienas greičiausių Lietuvos ralio lenktynininkų.

Kipro ralis pakankamai unikalus savo kraštovaizdžiu ir kelių specifika. Pirmosios varžybos surengtos 1970 m. Nuo to laiko jis buvo įtrauktas į prestižiškiausių čempionatų kalendorius – WRC (World Rally Championship), IRC (Intercontinental Rally Challenge), ERC (European Rally Championship), MERC (Middle East Rally Championship).

Kipras nėra didelė rinka automobilių gamintojams, o būtent tai būna vienas pagrindinių kriterijų Tarptautinei automobilių sporto federacijai (FIA) svarstant ralius – kandidatus. Kipre gyvena mažiau žmonių nei Estijoje, tačiau jie turi ypatingų trasų, dėl kurių šios varžybos tampa patrauklios.

Pasaulio čempionate Kipro ralis garsėja kaip lėčiausios ir dažnai pačios karščiausios varžybos.

„Nustebsite, – pabrėžia D. Butvilas, – lėčiausias ralis? Yra ruožų, besidriekiančių ant žvyro kalnuose. Kelias vietomis toks vingiuotas, jog net greičiausi pasaulio ralio automobiliai nesiekia vidutinio 80 km/h greičio. Važiuojant lėčiau automobilis mažiau vėsinasi, temperatūra salone kyla, kaista ir visi agregatai. Tai reikalauja papildomos ištvermės ir iš pilotų.

Žinoma, ne visi ruožai tokie lėti. Pastaraisiais metais ralis vis greitėjo, o dalis trasų driekėsi ir asfalto danga“, – dėsto pirmasis Lietuvos lenktynininkas, besivaržantis Europos ralio čempionate.

Būsimame Kipro ralyje labai didelę svarbą turės geras automobilio balansas, kuris leis važiuoti greitai tiek ant asfalto, tiek ant žvyro.

„Tam reikia didelių kompromisų, nes pilnai vienai dangai paruošta mašina gerokai skiriasi nuo kitos. Mano manymu, važiuosime daugiau žvyrui pritaikyta mašina. Patirtis rodo, kad su žvyriniais nustatymais ant asfalto gali važiuoti greičiau, nei atvirkščiai – su asfaltiniais ant žvyro.

Ta pati logika tinka ir padangų pasirinkimui. Nors naudosime itin kietas ir tvirtas žvyrines padangas, jos turėtų gerai dirbti ir ant karšto asfalto. Su šiomis padangomis dar turiu labai mažai patirties, todėl per trumpas treniruotes turėsiu maksimaliai greitai jas išstudijuoti ir priderinti savo vairavimo stilių,“ – teigia D. Butvilas.

Apie šį sezoną ERC

Europos ralio čempionate (ERC) yra 10 etapų. Po septynių ralių pirmauja K. Kajetanovičius iš Lenkijos su „Ford Fiesta R5“. Antroje vietoje – pagrindinis jo konkurentas iš Airijos Craigas Breenas su „Peugeot 208 R5“. Trečias – rusas Aleksejus Lukjaniukas su „Ford Fiesta R5“.

„Kajetanas yra mano kolega ir bičiulis, todėl aš asmeniškai labai džiaugiuosi dabartine jo padėtimi. Jis irgi ne vienerius metus važiavoje toje pačioje „Subaru Poland Rally Team“ komandoje, kurioje dabar startuoju ir aš. Daugkartinis Lenkijos čempionas yra vienas greičiausių pilotų visoje Europoje. „Junior“ klasėje čempionas jau yra – Emilis Bergkvistas su „Opel Adam R2“, - trumpai situaciją čempionate pristato lietuvis.

„ERC2 klasėje, kurioje startuojame mes, vėl nusimato aštri kova. Aštuoni dalyviai užsiregistravo lenktynėms. Yra net trys vietiniai kipriečiai su „Mitsubishi“ automobiliais, kurie bus greiti. Jie išmano lenktynių specifiką, moka pasirinkti tinkamiausias padangas ir mašinos nustatymus.

Žinoma, didesnė konkurencija gali ir padėti laimėti daugiau taškų. Optimistiškiausiu scenarijumi, jeigu pavyksta laimėti, o konkurentai atsilieka keliomis vietomis, įmanoma sumažinti atitrūkimą čempionate. Šiuo metu esame trečioje vietoje ir tik maksimalus taškų bagažas iš Kipro yra mus tenkinantis rezultatas. Kovosiu dėl pergalės, nes tai, galbūt, svarbiausios sezono varžybos. Nuo jų priklausys tolesnė čempionato eiga mūsų komandai,“ – atsargiai apie būsimą etapą kalba D. Butvilas.

Europos ralio čempionato etapas Kipre startuoja penktadienį ir finišuos sekmadienį. Po septynių ERC etapų D. Butvilas užtikrintai užima trečiąją poziciją ERC2 klasėje, nusileisdamas tik antrąją poziciją užimančiam vengrui D. Botkai ir čekui V. Stajfui.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją