„TopGear Apdovanojimų 2016“ dalyviai:

RENAULT KADJAR

Ne paslaptis, kad naujasis prancūziškas nedidelis SUV „Kadjar“ platforma, varikliais bei mechanizmais dalijasi su broliu „Qashqai“ iš „Nissan“ stovyklos. Nepaisant to, „Renault“ jam suteikė unikalią išvaizdą bei savitą interjerą, tad nežinodamas giminystės ryšių nė neįtartum.

„Kadjar“ varomas vien turbininiais varikliais – benzininių modelių pirkėjams siūlomas 1,2 litro 130 AG motoras, o dyzelių gerbėjai gali rinktis 1,5 litro 110 AG arba 1,6 litro 130 AG agregatus. Pastarąjį galima užsisakyti su visų ratų pavara. Pigiausia „Kadjar“ versija kainuoja nuo 17 tūkst. 360 eurų.

RENAULT ESPACE

Pirmasis pasaulinės sėkmės susilaukęs vienatūris sugrįžta gerokai pasikeitęs ir įgavęs krosoveriams bei miesto visureigiams būdingų bruožų. Naujasis „Espace“ vis dar didelis ir jame vis dar gali patogiai įsitaisyti 7 keleiviai, tačiau dabar jie sėdi aukščiau – visas šio „Renault“ kėbulas gerokai pakeltas nuo žemės, o 16 cm siekianti prošvaisa prilygsta ne vienam SUV klasės atstovui.

Interjeras primena oro lainerio kokpitą, o brangesnės versijos turi visų vairuojamųjų ratų sistemą. Visi varikliai – 1,6 litro tūrio, galingiausias dyzelinis motoras turi 160 AG, o benzininis – 200 AG. „Espace“ kainuoja nuo 29 tūkst. 270 eurų.

RENAULT CLIO RS TROPHY

„Renault Clio“ jau pabuvojo pirmuosiuose „TopGear“ Baltijos šalių apdovanojimuose ir iš ten atsivežė sportiškiausio modelio titulą.

Šiemet jis laimę bandys dar kartą ir „Trophy“ atvyko kur kas geriau pasiruošęs – turbininio 1,6 litro motoro galia padidėjo dvidešimčia arklių iki 220 AG, o dviejų sankabų automatinė mentelėmis valdoma dėžė pavaras perjungia 50 procentų sparčiau nei iki šiol.

Iki 100 km/val. šis „Clio“ pagreitėja per 6,6 sekundės ir pasiekia 235 km/val. greitį. Už šį malonumą teks atseikėti nuo 25 tūkst. eurų.

VOLVO XC90

Pirmoji XC90 karta gaminta net 12 metų – automobilių pasaulyje tai ištisa amžinybė. Tačiau laukti vertėjo. Visiškai naujas XC90 į prabangių visureigių pasaulį įskriejo tarsi viesulas, jis šluote šluojamas iš prekybos salonų ir jau pelnė ne vieną tarptautinį apdovanojimą.

Tokia sėkmė – ne iš piršto laužta. Naujasis švediškas visureigis grūste prigrūstas aktyvių ir pasyvių saugumo sistemų, o interjeras atrodo lyg perkeltas tiesiai iš prašmatnių skandinaviškų baldų katalogo.

Visi XC90 varikliai yra 2 litrų, 4 cilindrų agregatai. Galingiausias dyzelinis motoras turi 225 AG, o hibridinė iš tinklo įkraunama T8 versija – net 400 AG! Už pigiausią „Momentum“ modifikaciją prašoma nuo 58 tūkst. 906 eurų.

FIAT 500X

Vienas iš šių metų „TopGear Apdovanojimuose“ dalyvaujančių brolių dvynių. Nors pažymėtas „500“ ženkleliu, su mažesniaisiais giminaičiais šis „Fiat“ turi mažai bendro – jis gaminamas ant tos pačios platformos kaip „Jeep Renegade“ bei dalijasi tokiais pat varikliais.

500X mėgins užkariauti stilingų miestiečių, kuriems patinka aukštesnė sėdėjimo pozicija, širdis. Po kapotu 500X slepia turbininius, iki 170 AG pasiekiančius 1,4 litro benzininius bei 2 litrų 140 AG dyzelinius „MJet“ motorus, kurie siūlomi su visų ratų pavara bei 9 laipsnių automatinėmis dėžėmis. Naujasis „Fiat“ kainuoja nuo 16 tūkst. 990 iki 29 tūkst. 490 eurų.

JEEP RENEGADE

Mažiausias ir jauniausias „Jeep“ šeimos narys, savo genais besidalijantis su „Fiat 500X“. Dėl didžiulės prošvaisos, mažų kėbulo iškyšų bei elektronikos valdomos nuolatinės visų ratų pavaros šio mažylio turimos pravažumo savybės gali sukelti pavydą ne vieno tikro rėminio visureigio savininkui.

Pirkėjams siūloma net speciali, bekelei skirta „Trailhawk“ versija. Į priekį šį „Jeep“ gena 170 AG benzininiai 1,4 litro „MAir“ bei dyzeliniai 2 litrų „MJet“ varikliai. „Renegade“ savininku galite tapti turėdami 19 tūkst. 148 eurus, o brangiausia versija su 9 pavarų automatu kainuos 30 tūkst. 149 eurus.

KIA SORENTO

Kiekviena didžiausio „Kia“ modelio karta gerėja geometrine progresija. „Sorento“ nepasidavė pasaulinėms kėbulų mažinimo tendencijoms ir išsitempė į ilgį bei plotį. Mūsų rinkoje naujasis „Sorento“ siūlomas tik su viena jėgaine ir transmisija – jau pažįstamu 2,2 litro, 4 cilindrų 200 AG dyzeliniu motoru bei šešių pavarų automatine dėže.

Dėl didelio 450 Nm sukimo momento šis milžinas iki 100 km/val. pagreitėja per 9,6 sekundės. Vienu mygtuko spustelėjimu galima užblokuoti centrinį diferencialą – taip gaunamas 50:50 traukos paskirstymas tarp priekinės bei galinės ašies, tad nuvažiavęs nuo išminto takelio, „Sorento“ nepuola į paniką, o interjere rasite visus premium segmentui nesvetimus prabangos bei komforto atributus.

Kainuoja nuo 39 tūkst. 990 eurų, dar tūkstantį eurų reikės pridėti už septynvietę versiją.

KIA SOUL EV

„Soul EV“ laimėjo pirmąsias Lietuvoje rengtas elektromobilių lenktynes ir greičiausiai nuvažiavo iš Vilniaus į Palangą. Jis turi didžiausią bateriją iš visų mūsų rinkoje parduodamų elektromobilių modelių, tad gali nuvažiuoti didžiausią atstumą – oficialiai deklaruojamas viena įkrova įveikiamas nuotolis siekia 212 kilometrų, bet „TopGear“ pavyko nuriedėti net 230 km!

„Soul EV“, kaip visus elektromobilius, įkrauti galima iš greitojo įkrovimo stotelių arba bet kurio buitinio elektros lizdo.

KIA CEE‘D

Žymusis „TopGear“ TV laidos Protingai įkainotas automobilis šiemet susilaukė atnaujinimo – pakeisti priekiniai, galiniai buferiai bei žibintai modelio išorei įpūtė šviežumo, bet didžiausi pokyčiai yra nematomi plika akimi: po variklio dangčiu dabar galima rasti turbininį benzininį 1 litro trijų cilindrų motorą (100 AG arba 120 AG) bei su patobulintu 1,6 litro „CRDi“ motoru siūlomą visiškai naują dviejų sankabų automatinę pavarų dėžę.

Interjere įsitaisė iš „Sorento“ perimtas 7 colių jutiklinis ekranas, be to, pirkėjai gali užsisakyti „GT line“ įrangos lygį, „Cee‘d“ hečbekui suteikiantį sportiškojo GT modelio bruožų. „Kia Cee‘d“ gali būti jūsų už 13 tūkst. 990 eurus.

ŠKODA SUPERB

Žinote, kas yra vienintelis naujojo trečiosios kartos „Superb“ konkurentas? Nepatikėsite – tai „Rolls Royce Phantom“. Ir „Škodos“ vėliavnešys su daugiau nei milijoną eurų kainuojančiu aristokratu varžosi ne tik erdve sėdintiems gale – mūsų žiniomis, tai vieninteliai automobiliai, durelėse turintys ištraukiamus skėčius.

„Superb“ dabar ne tik didesnis išore bei vidumi, bet ir lengvesnis už pirmtaką. Turbininių dyzelinių modelių galia svyruoja nuo 120 iki 190 AG, o sportiško vairavimo gerbėjai gali rinktis benzininį 280 AG variantą su visų ratų pavara. Kainų amplitudė – pagal kiekvieno kišenę: nuo 18 tūkst. iki 36 tūkst. 340 europietiškųjų pinigų.

NISSAN JUKE RS

Atnaujintas „Juke“ pateko po „Nismo“ galąstuvu, ir jis vis dar atrodo taip, lyg būtų ištrauktas iš tropinės jūros kažkur šalia Karibų jūros krantų. Jei reikėtų paaiškinti raidžių santrumpą RS, mes pasirinktume terminą „Radikaliai Smagu“.

Po RS kapotu dabar ganosi dar didesnė arklių kaimenė – 1,6 litro variklis pasiekia 218 AG. Galingiausias gamos modelis nuo žemiškųjų brolių skiriasi arčiau žemės pritemptais priekiniu bei galiniu buferiais, platesniais sparnais ir šoniniais slenksčiais bei dideliu galiniu oro aptaku.

Siūlomos ir fantastiškai gerą šoninį palaikymą suteikiančios „Recaro“ sėdynės, o mechaninė versija turi rimtą riboto slydimo diferencialą. Visas šis smagumėlis – už 27 tūkst. 160 €.

NISSAN eNV200 EVALIA

Vienintelis mūsų rinkoje parduodamas elektromobilis, kurį galima užsisakyti su septyniomis sėdimomis vietomis. Nemėgstate pakeleivių? Išimkite sėdynes ir prieš jus atsivers didžiulis krovinių skyrius, kuriame tilps dvi europaletės.

Visa elektros pavara – tokia pat, kaip ir „Leaf“ modelyje, tad viena įkrova galima įveikti iki 170 km atstumą, o naudodamiesi greitojo įkrovimo stotelėmis bateriją pripildysite per pusvalandį. Pasitelkus išmaniojo telefono programėlę, galima stebėti automobilio įkrovos būklę bei nuotoliniu būdu įjungti klimato kontrolės sistemą.

Keleivinės versijos kaina – nuo 37 tūkst. 510 eurų.

PEUGEOT 208

Prancūzų mažyliui gyvavimo ciklo viduryje atlikta nedidelė veido patempimo operacija – sumontuotas žvitriau atrodantis priekinis buferis bei naujos formos priekiniai žibintai. Mėgstantys išsiskirti miestiečiai dabar gali užsisakyti matinių dažų atspalvį, kurį „Peugeot“ inžinieriai laboratorijoje kūrė net ketverius metus.

Interjere vis dar rasite mažytį vairaratį ir virš jo sumontuotus ciferblatus, o po kapotu tūno išties nealkani motorai – taupiausias 1,6 litro dyzelis pasitenkina vos 3 l/100 km siekiančiomis sąnaudomis. Atnaujinto 208 kainos prasideda nuo 9 tūkst. 952 eurų.

Kas ką rinks

„TopGear Apdovanojimų 2016“ nominacijų nugalėtojus rinks tarptautinė komisija, į kurią narius deleguos visos trys Baltijos valstybės. Ją sudarys 9 „TopGear“ redakcijų nariai, 3 „TopGear“ skelbtą konkursą atskirose šalyse laimėję skaitytojai, DELFI ir kitų informacinių portalų žurnalistai bei sporto, automobilių ir pramogų pasaulio garsenybės.

Rinkimai, be abejo, vyks visiškai demokratiškai, komisijos nariai važiuos visą maršrutą nuo Vilniaus iki Talino ir turės galimybę išbandyti visus konkurse dalyvaujančius automobilius.

„TopGear Apdovanojimų 2016“ dalyviai varžysis šiose kategorijose:

„TopGear“ metų automobilis
Geriausias SUV automobilis
Sportiškiausias automobilis
Prabangiausias automobilis
„DFDS Seaways“ geriausias šeimos automobilis
Geriausias miesto automobilis
Geriausias verslo automobilis
Geriausias elektrinis automobilis
Išmaniausias automobilis
„Autoledi“ gražiausias automobilis
DELFI skaitytojų automobilis (kurį skaitytojai galės rinkti konkurso metu, spalio 2-8 dienomis).

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (25)