Teoriškai čempiono titulą klaipėdietis galėjo užsitikrinti praėjusį savaitgalį Prancūzijos Saint Igny de Vers trasoje, tačiau aplinkybės susiklostė pagal blogiausią įmanomą scenarijų – lenktynių finale Pauliaus „Ford Focus“ taranavo varžovai ir visiškai sumaitojo mašinos priekinę dalį. Turėta gana solidi persvara ištirpo iki 18 taškų.

Pasakodamas apie savaitgalio nuotykius P. Pleskovas tvirtino, kad prancūziškasis Europos čempionato etapas buvo vienas chaotiškiausių iš visų, kuriuose jam yra tekę dalyvauti ir vyko bene labiausiai suniokotą dangą turinčioje trasoje.

FIA šią trasą netoli Liono laiko viena pačių geriausių, kuriose vyksta Europos pirmenybės. Galbūt taip ir yra, tačiau šįkart viską stipriai pakoregavo gamtos kaprizai. Šeštadienį po kontrolinių važiavimų pradėjo labai smarkiai lyti, todėl varžybų komisarai nusprendė koreguoti varžybų programą ir kvalifikacinius važiavimus perkelti į ankstyvą sekmadienio rytą.

Kadangi per naktį ir toliau pliaupė kaip iš kibiro, trasa buvo žiauriai įmirkusi. Dėl šios priežasties trajektorijoje labai greitai susiformavo milžiniškos provėžos ir išlindo didžiuliai akmenys. Paprastai tokias trasos „žaizdas“ organizatoriai tvarko naudodami greiderį, tačiau šįkart laiko stokos į kraterius nebuvo kreipiama dėmesio. Visa tai užprogramavo didesnį incidentų skaičių“, – pasakojo P. Pleskovas.

Puikiai suvokdami situacijos sudėtingumą Klaipėdos TSK „Baltijos sportas“ komandos vyrai nusprendė važiuoti visą dėmesį skiriant pagrindiniam varžovui Otkaru Vyborny – t. y. bandant parodyti geresnį rezultatą nei čekas, drauge maksimaliai saugant automobilį.

Pirmoji užduotis pavyko visai neprastai: P. Pleskovas kvalifikaciniuose važiavimuose parodė trečią geriausią laiką ir užėmė tokią pat poziciją finalo starto rikiuotėje. Tuo tarpu O. Vyborny turėjo tenkintis ketvirtąja vieta ir startuoti iš antrosios eilės.

„Deja, finale viskas stipriai komplikavosi: sėkmingai pajudėjus starte, jau pirmame posūkyje čekas Alešas Fučikas man įsirėmė į „Ford Focus“ šoną ir nustūmė tiesiai į atitvarus. Tuo pasinaudoję į priekį pralindo pagrindinis konkurentas ir dar keletas varžovų.

Atsidūriau šeštoje vietoje, bet pakankamai sėkmingai artėjau prie „bėglių“. Didžiosios problemos prasidėjo, kai pasivijau ir aplenkiau ketvirtu važiavusį rusą Ašotą Ervandianą: po šio manevro kaip tyčia užstrigo pavarų dėžė, mano automobilis šiek tiek sulėtėjo, o A. Ervandianas neatleisdamas „gazo“ rėžėsi į maniškės mašinos galinę dalį ir tiesiog įmūrijo į trasos atitvarus. Po šio smūgio sulūžo beveik viskas, kas tik gali sulūžti automobilio priekyje – interkuleris, turbinos vamzdis, smarkiai nulinko lonžerono galas“, – vardijo P. Pleskovas.

Techninių problemų neišvengė ilgą laiką finale lyderiavęs Martinas Samohylas – sustreikavus jo „Škoda Fabia“ pavarų dėžei į pirmąją vietą iššoko O. Vyborny. Ši pergalė čeko sąskaitą papildė 32 taškais (iki 171). Paulius finišavo šeštas ir gavo tik 23 taškus (viso turi 189).

Taip prieš paskutinį Europos autokroso čempionato etapą, jau rugsėjo 19-20 dienomis vyksiantį Italijos „Maggiora“ trasoje, Pauliaus persvara sumenko iki 18 taškų. Intrigą dar labiau didina lig šiol nepateikta tiksli čempionato taisyklių interpretacija – bus ar nebus anuliuoti vieno etapo (to, kuriame sportininkui labiausiai nesisekė) taškai.

Jei tokia korekcija būtų padaryta, ketvirtajame etape vos 1 tašką uždirbęs O. Vyborny išsiveržtų į priekį, nes kukliausias P. Pleskovo pasirodymas šį sezoną buvo įvertintas 21 tašku...

Pasiguosti galima nebent tuo, kad klaipėdietis jau yra užsitikrinęs Europos pirmenybių sidabrą.

Šiuo metu „Baltijos sportas“ vyrai apsistojęs Vokietijoje pas senus savo bičiulius reanimuoja „Ford Focus“ ir ruošiasi lemiamai kovai.

Europos automobilių kroso čempionato turnyrinė lentelė po 5 etapų:

1. Paulius Pleskovas LTU „Ford Focus“ - 189 (taškai)
2. Otakar Vyborny CZE „Mitsubishi Colt“ - 171
3. Miroslav Neumann CZE „Mitsubishi Lancer“ - 160
4. Aleš Fučik CZE „Škoda Fabia“ -150
5. Martin Samohyl CZE „Škoda Fabia“- 140
6. Jan Brožek CZE „Škoda Fabia“ - 139
7. Ashot Ervandian RUS „VW Polo“ - 128
8. Ladislav Brožek CZE „Ford Focus“ - 122
9. Vaclav Fejfar CZE „Škoda Fabia“ - 99
10. Michele Ottoboni ITA „Škoda Fabia“ - 55