„Prieš septynerius metus, pirmose „Autoplius Fast Lap“ serijos varžybose beveik visi dalyviai lenktyniavo automobiliais be saugos lankų. Metams bėgant, vis daugiau jų investavo į lenktyninio automobilio saugumą – montuodavo saugos lankus. Šiandien dauguma pačių greičiausių lenktynininkų varžosi „PRO“ klasėje, tačiau keletas greituolių dar nedrįso žengti šio žingsnio. Norėdami juos paskatinti, įsteigėme rimtą prizą – saugos lankus“, – sako „Autoplius Fast Lap“ organizatorius Kristijonas Vaičys.

Visi sportiniai automobiliai dirbtuvėse pradedami gaminti nuo saugos lankų montavimo. Specialių vamzdžių raizgalynė įsitaiso visame automobilio salone. Profesionalių inžinerių sukurta ir FIA patvirtinta schema sujungti vamzdžiai apsaugo lenkynininką incidento metu.

Taip pat, saugos lankai suteikia automobiliui tvirtumo, jo kėbulas tampa atsparesnis sukimui, geriau valdomas posūkiuose.

Žvelgiant iš vartotojiškos perspektyvos, pilnu saugos lankų komplektu įrengtas automobilis nėra patogus naudoti kiekvieną dieną. Ant galinės sėdynės nėra kaip atsisėsti, o ir išlipti ir įlipti į jį tampa sunkiau. Trumpai – automobilis tampa įrankiu greitai važiuoti lenktynių trasoje.

Metas apsispręsti

Kristijonas Vaišys
„Kiekvieno lenktynininko karjeroje ateina metas, kai reikia apsispręsti – ar „Autoplius Fast Lap“ standartinių automobilių klasė yra pakankama pramoga, ar jau metas konkuruoti su pačiais greičiausiais? Jie visi renkasi „PRO“ klasėje. Kitas svarbus aspektas – automobiliai su saugos lankais gali varžytis mūsų „Wolf Race“ lenktynėse“, – sako K. Vaičys.

Viena aišku – kitais metais „Autoplius Fast Lap“ turės vienu „PRO“ klasės dalyviu daugiau. Organizatorių įsteigtas prizas, beje, nėra perleidžiamas ar perparduodamas – jis skiriamas konkrečiai „Street“ varžybose nugalėjusiam automobiliui.

„Street“ klasė

„Street“ klasės varžybos, galima sakyti, prilygsta pasaulyje labai populiariam „Track day“ formatui – lenktynių trasoje ratus suka visi grupės dalyviai, tačiau jų tikslas yra tik greitas rato įveikimo laikas. Jokių lenkimų, jokio kontakto trasoje.

„Neveltui automobilių gamintojai kepa sportiškesnes savo modelių versijas. Tarkime – „Nissan Juke Nismo RS“. Tai standartinis automobilis, bet jis puikiai jaučiasi lenktynių trasoje. Kaip ir įvairiausi kitų markių modeliai, ar superautomobiliai. Visame pasaulyje jie renkasi į „Track day“ renginius, o Lietuvoje – į „Autoplius Fast Lap“ festivalio „Street“ klasę“, – pasakoja Kristijonas Vaičys.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją