Tada reikia keletą metų sukti ratus kartingo trasose, vėliau drožti padangas slalomuose, po to uostyti benzino kvapą mėgėjiškuose raliuose ir – jei vis dar pakaks užsispyrimo – stoti į profesionalaus ralio startą. Aurelijus Simaška beveik viską padarė atvirkščiai. Diplomuotas medikas, smegenų patologijos specialistas, prie ralio varžyboms parengto automobilio vairo sėdo sulaukęs 32. T. y. tada, kai „normalūs“ lenktynininkai tampa veteranais ar apskritai kabina šalmą ant vinies.

Šiandien Aurelijui, automobilių sporto pasaulyje dažniausiai pravardžiuojamam „Simu“, 56-eri. Per gerą dešimtmetį trukusią karjerą jis sugebėjo tris kartus tapti Lietuvos ralio čempionu, triumfuoti žiedinėse lenktynėse ir pirmasis užkopti ant aukščiausio Europos automobilių kroso čempionato garbės pakylos laiptelio. Pastaruosius 12 metų A. Simaška buvo greta profesionalaus sporto, tačiau dėl trofėjų nebesivaržė.

„Tai velniškai brangu. Visada buvau įpratęs važiuoti už savus pinigus, tačiau tiek, kiek jų reikia dabar norint būti konkurentu ralio lyderių penketukui, aš neturiu. Pagaliau amžius – ne be tas. Poreikis nutrūktgalviškai lėkti sumažėjęs, tačiau vis dar labai malonu jausti, kad 100 proc. kontroliuoju ralio mašiną judant iš esmės tokiu pat tempu, kaip greitieji dabartinės ralio kartos vaikinai, – su vos juntama nostalgijos priegaide pasakoja A. Simaška. – Savo galimybes šiais metais pasitikrinau „Samsonas Motorsport Rally Utena“ lenktynėse startavęs su „sprinteriais“. Panašu, kad nieko nepamiršau, o toje vietoje, kuria reikia vairuoti, „lašiniai“ neužaugo“.

Aurelijus Simaška

Taip nutikti ir negalėjo dėl paprastos priežasties. 2006-aisiais Aurelijus su keletu kitų į „atsargą“ pasitraukusių ralio profesionalų įkūrė bendrovę „Euroracing“, siūliusią patirti beveik visas tikrose lenktynėse patiriamas emocijas: su „koviniu“ – 300 AG turinčiu – „Mitsubishi EVO IX“ pasivažinėti tais pačiais keliais, kuriuose vyksta ralio čempionato kovos. Analogiška „asfaltinė“ programa siūloma išnaudojant „Nemuno žiedo“ trasą Kačerginėje. „Euroracing“ komanda taip pat organizuoja paralelines lenktynes identiškais BMW automobiliais, siūlo išmokyti tai, ką privalo mokėti ralio pilotas ar šturmanas. Kaip taisyklė tokie dalykai ne tik padeda „nuleisti garą“ trasoje, tačiau padeda suvokti, kaip sudėtinga tiksliai valdyti iš tiesų greitai važiuojančią mašiną. Todėl pratybos prižiūrint profesionaliam instruktoriui yra vieni geriausių „raminančiųjų“ savus vairavimo sugebėjimus vertinantiems pernelyg optimistiškai.

Beje, apie šie dalykus užsimezgusi diskusija tarp A. Simaškos ir N40 vyrų autoklubo lyderio Algirdo Kazlausko baigėsi tuo, kad „Simas“ pasiprašė priimamas į klubą: vertybės, kuriomis vadovaujamasi, ir tikslai, kurių siekiama, iš esmės sutampa.

„Euroracing“ žmonės ir – ypač Aurelijus – turi sukaupę didžiulę patirtį tiek profesionaliame automobilių sporte, tiek kurdami programas, skatinančias atsakingą ir saugų vairavimą. N40 klubas amžiaus prasme dar tik pradeda išaugti „trumpas kelnes“, todėl taškosi entuziazmu ir noru nuveikti gerų darbų. Šių dalykų sinergija turėtų duoti neprastų rezultatų“, – vylėsi A. Kazlauskas.

Netrukus startuosiančio „300 Lakes Rally“ testiniame greičio ruože Aurelijus vėl ruošiasi padirbėti ralio taksi. Pilotas prisipažįsta, kad saugumo sumetimais keleivius veža akseleratorių spausdamas maždaug 80 proc. 

„Tiesą sakant, žmogui, kuris ralį yra matęs tik per televizorių, dažniausiai ir tokio tempo būna truputį per daug. Nors visada važiuosiu tik tokiu greičiu, kuriame galiu kontroliuoti viską, aš niekada nesimuliuoju ir stengiuosi parodyti svarbiausius sportinio vairavimo elementus. Kartais tai keleiviams pasidaro „neįdomu“ po pirmo posūkio – jie prašo sumažinti tempą, kai kurie meldžia sustoti ir išleisti. Beje, moterys dažnai atrodo mažiau baugščios nei vyrai. Tai gana sunku paaiškinti. Spėju, kad galbūt vyrai truputį geriau suvokia kas yra kas“, – svarstė A. Simaška. 

Beje, „300 Lakes Rally“ testinis greičio ruožas drieksis netoli Turmanto miestelio siaurais keliukais su keletu itin greitų („Mitsubishi EVO IX“ vietomis turėtų įsibėgėti iki beveik 200 km/val.) atkarpų. Išvertus į žmonių kalbą tai reiškia, kad emocijų pasikrausite pusmečiui į priekį.