Kilusi liūtis nusinešė įspūdingą lietuvių komandos „Racetech“ kūrinį „BMW Big Dady“, Dainiaus Matijošaičio „BMW M4 Silhuette“, praėjusių metų čempionų „Liqui Moly Racing Team“ BMW E90 ir kitus automobilius.

Bet lenktynes tęsia nemažai galingų automobilių ir talentingų sportininkų. Lenktynių lyderių pozicijos neapleidžia „General Financing – Autopaslauga“ komanda, jiems įkandin skuba broliai Ignas ir Jonas Gelžiniai bei Tautvydas Barštys jaunesnysis. Neatsilieka ir trečia „Porsche“ su broliais Nemunu ir Nerijumi Dagiliais bei Robertu Kupčiku.

Benediktas Vanagas ir I. Gelžinis papasakojo, kaip išgyventi lenktynių trasoje netikėtai kilus lietui.

B. Vanagas turi du komandos draugus, kurių talentų ir sugebėjimais bet kokiomis oro sąlygomis neabejoja niekas, bet būtent jam teko sėsti už vairo tik pradėjus lyti.

„Stengėmės viską daryti taip, kad aš negaučiau lietaus, kad važiuotų labiau patyrę vairuotojai. Prasidėjus lietui Jeroenui Bleekemolenui dar nebuvo praėjęs laikas, ir prie vairo turėjau sėsti aš. Nebuvau greičiausias, bet stipriai ir nepagadinau reikalų, buvo stabilus važiavimas“, – sakė sportininkas.

Anot jo, įsivyravus ekstremalioms sąlygoms svarbiausia yra nesikarščiuoti ir suprasti, kad kartais geriau pabūti lėtesniu.

„Reikia pasverti savo jėgas ir būti dėmesingam detalėms. Nelaimės atsitinka tada, kai tu darai daugiau negu moki, per daug savimi pasitiki. Mūsų atveju, komanda visomis prasmėmis yra labai aukšto lygio, tai ir lėmė, kad nesistengėme perlipti savo galimybių ribos. Tai yra drausmės lenktynės“, – sakė sportininkas.

I. Gelžiniui lietus galėjo baigtis labai liūdnai. Automobilio ratai buvo su „slick“ tipo padangomis – be jokio protektoriaus, tačiau sėkmė buvo jo komandos pusėje.

„Prasidėjus lietui aš važiavau su „slick“ tipo padangomis ir netikėtai tiesiojoje pradėjo purkšti. Laimei, aš jau važiavau ilgai, trečias vairuotojas buvo pasiruošęs keitimui ir vieno sustojimo metu pakeitėme ir ratus, ir vairuotoją. Tad šiek tiek sutaupėme laiko“, – sakė jis.

Nors lenktynės prasidėjo šviečiant saulei, bet visi puikiai žinojo, kad vėliau laukia lietus. Sinoptikai jį prognozavo apie 16 valandą. Jis kilo daug anksčiau.

„Turėjome nuojautą, laukėme, bet niekada nežinojome, kada jis prasidės. Matėme, kad vis temsta, sekėme orų prognozes, bet nebuvo įmanoma nuspėti, kada jis prasidės. Čia Naglis Šulija skėsčiotų rankomis ir sakytų „sorry, vyrai“, – kalbėjo I. Gelžinis.

Lenktynininkas taip pat atskleidė, kaip reikia važiuoti tokiomis sąlygomis.

„Rinktis vairuotojų, deja, neišeina. Visų pirma reikia stengtis nepračiuožti. Anksčiau stabdyti ir ramiau važiuoti, daug švelniau su automobiliu elgtis, negali sau leisti jokių bereikalingų judesių. Niekada nežinai, kada bus „akvaplanas“, – sakė I. Gelžinis.

Vadinamasis „akvaplanas“ yra reiškinys, kai tarp automobilio padangų ir kelio dangos atsiranda vandens sluoksnis. Tada automobilis tampa visiškai nevaldomas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją