Lietuvos ralio čempionate šią problemą sprendė kas kaip išmano, tačiau galimybė visiems norintiems pasinaudoti improvizuotos plovyklos, įrengtos prie pat lenktynių miestelio tiesiog miesto gatvėje, paslaugomis iki šio buvo siūloma tik „Žemaitijos ralio“ metu. Visose kitose pirmenybių etapuose mechanikai melsdavo Dievų, kad varžybų išvakarėse trasos pradžiūtų ir jiems nereikėtų murkdytis purve. Nors neesant puvo, ten būna gerokai perdėtai pakankamas dulkių ir smėlio sluoksnis.

Apie šiuos dalykus diskutavę N40 vyrų autoklubo nariai ralio „Žemaitija 2015“ išvakarėse užsimojo padėtį pakeisti radikaliai ir sukonstruoti universalią mobilią plovyklą, kurią būtų galima per valandą įrengti bet kurioje vietoje, nors ir Vilniaus cente, tarkim priešais Vyriausybės rūmus.

„Pirminė idėja buvo nedidelė plovykla, įrengta ant didesnės priekabos ar tiesiai ant autovežio. Tačiau dėliojant „pliusus“ ir „minusus“ supratom, kad pastarųjų yra gerokai daugiau – toks daiktas nepakankamai funkcionalus ir patogus. Tada porą dienų pasėdėjom prie brėžinių ir dar keturioms dienoms užsidarėm dirbtuvėse. Galutinis rezultatas toks, kad mes patys juokaudami jį vadinam ne „plovykla“, o „daugiaufunkciniu įrenginiu su SPA automobiliams“. Šią konstrukciją iš tiesų galima naudoti ir kaip starto-finišo pakylą, ir kaip dirbtinį trampliną, ir kaip komentatorių bokštelį ir kaip sceną bet kokiame renginyje, nebūtinai susijusiame su auto sportu“, – pasakojo vienas iš projekto architektų ir įgyvendintojų, N40 vyrų autoklubo narys, TPVA centro direktorius Vytautas Inčius.

Priklausomai nuo poreikių iš atskirų modulių surenkama konstrukcija gali būti skirtingų dydžių (maksimalus „darbinės“ aikštelės plotas 48 kv. metrai – beveik kaip kuklaus dviejų kambarių buto). Aukštis taip pat varijuoja nuo 40 centimetrų iki 2 metrų. Ant mobilios plovyklos gali drąsiai važiuoti kad ir 6 tonų masės automobilis. Pati konstrukcija sveria beveik pusantros tonos.

Dar viena svarbi detalė – mobilioji plovykla turi specialų vandens surinkimo „sijoną“, todėl nuo plaunamų automobilių nubėgę nešvarumai nepatenka į aplinką. Po lenktynių iš konstrukcijos apačioje esančio rezervuaro nuotekos susiurbiamos į transportavimui skirtas talpas ir nugabenamos į utilizavimo vietas. Vanduo purškiamas, o vėliau surenkamas, naudojant profesionalų didelio našumo siurblį, kurį N40 vyrų autoklubui maloniai suteikia bendrovė „Cramo“.

„Sprendžiant iš to, ką kalbėjo ralio „Žemaitija 2015“ šiuo mūsų kūriniu pasinaudoję sportininkai, iš esmės viskas pavyko tikrai neprastai. Mobilios plovyklos savo renginiuose pageidauja ne tik ralio žmonės, bet ir motokroso varžybų organizatoriai. Tikiuosi būsim naudingi ne tik auto sporto bendruomenei, bet ir bet kokio tipo renginiams“, – dėstė V. Inčius.