Norėtų, kad laimėtojas paaiškėtų paskutiniame rate

Lenktynes organizuojančios VšĮ „Promo events“ vadovas Darius Jonušis DELFI pasakojo apie ryškiausius incidentų prisiminimus.

„Man kaip organizatoriui labai svarbu, kad laimėtojas paaiškėtų paskutiniame rate. Tai yra siekiamybė, žinoma, to dar nebuvo pavykę, tačiau nugalėtojas yra paaiškėjęs paskutiniuose trijuose ratuose. Tai yra ir techninių reikalavimų klausimas, svarbu, kaip paruošiami automobiliai, kokie yra kuro ribojimai. Norime, kad būtų kuo įdomesnė kova“, - aiškino D. Jonušis.

Organizatorius teigė, kad per visus 15 metų prieš lenktynes niekada nežinojo, kas laimės lenktynes. Tai lemia daug įvairių faktorių, taip pat ir sėkmė, juk tai ilgos ištvermės lenktynės, technika kartais taip pat neatlaiko krūvio.

„Jeigu kalbėtume apie konkrečius prisiminimus, pernai pirmą kartą lenktynės buvo sustabdytos joms dar nepasibaigus ir laimėto tie lenktynininkai, kurie tuo metu buvo lyderio pozicijoje. Iš dalies buvo apmaudu. Po lenktynių, pabaigę visus darbus, su kolegomis kiekvienais metais ryte iššauname šampaną, pernai šaunant jį trūko tikrojo finišo, todėl nebuvo didelio džiugesio. Tačiau turime neužmiršti, kad tai yra profesionalus renginys, pasaulyje nėra naujiena, jog varžybos stabdomos dėl tam tikrų priežasčių. „Formulėje-1“ važiavimai stabdomi ir dėl lietaus, juk saugumas yra svarbiausias faktorius“, - kalbėjo D. Jonušis.

Prognozuoja aršią kovą

Organizatoriaus teigimu, šiais metais trasoje taip pat gali įvykti neprognozuojamų dalykų ir įvairių incidentų, nes kova bus tikrai rimta.

„Manau, kad šiais metais kova bus pati didžiausia per lenktynių istoriją. Per 15 metų mes niekada neturėjome tiek daug stiprių komandų ir tiek daug užsieniečių, kurie atvažiuoja su geriausia technika. Jeigu kažkada džiaugėmės penkiomis tokiomis komandomis, dabar turime 12 komandų, kurios kausis kietai“, - sakė D. Jonušis.

„1000 km lenktynėse“ niekada netrūksta atkaklios kovos, ją žiūrovai išvys ir šiais o metais. Likus visai ne daug iki lenktynių pradžios DELFI primena įsimintinus klaidų ir avarijų epizodus iš ankstesnių lenktynių metų. Dauguma šių incidentų iš lenktynininkų atėmė pergales.

Masinė avarija, nutraukusi lenktynes

2014 metais lenktynės Palangoje buvo nutrauktos dėl masinės avarijos. Trasoje avariją patyrė trys automobiliai ir buvo nepataisomai sugadinti atitvarai, todėl lenktyniauti tapo nebesaugu. Sportininkai iš planuotų 373 ratų įveikė 303 ratus.

Incidente dalyvavo Mindaugas Neliubšis su „Radical SR8“, Gediminas Udras su „Porsche 968 EBR“, tuomet buvęs aukštoje trečioje pozicijoje. Taip pat į avariją pateko „BMW M3“ vairavęs estas Olegas Osinovskis.

Nepadėjo net nauja pavarų dėžė

2014 metais Benedikto Vanago vadovaujama „General Financing – STIHL“ komanda įveikusi pusę trasos pasitraukė iš lenktynių sugedus „Porsche 911 GT3 Cup“ bolido greičio dėžei. Tuo metu komanda važiavo pirmoje pozicijoje ir buvo užtikrinta lenktynių lyderė.

Lenktynininkai teigė žinoję bolido silpnąsias puses ir prieš lenktynes specialiai įdėję naują pavarų dėžę, tačiau vis dėlto ji sutrukdė laimėti lenktynes antrus metus iš eilės.

Griovys kainavo prizinę vietą

2013 metais patyręs lenktynininkas Martynas Samuitis su „Honda Civic Type-R“, važiavęs ketvirtoje vietoje, nuskriejo nuo trasos į griovį, o jam ištraukti prireikė autovežio.

Vos tik M. Samuičio automobilis buvo ištrauktas, jis, didžiulei žiūrovų nuostabai, pajudėjo savo eiga, tačiau iškart nusuko į techninio aptarnavimo zoną. Čia buvo sulipdytos kelios nulūžusios dalys ir M. Samuitis vėl pajudėjo į trasą. Nuo penktosios vietos jis buvo nutolęs devyniais ratais, bet nesėkmės panaikinimui atstumo iki finišo pakako ir lenktynininkas finišavo ketvirtas, nors kova dėl geresnės pozicijos jam pasibaigė.

Didžiausias paradoksas

2012 metais Ramūnas Čapkauskas užfiksavo tikrą paradoksą: jis buvo greičiausias lenktynininkas ir jo komanda, laimėjo kvalifikacines lenktynes. Be to, jis pasiekė visų laikų absoliutų trasos įveikimo rekordą – vieną ratą apskriejo per 1:17.270 min. Vis dėlto dėl itin dažnų bolido gedimų pagrindinėse lenktynėse jo komanda klasifikuota tik 28-oje vietoje. Tai – didžiausia bolido galios, greičio ir užimtos vietos disproporcija per visą lenktynių istoriją.

Apmaudus gedimas

2012 metais bene labiausiai nepasisekė „General Financing“ komandai su „Porsche 911 GT3 Cup“. Trečią lenktynių valandą, kai komanda užtikrintai pirmavo, lūžo automobilio aušinimo skysčio pompos diržo skriemulys. Tuo metu automobilį vairavęs Nerijus Dagilis buvo priverstas sustoti – dėl gedimo ėmė kaisti variklis. Mechanikai konstatavo, kad viltį nugalėti teks atidėti ateičiai – lenktynių tęsti nepavyks.

Važiavo su viena pavara

2011 metų lenktynėse užfiksuota tikra drama. Tik trečiąja vieta buvo priversti tenkintis pagrindiniais favoritais laikyti „Snoras Spyker Squadron“ komandos lenktynininkai Jonas Gelžinis, Peteris Dumbreckas ir Tomas Coronelas, vairavę „Spyker C8 Laviolette GT2“ automobilį. Jie laimėjo atrankos varžybas, pasiekė naują trasos rekordą, taip pat įveikė greičiausiąjį lenktynių ratą.

Vis dėlto ekipa tose lenktynėse pasirodė labai ryžtingai ir galima sakyti sukūrė stebuklą, mat lenktynėms artėjant į pabaigą važiavo turėdami tik dvi pavaras. Kai iki finišo bebuvo 60 ratų, liko tik viena, trečioji, pavara. Tačiau komanda nepasidavė ir kovėsi iš paskutiniųjų.

Dėl avarijų virtinės 1000 km lenktynės 2014 m. buvo nutrauktos

1000 km. lenktynių trasa iš paukščio skrydžio:

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)