Šimtaprocentinis „benzingalvis“ V. Gerdžiūnas pats juokauja, kad vairuoti pradėjo nuo 7-erių metukų, sėdėdamas tėvui ant kelių, o nuo 14-os buvo virtęs tikrų tikriausiu močiutei priklausiusio senutėlio „moskvičiaus“ siaubu: nuvykęs pas ją niekada nepraleisdavo progos taip pagainioti automobiliuko, kad tokių pasivažinėjimų pėdsakus kaimo žvyrkeliuose paslėpdavo tik rimta liūtis.

Tačiau į lietuviškus lenktynių metraščius V. Gerdžiūnas pateko dėl kitų dalykų. 1995-aisiais susigundęs išbandyti jėgas tuo metu pradėtose rengti slalomo varžybose, jau po metų jis sugebėjo laimėti pompastiškas slalomo varžybas Klaipėdoje „ARMI žiedas“, kurių pagrindinis prizas buvo naujutėlis „Opel Corsa“ automobilis. Dėl šio trofėjaus į uostamiestį tada buvo suvažiavusios beveik visos mūsiškės lenktynininkų gildijos žvaigždės – Aurelijus Simaška, Almantas Jacevičius, Robertas Pavliukovičius, Martynas Ivanovas, Evaldas Čirba, Darius Baltramiejūnas, Alfredas Štaras ir dar beveik pusšimtis ralio, žiedo, kroso bei slalomo meistrų. V. Gerdžiūno pavardė tada dar niekam nieko nesakė, tačiau tai kauniečiui nesutrukdė kilometro ilgio trasoje artimiausią persekiotoją aplenkti daugiau nei dviem sekundėm.

Vėliau Vincas keturis kartus tapo absoliučiu Lietuvos slalomo čempionu ir tris kartus triumfavo standartinių automobilių ralyje. Jis vienintelis lenktynininkas, turintis tris pagrindinius ralių „Aplink Lietuvą Prezidento taurei laimėti“ trofėjus, gautus iš skirtingų Prezidentų rankų – A. Brazauko, V. Adamkaus ir D. Grybauskaitės.

„Teoriškai studijų Kauno politechnikos institute metais buvo proga prisijungti prie „Politechnikos“ klubo, bet ten tuomet buvo savi favoritai ir „iš niekur“ atėjusiam vaikėzui niekas sėsti prie rimtos technikos vairo neleido. Tada tiesiog teko susitaikyti su faktu, kad svajones galėsiu išpildyti tik tada, kai nereikės laukti kieno nors malonės. Kadangi tuo metu reikėjo rūpintis šeima ir neseniai gimusiu sūnum, startuoti galėdavau tik mėgėjiškose, mažo biudžeto lenktynėse. Pasiguosti galima nebent tuo, kad jose pasitreniruoti atvažiuodavę profesionalūs pilotai, neretai būdavo lėtesnis. Paragauti „tikro“ sporto pavyko tik porą sezonų 2001-aisiais ir 2002-aisiais, kai drauge su šturmanu Arvydu Šinkūnu gavom iš tiesų neprastai paruoštą naują „Ford Focus“. Vėliau dalyvauti ralyje buvo ne mūsų kišenei, todėl su Lietuvos čempionatu teko atsisveikinti“, – prisiminė V. Gerdžiūnas.

Visus šiuos pastaruosius metus lenktyniavimo badą slopindavęs kartodromuose ar lenktynėse standartiniais automobiliais, prieš keletą mėnesių Vincas sulaukė pasiūlymo iš „Samsonas Motorsport Rally Utena“ ralio organizatorių startuoti paties Martyno Samsono paruoštu „Subaru WRX Sti“. Drauge su A. Šinkūnu pajuokavęs, kad tokio amžiaus lenktynininkai jau eina į „pensiją“, V. Gerdžiūnas visgi ryžosi pasinaudoti unikalia galimybe pasitikrinti jėgas ir pažiūrėti, ar sugebės važiuoti panašiu tempu, kaip Vytautas Švedas, Ramūnas Čapkauskas, Giedrius Notkus ir kiti lyderiai.

„Tikrai nemanau, kad pavyks sukurti sensaciją ir aplenkti didžiulę patirtį sukaupusius sportininkus. Važiavimo tokio lygio automobiliu („Subaru WRX STI“ parengtas pagal L8 grupės, 1 klasės techninius reikalavimus) patirtis yra labai kukli ir po pirmųjų testų klausimų buvo gerokai daugiau nei atsakymų. Nepaisant to, jokia įtampa neslegia, kaip konstruojamas greitis žinau nuo 7 metų, todėl „Samsonas Motorsport Rally Utena“ lenktynėse bus pasiutusiai malonu“, – juokavo V. Gerdžiūnas.

„Subaru WRX STI“ su 2.0 litrų darbinio varikliu generuoja 325 AG ir 650 Nm maksimalų sukimo momentą, turi sekvencinę pavarų dėžę. Šį sezoną V. Gerdžiūnas su A. Šinkūnu startuos dviejuose Lietuvos ralio čempionato etapuose.