Susumavus „Rally Talsi 2015“ šeštadienio rezultatus paaiškėjo, kad lyderiais tapo du ekipažai iš Estijos – Kaspar Koitla su Andres Ots („Mitsubishi EVO IX“) ir Siim Plangi su Marek Sarapuu („Mitsubishi EVO X“). Skirtumas tarp jų viso labo 0,43 sekundės. Trečią ir ketvirtą vietas dalijas Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku ir Martynas Samsonas su Mindaugu Varža. Greičiausius mūsiškius skiria 0,12 sekundės ir kiek daugiau nei 11 sek., nuo estų.

V. Švedas, dalindamasis įspūdžiais po tarpinio finišo prisipažino įsitraukęs į azartišką kovą ir jau nuo antrojo greičio ruožo stengęsis pakelti varžovų mestą pirštinę.

„Pati pradžia buvo gal pernelyg atsargi, tačiau kitaip važiuoti čia nelabai įmanoma, nes kiekvienas posūkius Kurzemėje yra atskiras nuotykis“, – sakė didesnių techninių rūpesčių išvengęs kaunietis.

Tuo metu jo bičiuliai ir artimiausi varžovai Lietuvos ralio čempionate – Ramūnas Čapkauskas su Tomu Šipkausku bei Deividas Jocius su Donatu Zvicevičium pirmosios ralio dienos finiše keiksnojo nugarą atsukusią Fortūną. Ramūnas tuoj po 5-ojo GR starto, šokdamas per dirbtinį trampliną, sulaužė galinius savo „Mitsubishi EVO IX“ amortizatorius.

„Pirmą kartą važiuodami Talsi miesto gatvėmis lyderiams pralošėm gana nedaug, tačiau po antrą kartą atsilikom tiek, kad iš esmės palaidojom viltis kovoti dėl podiumo – tokio lygio varžybose net 10 sekundžių yra daug, o mes po šio incidento jau pralošinėjame 35 sek.“, – konstatavo į 11-ąją poziciją iš rikiuotės pradžios smuktelėjęs R. Čapkauskas.

Beje, prieš metus toje pat vietoje ir visiškai tokiomis pat aplinkybėmis – dideliu greičiu šokant nuo tramplino – Ramūnas taip pat „nužudė“ amortizatorius, tačiau kas tai lėmė taip ir neišsiaiškino.

Nuo pat penktadienio testinio greičio ruožo nesėkmės persekiojo ir D. Jocių. Varžybų išvakarėse mistiniu būdu didelis akmuo įstrigo tarp rato ir posparnio, o pirmajame oficialiame GR – prakirto dvi padangas ir pustrečio kilometro važiavo pustuštėmis. Norėdamas pats sau pakelti nuotaiką Deividas ėmė siautėti Talsi miestelio gatvių lenktynėse – važiavo beveik kaip „drifto“ ikona Kenn Block, sukeldamas žiūrovų ovacijų bangą. Bendroje įskaitoje D. Jocius 14 vietoje, nuo lyderių atsilikdamas 44 sek.

Greičiausia latvis – Janis Vorobjovs su Andriu Malnieks, taip pat neišvengė nemalonumų. Pirmajame GR posūkio vidinėje dalyje jie ratu kliudė akmenį ir sulankstė diską, o antrajame GR – prakirto padangą. Todėl nepaisant geros formos (latviams tai jau trečiasis jų pirmenybių etapas ir antras „vasaros“ ralis) Janis tik aštuntas bendroje įskaitoje.

Tradiciškai savo klasėje greičio madas diktuojantis Justas Tamašauskas, šįkart rezultatais taip pat buvo patenkintas, tačiau „karuselinį“ ralio formatą, kai GR įveikęs ekipažas grįžta į startą ir kartoja veiksmą nelaukdamas, kol pravažiuos visi likę varžovai, vadino „nesusipratimu“.

„Kelias – visiška nelaimė. Kiekviename lėtesniame posūkyje tokie sąnašų kalnai, kad viskas labiau panašu į bekelę. Stenogramų sudarymas tokiomis sąlygomis nelabai turi prasmės, nes varžybose neatpažįsti to, ką būni užsirašęs prieš startą“, – teigė Justas.

Šią problemą akcentavo ir „N40 – Narvesen“ komandos ekipažas Algirdas Kazlauskas su Žilvinu Juršiu. Gavę 52-ąjį startinį numerį vyrai važiavo beviltiškai visuose posūkiuose išmalta trasa, stengdamiesi viso labo nieko nesulaužyti. Be to, jiems kiaulystę iškrėtė ir benzino siurblys, pradėjęs streikuoti ir privertęs variklį dirbti itin liesu kuro mišiniu.

Kitas „N40 – Narvesen“ klubo duetas – Eugenijus Sladkevičus su Andrium Petruškevičium, gavę net 65 startinį numerį sugebėjo prasibrauti iki 23 vietos bendroje įskaitoje, tačiau padarė tą smarkiai rizikuodami – atsiradusiose pusmetrio gylio provėžose galimybės sugadinti ratus ar netgi apversti mašiną ant stogo, paprasčiau nei paprasta.

Kam atiteks pagrindiniai „Rally Talsi 2015“ trofėjai ir „Čempionų taurė“ paaiškės sekmadienį vakare.