Tai yra pats naujausias „Bentley“ modelių gamos papildymas, debiutavęs praėjusių metų Paryžiaus automobilių parodoje. Balandžio pabaigoje šią naujieną jau buvo galima pamatyti sukiojantis ir Vilniaus apylinkėse.

„Tik ne daugiau nei 230 km/val. – automobilis vis dar su žieminėmis padangomis“, – prieš sėdant prie vairo įspėja „Bentley“ atstovas.

Šis įspėjimas sukėlė šypseną, tačiau ne dėl to, kad toks greitis realiai galimas tik Vokietijos greitkeliuose. Tai – gana kuklus skaičius palyginti su tikrosiomis „Mulsanne Speed“ galimybėmis, kurių riba yra net 305 km/val.
Bentley Mulsanne Speed

Ne veltui „Mulsanne Speed“ pristatomas kaip „automobilių prabangos ir galios viršūnė“, o jo charakteristikos išties pribloškia. Galiniais ratais varomas 5,57 m ilgio sedanas turi tradicinį šios markės 6.75 l benzininį variklį. Jis dirba kartu su dviem turbinomis ir vairuotojui dovanoja 537 AG džiaugsmą. Dar įspūdingesnis yra maksimalaus sukimo momento rodiklis – 1100 Nm! Tai yra beveik tris kartus daugiau už sportinių automobilių etalonu laikomą „Porsche 911“. O „Mulssane Speed“ sveria kaip du 911, tad negali nežavėti dar viena šio „britų aristokrato“ savybė – įsibėgėjimas iki 100 km/val. žymos trunka vos 4,9 sek. Visa tai suteikia su niekuo kitu nesulyginamą vairavimo patirtį – negali likti abejingas, kai staigiai pagreitėjęs 2,7 tonos sveriantis automobilis stebėtinai stabiliai įveikia posūkius. Tuomet supranti, kad geriausia šio modelio sėdynė – ne gale, o prie vairo.

Lyginant su įprastu „Mulsanne“, „Speed“ versija išoriškai beveik nesiskiria. Variklis taip pat toks pat, tik jis kiek patobulintas, todėl turi 25 AG ir 80 Nm daugiau. Automatinė 8 laipsnių pavarų dėžė taip pat buvo kiek pakeista tam, kad automobilis taptų veržlesnis. Tą išryškinti padeda sportinis S režimas, kai variklio sūkiai išlaikomi virš 2000 ribos, todėl turbinos visuomet pasiruošusios suteikti vairuotojo pageidaujamą impulsą. Tiesa, kai vairuoji tokį automobilį, kartais atrodo, ar tikrai reikia daugiau nei vienos pavaros.
Bentley Mulsanne Speed

Inžinieriai pastebimai pakeitė važiuoklės ir vairo mechanizmų nustatymus, todėl be sportinio vairuotojas gali rinktis komfortišką arba „Bentley“ vardu pavadintą režimą, kuris turėtų būti tarsi „aukso vidurys“. Variklis atitinka „Euro 6“ standartus, tačiau į aplinką išmeta žvėriškai daug anglies dvideginio – net 342 g/km. Tiesa, „Bentley Mulsanne“ tai yra rekordiškai mažai, nes ankstesnės šio modelio versijos CO2 emisija buvo 13 proc. didesnė. Tą pavyko padaryti dėl vienos naujovės – vairuotojui važiuojant ramiai, keturi cilindrai yra automatiškai atjungiami ir taip mažinamos degalų sąnaudos. Pagerintas ekonomiškumas reiškia, kad teoriškai su pilnu 96 litrų degalų baku „Mulsanne Speed“ savininkai galės nuvažiuoti 80 km daugiau. Vidutinės degalų sąnaudos – 14,6 l/100 km, bet realiai – trečdaliu didesnės.

Nors automobilio pavadinime yra žodis „Speed“, tačiau kalbant apie „Mulsanne“ greitis yra antraeilis dalykas. Taip, smagu žinoti, kad Vokietijos greitkelyje gali paspausti daugiau nei 300 km/val., kad esant reikalui gali pagreitėti taip staigiai, kad absoliuti dauguma kitų automobilių vairuotojų tik uostys dulkes ir grožėsis dailiais galiniais žibintais. Vis dėlto esminis dalykas, kurį gauni įsigijęs „Mulsanne“, – tai prabanga ir komfortas. Šių dviejų dalykų „Bentley“ niekada neaukojo dėl greičio ir „Mulsanne Speed“ tą tik patvirtina.

Papildoma įranga kainuoja tiek pat, kiek ir „Porsche Macan“

Rankomis surenkamo ir maždaug per 400 valandų pagaminamo „Bentley Mulsanne Speed“ kaina prasideda nuo 272 200 eurų (neskaitant mokesčių) tai yra 21,5 tūkst. eurų brangiau už standartinę šio modelio versiją. Tačiau tai – tik pradžia, o „Bentley“, panašiai kaip ir „Rolls-Royce“, imasi tokios taktikos, kad papildomos įrangos sąrašas baigiasi tada, kai išsenka pirkėjo vaizduotė.

Todėl „Bentley“ klientai gali rinktis iš 25 standartinių kėbulo spalvų, tačiau fantazijos siūloma neriboti – gamintojai pasiruošę išpildyti apie 100 spalvų variantus. Salono apdailai siūloma rinktis iš dešimties medžių rūšių, o odos paviršiams – 15 pasirinkimų. Nepamirškime ir galimybės detales padengti deimantais. Kai kalbame apie tokius variantus, vertinti salono medžiagų ir paviršių kokybę tampa beprasmiška. Jei labai norima, galima pasikabinėti prie tokių dalykų, kaip dvidešimt mygtukų, skirtų reguliuoti oro kondicionavimo sistemą ar ne itin dailią navigacinės sistemos grafiką. Tačiau tai – tik smulkmenos.

Nors gamintojai sako, kad „Speed“ versiją besirenkantys pirkėjai žino, kad vairuos patys, vis dėlto tai nereiškia, kad bus daromi kompromisai sėdinčiųjų ant galinės sėdynės atžvilgiu. Pavyzdžiui, be tradicinio atributo – šampano taurių, čia galima rasti ir iš priekinių sėdynių nugarų išsilankstančius staliukus su nišomis specialiai „iPad“ planšetiniams kompiuteriams.
Bentley Mulsanne Speed

Mūsų išbandytas „Mulsanne Speed“ kainavo 337 162 eurus, o papildomos įrangos sąrašas įkainotas beveik 65 tūkst. eurų. Už tiek galima nusipirkti, pavyzdžiui, naują „Porsche Macan“. Arba „Bentley“ atveju išleisti šią sumą patobulinant „Mulsanne Speed“. Reikia šaldiklio šampanui? Prašom, papildomai 8203 eurai. Specialūs „Wilton“ kilimėliai? Kodėl gi ne, tik už 1085 eurus. Norite, kad automobilio priekį puoštų firminis „Bentley“ ženkliukas? Tai kainuos 2,5 tūkst. eurų. Reikia daugiau privatumo ant galinės sėdynės ir langus dengiančių užuolaidų? 5205 eurai. Taip žingsnis po žingsnio ir susidaro astronominė suma.

Vairuojant „Mulsanne Speed“ neapleidžia dvejopi jausmai. Viena vertus, tai asmeninį vairuotoją turintiems turtuoliams skirtas limuzinas, kita vertus, jį labai smagu vairuoti ir pačiam. Vis dėlto tai – ne sportinis automobilis, o kai kas daugiau. Daugiau galios, daugiau niutonmetrų, daugiau išskirtinumo ir... daugiau pinigų.

Oficialūs markės atstovai Lietuvoje yra pardavę porą „Mulsanne“, o prieš keletą metų mūsų šalies keliuose su tokiu „Bentley“ pasirodęs krepšininkas Linas Kleiza, jų žiniomis, limuziną pirko iš Vokietijos.

„Vienintelis „Mulsanne Speed“ konkurentas – „Ghost“. Tikrai ne „Mercedes-Benz“ S-klasė, nes medžiagos kitokios kokybės, montuojami kitokio kalibro varikliai, o svarbiausia – išskirtinumas, dėmesys, kurį gauna pirkėjas, ir žinoma – didesnė išliekamoji vertė. O „Phantom“ yra per daug brangus ir per senas, kad būtų konkurentas – jis praktiškai be pakeitimų gaminamas daugiau nei dešimtmetį, o mūsų „Mulsanne“ rinkoje yra nuo 2010 m.“, – kalbėdamas apie britų markės flagmano varžovus DELFI sakė „Bentley Riga“ pardavimų vadovas Peteris Spredzis.

Iš tiesų, bene artimiausias „Bentley Mulsanne Speed“ konkurentas yra prailgintos važiuoklės „Rolls-Royce Ghost“. Tiesa, jis ne tik galingesnis, lengvesnis, nenusileidžia dinamiškumu bei yra pigesnis. Subjektyviu vertinimu – jo dizainas labiau išskirtinis. Kaip ten bebuvę, kai už mašiną mokama suma siekia 300 tūkst. eurų, vienintelis lūkestis būna, kad automobilis būtų tobulas. Pamirštant kelias smulkmenas, „Bentley Mulsanne Speed“ beveik toks ir yra.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (61)