Pirmosios kartos modelį specialistai įvertino ne tik dėl efektingos ir netradicinės vienatūriui sportiškos išvaizdos, praktiškų šeimyninio automobilio privalumų, bet ir dėl puikių važiavimo savybių, galingų, bet taupių turbodyzelinių variklių. Todėl nesistebiu, kad ne vieno mano pažįstamo garaže atsidūrė šis automobilis – „Ford“ išties rado puikų sėkmės receptą.

Automobilio populiarumą liudija ir skaičiai. Nuo debiuto pradžios buvo parduota daugiau kaip 400 000 šių didelių vienatūrių, o net 70 proc. pirkėjų rinkosi turtingą „Titanium“ komplektaciją. Nieko keisto, kadangi dauguma įsigijusių automobilį buvo privatūs pirkėjai, iš kurių net 65 procentai antrą kartą rinkosi tą patį modelį.

Tačiau laikas nestovi vietoje ir po 2011 metų modelio atnaujinimo pribrendo naujos kartos debiutas. Kaip ir pirmtakas, naujasis „S-Max“ sukonstruotas naudojant „Mondeo“ automobilio, šį kartą naujausios kartos platformą. Tad žinant puikias pastarojo modelio važiavimo savybes, nėra jokių priežasčių manyti, kad vienatūris bus mažiau smagus važiuoti už pirmtaką. Ir taip tikrai nėra!

Pasirinko saikingą atnaujinimą

Gamintojas pasirėmė pirmtako sėkme ir modelį atnaujino saikingai. Žinoma, išorėje be aštresnių kėbulo linijų, efektingų ratų arkų, žemesnės stogo linijos labiausiai į akis krenta firminės ir visus dabartinius „Ford“ modelius vienijančios trapecijos formos radiatoriaus grotelės, suteikiančios automobiliams panašumo su kilmingais „Aston Martin“. Taip pat pirmą kartą šioje klasėje galima užsisakyti adaptyvius LED pagrindinius žibintus, visuose modeliuose montuojami standartiniai galiniai LED žibintai.

Netrūksta pasikeitimų ir automobilio salone. Centrinėje konsolėje 8 colių lietimui jautrus ekranas sumontuotas žemiau, o viršuje buvusios vėdinimo grotelės perkeltos į ekrano šonus – taip kaip ir kituose šiuolaikiniuose „Ford“ modeliuose. Nuo šiol prietaisų skydelyje gerokai mažiau mygtukų, nors ergonomika visgi ne be priekaištų – klimato sistemos valdymo mygtukai itin maži, o pasirinkta temperatūra atvaizduojama siauroje juostelėje ekrano apačioje.

Sportiško įvaizdžio mėgėjams patiks naujas trijų stipinų vairas, reguliuojamas visomis kryptimis (galima pasirinkti elektra valdomą reguliavimą). Papriekaištauti galima nebent dėl riboto sėdynės aukščio reguliavimo – norėtųsi, kad sėdynę būtų galima nuleisti žemiau. Bet aukštas sėdėjimas – šeimyninių vienatūrių privalumas, o apžvalgą pagerina dvigubi priekiniai statramsčiai su langeliu – manevruoti šiuo beveik 5 metrų ilgio automobiliu tikrai nėra sudėtinga.
Ford S-Max

Daug elektronikos pagalbininkų

Vis dėlto net ir tiems, kurie galbūt pirmą kartą sės prie didesnio automobilio vairo (taip dažniausiai nutinka šeimai prisireikus didesnės mašinos), pravers daug elektronikos pagalbininkų. Pavyzdžiui, čia gali būti sumontuota ne tik galinio vaizdo, bet ir 180 laipsnių kampu „matanti“ priekinė kamera, praversianti išvažiuojant iš užstatytos stovėjimo vietos ar sankryžoje su blogu matomumu.

Pagelbės ir automatinio statymo sistema – automobilis pats gali įvažiuoti ne tik į išilgai, bet ir į statmenai važiavimo krypčiai esančią stovėjimo vietą. O ilgoje kelionėje bus nepamainoma ne tik važiavimo savo juosta palaikymo, automatinio stabdymo prieš netikėtą kliūtį, bet ir adaptyvi greičio palaikymo sistema, kuri veikia drauge su ženklų atpažinimo sistema – ji pati parinks reikiamą greitį, atsižvelgdama į toje kelio atkarpoje galiojančius greičio apribojimus.

Automobilis vairuotojui ir šeimai

Žinoma, be visų šių elektroninių gėrybių neliko pamirštos ir pagrindinės „S-Max“ vertybės – smagūs motorai ir puikios važiavimo savybės. Nuo šiol automobiliui siūloma atnaujinta variklių gama – 1.5 l/150 AG ir 2.0 l/240 AG turbobenzininiai „Ecoboost“ varikliai ir keturi nuo 120 iki 210 AG pasiekiantys 2.0 TDCi turbodyzeliniai varikliai, kurių vidutinės degalų sąnaudos siekia 5 l/100 km. Motorai gali būti komplektuojami su mechanine šešių pavarų dėže arba automatine „Powershift“ dviejų sankabų pavarų dėže.

Dažnai važinėjantys prastais, taip pat slidžiais keliais, gali užsisakyti modelį su išmania visų varančiųjų ratų sistema. Įprastai automobilis varomas vien tik priekiniais ratais, tačiau sistema kas 16 milisekundžių tikrina kiekvieno rato sukibimą ir per 100 milisekundžių kiekvienam ratui atskirai gali perduoti reikiamą sukimo momentą (iki 100 proc. sukimo momento gali būti perduota galiniams ratams). Be to, automobiliu su visų ratų pavara galima vilkti iki 2000 kg sveriančią priekabą.

Gaila, kad tarp bandytų automobilių nebuvo modelių su kintamo veikimo vairo sistema – ji vis dar bandoma, o tokie automobiliai bus siūlomi nuo rudens. Važiuojant nedideliu greičiu automobilio vairą užteks pasukti itin nedideliu kampu, o didesnį stabilumą greitkelyje užtikrins didesnis vairo reduktoriaus perdavimo skaičius – automobilis ne taip jautriai reaguos į nedidelį vairo pasukimą, važiuojant dideliu greičiu.

Keleivių patogumui – šildomos ir su masažo funkcija antros eilės sėdynės, atskiras klimato valdymo blokas. Antros ir trečios eilės sėdynių atlošus galima nulenkti mygtuko paspaudimu – tuomet į bagažinę tilps net 2200 litrai! Be to, palengvinant įsėdimą ant trečios eilės sėdynių (automobilis gali būti penkiavietis ir septynių vietų, tačiau pastarojo modelio trečios eilės sėdynės tinkamos nebent vaikams), vidurinę antros eilės sėdynę galima nulenkti į šoną. O nešant krovinius bagažinę galima atidaryti kojos mostu po bamperiu – tai taip pat papildomai užsakoma funkcija.
Ford S-Max

Rinkoje pasirinkimas nedidelis

Tikslios automobilio kainos kol kas nėra žinomos – pavyko sužinoti tik tiek, kad benzininis 160 AG modelis kainuos maždaug nuo 26 000 eurų, o 120 AG turbodyzelinis – nuo 27 000 eurų. Tai nemaži pinigai, o visos paminėtos gėrybės kainuos papildomai. Bet ar yra rinkoje daugiau taip efektingai atrodančių modelių, su tokiomis sportiškomis ir tuo pačiu praktiškomis savybėmis?

Tai gali būti nebent „Opel Zafira“, taip pat Lietuvoje ne itin populiarus „Citroen C4 Grand Picasso“. O bene realiausias konkurentas – efektingos išvaizdos naujasis „Renault Espace“, kurį dar teks išbandyti. Taip pat visai neseniai pasirodė pranešimas, kad šiek tiek mažesnis septynių vietų „BMW 2 Series Gran Tourer“ vienatūris Lietuvoje kainuos nuo 28 250 eurų – jo mažesnis brolis „Active Tourer“ pasižymi itin azartišku valdymu. Vis dėlto besirenkantiems šeimyninį vienatūrį galiu drąsiai rekomenduoti naująjį „S-Max“ – iš tiesų geras tapo dar geresniu!

Įvertinimas 9/10

P.S. Testo metu buvo pristatyti ir atnaujinti „Ford C-Max“ bei „Grand C-Max“ modeliai. Automobilių išvaizda taip pat pasižymi kitoniškomis radiatoriaus grotelėmis, montuojami nauji, prie eismo sąlygų prisitaikantys žibintai, buvo atnaujintas salonas ir atsirado naujos technologijos – bagažinės durelės gali būti atidaromos kojos mostu, siūloma greičio palaikymo sistema su automatinio stabdymo funkcija, atsirado didesnės vaizdo kameros galimybės, motorų gamoje atsirado nauji turbobenzininiai 1.5 l 150 AG arba 180 AG pasiekiantys „EcoBoost“ varikliai.

„Ford S-Max“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1997 cm³
Degalai: dyzelinas
Galia: 110 kW/150 AG/3500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 350 Nm/2000-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 pavarų mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4796 mm
Plotis: 1916 mm
Aukštis: 1658 mm
Važiuoklės bazė: 2849 mm
Svoris: 1725 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,8 sek.
Maksimalus greitis: 198 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,0 l/100 km
CO2 emisija: 129 g/km
Bagažinės tūris: 1035/2200 l
Kaina: nuo 28 000 Eur