Toks likimas galėjo ištikti ir „Peugeot 508 RHX“. Prieš keletą metų šios markės atstovai paskelbė sukūrę unikalų dyzelinio variklio elektros motoro tandemą, kurį įmontavo į tuo metu visiškai naują modelį „508 RXH“. Tai buvo tarsi bandymas suderinti ekologiškąjį „Toyota Prius“ su „Audi A6 Allroad“ pravažumo galimybėmis. Techninės automobilio charakteristikos atrodė puikiai: 200 AG, visi varantys ratai, 4,2 l/100 km degalų sąnaudos. Visa bėda buvo tai, kad automobilis kainavo neprotingai daug – apie 150 000 Lt (arba apie 43 000 eurų). Nieko keisto, kad toks pasiūlymas nesulaukė didelio susidomėjimo, o Lietuvoje, kur neegzistuoja absoliučiai jokios skatinimo priemonės rinktis hibridinį/elektrinį automobilį, „Peugeot“ nepardavė nė vieno „508 RXH“.

Vis dėlto prancūzai nepalaidojo šio modelio, o praėjusį rudenį atnaujino jį kartu su kitais „Peugeot 508“ modeliais. Svarbiausia, ką jie padarė, tai pasiūlė naują „508 RXH“ versiją, varomą tik priekiniais ratais. Be to, nors pavadinime liko hibridinę jėgainę simbolizuojanti H raidė, variklių gamoje atsirado ir vienas paprastas, bet tikrai neprastas dyzelinis pasirinkimas. Šie sprendimai pastebimai sumažino modelio kainą, kuri dabar prasideda nuo 32 065 eurų.
Peugeot 508 RXH

Žinoma, skeptikai ir prancūziškoms mašinoms neprijaučiantys vairuotojai šauks, kad „Peugeot“ vis dar „plešia“ nepagrįstai daug, tačiau panagrinėkime, ką gaunate už šią sumą.

Visų pirma, gaunate išties dailiai atrodantį, paaukštintą ir skoningai įrengtą padidinto pravažumo universalą, kuris nepanašus į tiesioginius konkurentus – „kietakaktį“ „Subaru Outback“ ar „über automobilį“ „Volkswagen Passat Alltrack“. Patys „Peugeot“ atstovai sako, kad jų skaičiavimais, analogiškos komplekcijos „Passat“ ir 508-ojo variantų kainos skiriasi apie 20 proc. „prancūzo“ naudai.

Pagrindinis „Peugeot 508 RXH“ privalumas yra itin gausi standartinė įranga, kurioje rasite aibę gerų dalykų. Iš gamintojo atstovų gavome bazinės įrangos sąrašą, kuriame yra 61 punktas (visa tai užima pusantro A4 puslapio), štai keletas svarbesnių: priekiniai LED rūko žibintai su posūkio funkcija bei LED dienos žibintai; galinio vaizdo kamera; stiklinis panoraminis stogas; spalvotas „Head-up display“; pusiau odinis salonas; ESP ir traukos kontrolės sistema ASR; „Hill Assist“ pajudėjimo į įkalnę pagalbos sistema; dviejų zonų automatinis oro kondicionierius; 7 colių skersmens spalvotas jutiklinis ekranas, informacinis kompiuteris su 7 GB „Jukebox“ kietuoju disku; šildomos ir elektra reguliuojamos priekinės sėdynės; durelių atidarymas ir užvedimas be rakto; 18 colių skersmens lengvojo lydinio ratai; padangų slėgio jutikliai; pastovaus greičio palaikymo sistema ir greičio ribotuvas; priekiniai ir galiniai parkavimo davikliai; palydovinė navigacija ir kt.

Kaip matome, net ir svarbios įrangos sąrašas ne toks jau trumpas, o mūsų išbandytas „Peugeot 508 RXH“ turėjo dar ir keletą priedų iš papildomai siūlomos įrangos, todėl buvo įvertintas 34 803 eurų.

Tiesa, nereikėtų pamiršti bene svarbiausio atnaujinto „Peugeot 508 RXH“ akcento – automobilyje nuo šiol montuojamas 2.0 l, 180 AG dyzelinis variklis. Tai yra visiškai naujas „BlueHDI“ šeimos motoras. Šis galingas dyzelis, atitinkantis „Euro 6“ taršos reikalavimus, nenusipelno jokių priekaištų – tai yra įrodymas, kad galima sukurti galingą, kartu ir ekonomišką motorą. Užmiesčio kelyje vidutinės sąnaudos buvo tik 4,7 l/100 km, o važinėjant mieste šis rodiklis pakilo iki 5,5 l.

„Dyzelis“ derinamas su 6 laipsnių automatine pavarų dėže, kurios dispozicijoje yra ir sportinis bei žiemos sąlygoms skirtas režimas. Tiesa, pavarų dėžė dirba kiek vangokai, tačiau iš RXH nereikia tikėtis RCZ žvitrumo. Juolab, kad variklio maksimalus 400 Nm sukimo momentas (pasiekiamas esant 2000 aps./min.) leidžia staigiai pagreitėti tiek važinėjant mieste, tiek lenkiant lėtesnes mašinas užmiestyje.

Salonas – kaip ir praėjusį rudenį išbandytų atnaujintų „Peugeot 508“ sedano ir universalo, čia viskas atrodo kokybiška ir tvarkinga, tarsi sėdėtum ne prancūziškame, o vokiškame automobilyje. Neabejotinai tokį modelį kaip „508 RXH“ rinksis aktyviai gyvenantys vairuotojai, kuriems reikia talpaus ir pravažaus automobilio. Šio modelio erdvė taip pat nenuvilia – bagažinės talpa siekia 660 l, o ant galinių sėdynių patogiai jaučiasi ir aukštesni nei vidutinio ūgio keleiviai.
Peugeot 508 RXH

Dar vienas svarbus faktas – lyginant su įprastu „Peugeot 508“ universalu, RXH versija paaukštinta 4 cm, tačiau tai tikrai nereiškia, kad su juo galite drąsiai nerti į mišką. Taip, jo pravažumas geresnis už eilinio sedano, tačiau rizikuoti nuotykiais bekelėje neverta. Papildomi centimetrai nepagerina ir pakabos darbo – ji per daug jautri, rodos, kad automobilis nervingai šokčioja nuo kiekvieno kelio nelygumo.

Taigi, „Peugeot 508 RXH“ nėra be trūkumų, bet jis tikrai turi kozirių prieš konkurentus. O jam skersai kelio stovi ne tiek ir daug varžovų – tai jau minėti „Subaru Outback“ (kainuoja nuo 29 800 eurų), „Volkswagen Passat Alltrack“ (anktesnės kartos modelis kainavo nuo 32,8 tūkst. eurų, naujojo kaina dar nežinoma), „Opel Insignia Country Tourer“ (nuo 25 359 eurų), taip pat – ir „Volvo XC70“ (42 221 eurų).

Žinoma, prijaučiantys „žalųjų“ idėjoms ir toliau gali rinktis hibridinę „508 RXH“ versiją, kuri Lietuvoje kainuoja nuo 40 132 eurų. Tik prieš perkant reikėtų įvertinti tai, kad dėl hibridui reikalingų akumuliatorių bagažo skyriaus erdvė bus „apkarpyta“ iki 400 l, o tai tikrai gėdingas rezultatas vidutinės klasės automobiliui.

„Peugeot 508 RXH“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1997 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 133 kW/180 AG/3750 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 400 Nm/2000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4828 mm
Plotis: 1864 mm
Aukštis: 1521 mm
Važiuoklės bazė: 2817 mm
Prošvaisa: 184 mm
Svoris: 1717 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 8,9 sek.
Maksimalus greitis: 220 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,6 l/100 km
CO2 emisija: 119 g/km
Bagažinės tūris: 660 l/1865 l
Kaina: 34 803 eurai (standartinė versija – nuo 32 065 eurų)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (102)