Į „Kia“ saloną Vilniuje užsukę klientai gali būti nustebinti – atėję apžiūrėti korėjietiškų automobilių jie jau gali susipažinti ir su amerikietiškais. Mat dar pernai bendrovė „Kia Auto“ susitarė su „Cadillac“ automobilių importuotoju Europoje dėl teisės atstovauti šiai markei ir savo salone jau skyrė dalį ekspozicinio ploto pirmiesiems sedanams.

Naujieji „Cadillac“ atstovai trumpam į Lietuvą buvo atsivežę ir SUV klasės visureigį SRX. Tai yra atnaujinta nuo 2009 m. gaminamo antros kartos modelio versija. SRX yra populiariausias „Cadillac“ automobilis JAV nuo 2010 m., kurio pardavimai stabiliai perkopia 50 tūkst. vnt. ribą. Gimtinėje jis išties mėgstamas, tačiau ko jis vertas Europoje, kur dominuoja kur kas kitokios tendencijos?

Tvirto automobilio įvaizdis

Užmetus akį į SRX tampa akivaizdu, kad automobilio išvaizda gerokai nutolusi nuo to, kas būdinga Europos gamintojams. Priekyje išsiskiria masyvūs žibintai ir galingai atrodančios variklio grotelės, bendrame tvirtų formų kėbulo kontekste nelieka nepastebėti 20 colių ratai, o gale labiausiai akį traukia statmeni ir išties labai dideli žibintai. Jokio apsimestinio elegantiškumo ar gerų manierų. SRX kuria tokį įvaizdį, kad amerikietiška didybės manija besižavintys vairuotojai negali likti abejingi.

SRX ilgis siekia 4,85 m ir mums labiau žinomų modelių masteliais tai yra maždaug „Mercedes-Benz“ ML ir „Nissan Murano“ dydžio automobilis. Jis yra apie 30 cm trumpesnis už didįjį brolį „Escalade“, kurio debiuto dėl milžiniško pasisekimo anapus Atlanto europiečiams dar teks palaukti.

Privalumai

„Cadillac“ markė yra „General Motors“ pasididžiavimas, tad amerikiečiai stengiasi, kad šie automobiliai jiems nedarytų gėdos. Bent dėl salono įrengimo gamintojai neturėtų raudonuoti – SRX viduje medžiagos tiesiog klasiškos. Viskas atrodo kokybiškai, oda ir minkštu plastiku aptrauktus paviršius malonu liesti. Be to, salonas erdvus, o bagažo skyriuje galima sutalpinti 537 litrų krovinį (nulenkus galines sėdynes erdvė padidėja iki 1548 litrų).
Cadillac SRX

Gamintojai sako, kad automobilio pakaba buvo reguliuojama atliekant testus legendinėje Niurburgringo trasoje ir Vokietijos greitkeliuose. Panašu, kad jų pastangos nenuėjo veltui – net ir 20 colių ratais „apautas“ „Cadillacas“ lietuviškais keliais rieda labai patogiai. To priežastis – „Magnetic Ride Control“. Tai yra nuolat veikianti amortizatorių sistema, kuri automatiškai prisitaiko prie kelio paviršiaus ir užtikrina maksimalų važiavimo komfortą.

Automobilyje montuojamas 3.6 l V6 variklis. Gamintojai sako, kad už ankstesnį 3.0 l jėgos agregatą jis yra 15 proc. ekonomiškesnis, tačiau apie degalų sąnaudas – kitame skyriuje. Variklis pasižymi išties neprastais pajėgumo rodikliais – jo galia siekia 318 AG, o maksimalus 360 Nm sukimo momentas išvystomas jau esant 2400 aps./min.

Variklis derinamas su automatine 6 laipsnių pavarų dėže, kuri turi ir „Sport“ režimą. Pėdai intensyviau įsirėmus į akseleratoriaus pedalą ausis pasiekia perdėtai grėsmingas riaumojimas. Iš tokio garso ir iš 318 AG natūraliai tikiesi pribloškiančio pagreičio, tačiau įsibėgėjimas iki 100 km/val. užtrunka 8,1 sek. (rezultatas neprastas, bet konkurentai gali geriau). Galia ratams perduodama per visų varančiųjų ratų AWD sistemą. Ji dirba taip, kad esant reikalui galėtų perduoti iki 100 proc. galios geriausią sukibimą turinčiam ratui.

Trūkumai

Automobilis sveria beveik 1,9 tonos ir tai yra labai daug. Viršsvoris ne tik kenkia SRX „sportinei formai“, t.y. valdomumui, bet ir sparčiau tuština piniginę užsukus į degalinę. Atsižvelgiant į nemenką svorį bei į variklio darbinį tūrį, nereikia stebėtis, kad važinėjant mieste degalų sąnaudos yra apie 16 litrų 100 kilometrų. Išvažiavus į greitkelį situacija kiek pagerėja, tačiau iš dviženklių skaičių zonos vidurkis nesitraukia.

Atskira tema galėtų tapti ir automobilyje montuojama „Cadillac“ pramoginė-informacinė sistema CUE. Nors gamintojai sako, kad ši technologija pasižymi intuityvumu, susidaro įspūdis, kad amerikiečiai „pribūrė“ per daug keistų sprendimų.

8 colių ekranas valdomas jutikliniais mygtukais centrinėje konsolėje, prie jų jautrumo reikia įprasti, tačiau kur kas daugiau keblumų kyla norint reikiamą informaciją matyti prietaisų skyde. Tuomet tenka blaškytis po ant vairaračio įtaisytą mygtukų karalystę ir bandyti suprasti, kuris ką valdo.

Beje, apie sistemos valdymo ypatumus šį tą pasako ir faktas, kad prieš porą metų, kai „Cadillac“ pradėjo diegti CUE sistemą į savo automobilius, pirkėjai gaudavo ir specialiai pritaikytas „iPad“ planšetes, kad galėtų pasimokyti, kaip valdyti automobilio kompiuterį. Taip pat buvo sukurta ir mokomoji programėlė apie CUE niuansus. Ar ką nors panašaus esame girdėję iš „Audi“ ar BMW stovyklų? Greičiausiai nieko, nes dėl jų nekyla tokių problemų.
Cadillac SRX

Įdomi įranga ir kainos

„Cadillac“ atstovai Lietuvoje SRX siūlo už 56 237 eurus. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad tai yra nemenka suma, tačiau už ją galima gauti išties neprastai sukomplektuotą SUV klasės visureigį, kuris turi tokią įrangą kaip prie kelio nelygumų prisitaikanti amortizatorių sistema „Magnetic Ride Control“, kelio ženklų atpažinimo sistema, galinio vaizdo kamera, automatinė artimųjų/tolimųjų šviesų perjungimo funkcija, „Brembo“ priekiniai stabdžiai, 6 saugos oro pagalvės odinės-šildomos-ventiliuojamos bei 8 kryptimis reguliuojamos vairuotojo ir priekinio keleivio sėdynės, šildomos-odinės sėdynės gale sėdintiems keleiviams, oda trauktas ir šildomas vairaratis, elektra valdomas bagažinės dangtis, dviejų zonų klimato kontrolės sistema ir dar daug kitos įrangos.

Tarp standartinės įrangos yra ir keletas netikėtų bei įdomių sprendimų, pavyzdžiui, beraktė variklio užvedimo funkcija, t.y. variklį galima iš anksto užvesti tiesiog pulteliu. Taip pat vairuotojas vienu mygtuku gali pasireguliuoti stabdžių ir akseleratoriaus pedalų padėtį. Nauji „Cadillac“, tarp jų ir SRX, turi ir dar vieną unikalią funkciją – vibruojančią vairuotojo kėdę. Ne, šis sprendimas nėra skirtas malonumų mėgėjams. Priešingai – kėdė vibruoja tuomet, kai prie vairo elgiatės blogai, pavyzdžiui, išklystate iš važiuojamosios juostos nerodydami posūkio signalo arba kai manevruodami stovėjimo aikštelėje pernelyg prisiartinate prie kitų mašinų. Jausmas, švelniai tariant, labai keistas.

Akivaizdu, kad nereikia atidžiai ieškoti, norint rasti pigesnių „Cadillac SRX“ alternatyvų, pavyzdžiui „Audi Q5“ ar BMW X3 – jų kainoraščiuose nurodyti gerokai kuklesni bazinių modelių įkainiai, o už SRX kainą galima nusipirkti galingiausias jų versijas. Tiesa, nė vienas iš jų nebus toks nematytas kaip „Cadillac SRX“ ir nė vienas standartinėje įrangoje neturi tiek privalumų. Jeigu manote, kad tai teigiami dalykai – tuomet amerikietiškas „bestseleris“ gauna dar keletą pliusų. Verta pridurti, kad metų pabaigoje laukiama gerokai modernizuoto SRX pasirodymo, kuris, reikia tikėtis, bus lengvesnis ir turės mažesnį apetitą.

„Cadillac SRX“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 3564 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 234 kW/318 AG/6800 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 360 Nm/2400 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4851 mm
Plotis: 1910 mm
Aukštis: 1667 mm
Važiuoklės bazė: 2807 mm
Prošvaisa: 178 mm
Svoris: 1854 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 8,1 sek.
Maksimalus greitis: 217 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 11,5 l/100 km
CO2 emisija: 268 g/km
Bagažinės tūris: 537/1548 l
Kaina: 56 237 eurų

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (36)