Sukibimo kokybė svyravo nuo „puikios“ iki „beviltiškos“, todėl erdvės sportininkų klaidoms išaugo geometrine progresija.

Automobilių sporto profesoriumi tituluojamas treneris Jonas Dereškevičius tokias lenktyniavimo sąlygas pavadino „sudėtingiausiomis įmanomomis“. Jo teigimu, būtent čia atsiskleidžia esminės ralio pilotų savybės – gebėjimas akimirksniu vertinti kintančią aplinką ir koreguoti greičio konstravimo taktiką.

„Patirtis ir meistriškumas čia iškirtinai svarbūs, nes daugelį dalykų reikia jausti. Slystančio automobilio inercijos valdymas tampa lemiamu veiksniu, nes visus judesius vairaračiu ir pedalais būtina daryti gerokai anksčiau nei važiuojant įprastomis sąlygomis, kai trasos paviršiuje yra vien tik ledas, ar vien tik žvyras“, – dėstė J. Dereškevičius.

Jei šios teorijos yra teisingos, šiųmetinį ralį galima laikyti dar vienos ralio žvaigždės gimtadieniu. Martynas Samsonas, ankstesniais metais sugebėdavęs žybtelėti atskiruose greičio ruožuose, tačiau dažniausiai likdavęs nugalėtojų pakylos papėdėje, ir antrąją lenktynių dieną užtikrintai pirmavo (beveik 54 sekundės prieš artimiausius persekiotojus). Gebėjimas kontroliuoti varžybų eigą – geriausias sportininko brandos įrodymas.

Jiems ant kulnų lipantis Martynas Samuitis su Ramūnu Šaučikovu, nepaisant nedidelės klaidos, kai 6 GR pračiuožė posūkį, taip pat važiavo pavyzdingai stabiliai. Beje, šia situacija pasinaudojęs ir į priekį išsiveržęs Ramūnas Čapkauskas su Tomu Šipkausku, netrukus su kaupu „atsidėkojo“ varžovams – netoli 8 GR finišo jie bemaž 12 minučių praleido šalikelėje ir palaidojo viltis užlipti ant prizininkų garbės pakylos.

Vytauto Švedo šturmanas Žilvinas Sakalauskas antrosios lenktynių dienos pradžią vertino rezervuotai ir prisipažino, kad vis dar sunkiai randa savo ritmą. Vaidotas Žala, po penktadienio vakaro nuotykių, kai kliudę akmenį ir apgadino pakabą finišą pasiekė važiuodami avariniu režimu, šiandien tikino lekiantys trasomis be didesnių nuotykių. Jis taip pat atkreipė dėmesį į sparčia ir gana radikaliai kintančią kelio dangą, pastebėdamas, kad greičio ruožuose iškasant vis daugiau žvyro, astronominį dyglių skaičių turinčios sportinės padangos dirba prasčiau.

N40 vyrų autoklubo garbę ginantis Ignas Taletavičius su „Renault Clio Kit Car“, sugebėjo pakilti iki 14 vietos bendroje įskaitoje, lenkdamas nemažai visus keturis varančiuos ratus turinčią techniką vairuojančius ekipažus. Kintančios kelio dangos sąlygos pirmuosiuose antrosios dienos greičio ruožuose nekėlė didesnių rūpesčių.

Giedrius Firantas, kovodamas dėl lyderio vardo galiniais varančiais ratais automobilių įskaitoje taip pat džiūgavo, kad minkštėjanti kelio danga leidžia ištrūkti iš ledo provėžų nelaisvės ir efektyviau išnaudoti visą kelio plotį. Žiūrovams, kurie nepaisant apniukusio oro, budėjo visose įdomesnėse trasos vietose, tai reiškė akis glostantį reginį, kai posūkius automobiliai įveikia slysdami šonu.

Devidas Jocius, pakeitęs išvakarėse sulankstytą „Mitsubishi“ vairo traukę, sparčiai kilo pačio rikiuotės dugno į viršų ir mėgavosi greitu važiavimu. Gimtadienį šeštadienį švenčiantis Dominykas Butvilas „Halls Winter Rally“ lyderiams didelės grėsmės nekėlė. Šias varžybas pirmasis oficialus Lietuvos ralio mokyklos profesionalas, pakviestas važiuoti Lenkijoje „Subaru“ komandoje, teigė, kad tai geras pasirengimas Europos ralio čempionato etapui Latvijoje, prasidėsiančiam po dviejų savaičių.

„Kilti aukščiau sutrukdė pramuštas ratas 6 GR. Nemažą dalį greičio ruožo įveikėm važiuodami trim ratais, nes keisdami jį ko gero būtume sugaišę dar daugiau. Šiaip sudėtingomis sąlygomis ir didele konkurencija esam visiškai patenkinti“, – tikino Domas.