Pagrindinė to priežastis – dygliuotomis sportinėmis padangomis „pamasažuotas“ žvyrkelis pradėjo spjaudytis iš įšalo ištrūkusiais akmenimis. Vienas jų pasitaikė išskirtinai bjauraus būdo ir daugiau ar mažiau apgadino kone pusę automobilių.

Tarp nukentėjusių nuo šio provėžoje tykojusio nemalonaus siurprizo – geriausią rezultatą bandomajame greičio ruože pasiekęs Deividas Jocius. Kliudęs akmenį Deividas prakirto ratą, sulenkė šakę ir vairo traukę. Tokia problemų puokštė ekipažą iš trečiosios vietos bendroje įskaitoje nubloškė į patį rikiuotės galą – 47-ają vietą.

„Džiaugtis galime nebent tuo, kad apskritai tęsime varžybas. Mano šturmanui Donatui Zvicevičiui tai pirmosios lenktynės, todėl labai svarbu rinkti „greitus“ kilometrus ir kaupti patirtį“, – po komplikuoto starto samprotavo D. Jocius.

Labai panašiai po pirmųjų keturių GR kalbėjo Vytautas Švedas. Prieš antrą kartą pajudant į 1/3 GR teisėjai „Juta Racing“ ekipažą perspėjo apie grėsmę, tykančią už 2,8 km nuo starto, tačiau bėdų išvengti tai nepadėjo.

„Akmenį pamatėme pernelyg vėlai, todėl kontakto išvengti nepavyko. Viskas baigėsi pramuštu ratu ir pažeistu ratų suvedimu. Kilo mintis sustoti keisti ratą, nes iki greičio ruožo finišo dar buvo likę apie septyni kilometrai, tačiau nusprendžiau atsargiai važiuoti iki jo pabaigos. Taupydamas techniką, labai ramiai, taikydamas daugiau važiuoti snieguotais kelio pakraščiais, šiaip ne taip pasiekiau finišą. Ten ratą pasikeitėme, bet ratų suvedimo koreguoti jau nebegalėjome, tad ketvirtame greičio ruože stengėmės tik sėkmingai finišuoti ir atvykti iki serviso zonos“, – pasakojo V. Švedas.

Po smūgio į tą patį akmenį finišą tik 24-oje pozicijoje pasiekė ir padėtį bendroje įskaitoje pablogino Giedrius Notkus. Problemų patyrė brolių Vaidoto ir Žygimanto Žalų ekipažas. Puikiai pasirodę testiniame GR, kur „atvežė“ penktą geriausią laiką, pirmuosius 9,97 įskaitinių varžybų kilometrų jie baigė judėdami su įjungta avarine signalizacija – t. y. perspėdami varžovus, kad negali važiuoti pilnu tempu. Vaidas po finišo antrame GR sakė, kad posūkyje kliudė akmenį ir apgadino priekinę pakabą, tad pirmą dieną pabaigs važiuodami avariniu režimu.

Dar liūdniau akistata su akmenimis provėžose baigėsi N40 vyrų autoklubo ekipažui Markui Judzentavičiui ir Mariui Lipnickui – pasiekę 1/3 GR finišą jie buvo priversti trauktis iš kovos pačioje 2/4 GR pradžioje: nuvažiavę vos keletą šimtų metrų ir pasipurtę geležinkelio pervažoje vyrai buvo priversti stoti šalikelėje dėl išsinėrusio šarnyro ir sulenkto pusašio.

Nemalonumų išvengęs praėjusių metų Lietuvos ralio čempionas Ramūnas Čapkauskas dalindamasis įspūdžiais po pirmųjų keturių GR pripažino, seniai susidūręs su tokia klastinga trasa. Jo teigimu, pradėjus formuotis provėžoms ir trasą padengus frezuoto ledo kristalų liežuviams, sukibimas tapo itin sunkiai nuspėjamas – dalyje posūkio ratai kimba su kelio paviršiumi nepriekaištingai, o kitoje dalyje pagavę sniego sviedžia automobilį į šalikelę. Be to, Ramūnas susidūrė su dar viena nedidele technine problema – iš vieno stabdžių bakelio išbėgo visas skystis, todėl du GR teko važiuoti naudojant tik priekinius stabdžius.

R. Čapkauskas su Tomu Šipkausku po pirmosios dienos treti, nuo lyderių atsilieka mažiau nei 19 sek. Beje, kaip ir praėjusiais metais šis ekipažas sugebėjo užsidirbti 10 sek. baudą už falšstartą.

Jokie gamtos kaprizai nepersekiojo namų trasose važiavusio Martyno Samsono su Mindaugu Varža. Jie laimėjo du iš keturių GR ir antrąją varžybų dieną pradės turėdami 18 sekundžių persvarą prieš artimiausius persekiotojus Martyną Samuitį su Ramūnu Šaučikovu. Pastarasis ekipažas taip pat laimėjo du greičio ruožus, nors po kvalifikacinio pasivažinėjimo tikino neketinantis siekti lyderystės pirmąją varžybų dieną. Ketvirtoje vietoje seniai Lietuvos trasose matytas Dominykas Butvilas su šturmanu iš Lenkijos Kamilu Helleriu. Su „Mitsubishi EVO X“ startuojantis ekipažas lyderiams pralaimi 1 min. 20,3 sek.. Penktoje vietoje esantis V. Švedas su Žilvinu Sakalausku – 1 min. 56,1 sek.

Iš „Halls Winter Rally“ po naktinių greičio ruožų pasitraukė trys ekipažai: jau minėtas M. Judzentavičiaus ir seno ralio vilko Audriaus Gimžausko („N40 vyrų autoklubas“). Audrius po šuolio nuo tramplino kliudė gelžbetoninio šalikelės stulpelio liekanas ir dėl pamušto dešinio priekinio rato buvo priverstas trauktis iš trasos. Pasirinktas važiavimo tempas pasirodė esąs pernelyg didelis svečiams iš Baltarusijos Mikalajui Tsiminskiui ir Andrejui Novikau. Sąlyginai nesudėtingoje trasos vietoje jie prarado saviškio „Citroen C2“ kontrolę ir po akimirkos, šluodami jaunas pušis, nuskriejo į šalikelę.

Šeštadienį likę gyvi ekipažai įveiks dar 70 kilometrų, padalintų per 7 greičio ruožus.