Organizatorių bei sporto komisarų, atidžiai žvalgiusių trasą ir jos prieigas, nuomone, ralis per abi dienas susilaukė tiek žiūrovų, kiek jų vargu ar sutalpintų penkios “Siemens” arenos. Būtent dėl žiūrovų itin nerimauta rengiantis šiam raliui, kuris čempionato kalendoriuje buvo pirmasis po tragiškai pasibaigusių lenktynių Visagine, teigiama viešųjų ryšių agentūros "Visus Bonus" pranešime.

Tačiau organizatorių pastangos nenuėjo veltui. Žiūrovai šįsyk matyt irgi paveikti plačiai nuskambėjusio Visagino aido buvo gerokai drausmingesni, telkėsi jiems nurodytose ir iš anksto paženklintose vietose, o ir trasą saugantys pareigūnai buvo akylesni bei gerokai reiklesni.

Tad budėjusioms medikų brigadoms šįsyk nebuvo darbo. Tačiau tai ne didžiausias pavykusio renginio pliusas. Kaip spaudos konferencijoje teigė daugkartinis ralio čempionas Rokas Lipeikis, abi dienas vyko atkakli bekompromisinė kova – tikras karas dėl dešimtųjų sekundės dalių, dažnai keitėsi lyderiai, tad nugalėtojai paaiškėjo tik ralio finiše, o kuluaruose vyravo draugiška atmosfera. Tai negalėjo nepatikti tiek patiems sportininkams, tiek gausiai varžybas stebėjusiems žiūrovams.

Evaldas Čirba net apgailestavo, jog ralis taip greitai baigėsi.

Dramatiškas prologas

FIA registruoto ralio “Vilnius 2005” kelio knygoje buvo dešimt greičio ruožų, kurių bendras ilgis 78,6 kilometro, o iš viso sportininkams per dvi varžybų dienas teko įveikti per tris šimtus kilometrų.

Šeštadienį, pirmąją ralio dieną, sportininkai varžėsi keturiuose greičio ruožuose. Juos greičiausiai nuvažiavo kylančia ralio žvaigžde jau tituluojamas 21-erių metų lenktynininkas iš Kauno Vytautas Švedas, ralio varžybose dalyvaujantis tik antrus metus. Jaunam sportininkui padeda patyręs šturmanas Žilvinas Sakalauskas, ne vienerius metus važiavęs su Sauliumi Girdausku, kuris šiame ralyje nedalyvavo.

Nugalėtojų ekipažui pralaimėję tik 5,68 sekundės antri buvo pernykščiai šio ralio nugaletojai bei absoliutūs šalies čempionai Evaldas Čirba ir Audrius Pivoras. Jų persvara prieš trečioje vietoje pirmosios dienos varžybas baigusį šeimyninį Roko ir Ingos Lipeikių duetą buvo matuojama tik dešimtosiomis sekundės dalimis.

Visi trys prizininkai vairavo “Mitsubishi Lancer Evoliution” automobilius, o prologo nugalėtojai keturis greičio ruožus, kurių bendras ilgis 29,6 kilometro, įveikė per 14 min. 35,46 sekundės važiuodami vidutiniu 121,750 kilometro per valandą greičiu.

Tačiau ir pirmosios varžybų dienos rikiuotė galėjo būti kitokia, jei ne netikėta Benedikto Vanago ir Kęstučio Jakučio, važiavusių “Subaru Impreza”, avarija, patirta likus kelioms dešimtims metrų iki trečiojo greičio ruožo finišo. Nušokęs nuo tramplyno šis ekipažas pataikė ant vandens pralaidos bei kelmo ir stipriai apgadino automobilio pakabą. O iki tol B.Vanagas važiavo trečias.

Jau pirmajame greičio ruože dėl variklio gedimo buvo priverstas sudėti ginklus prieš dvi savaites “Volkswagen Castrol Cup” taurės varžybose Brno labai sėkmingai startavęs šešiolikmetis Jonas Gelžinis, kuriam ralyje talkino tėvas Audrius.

Beje, šiame ralyje dalyvavo net 14 šeimyninių ekipažų.

Variklio gedimas iš tolimesnės kovos jau pirmąją dieną privertė pasitraukti įspūdingai važiavusius ir nemenkas ambicijas puoselėjusius Vilių Rožuką ir Kastytį Torrau. Šis ekipažas su “Renault Clio RS” automobiliu iki apmaudžios nesekmės užėmė aukštą 13-tą absoliučios įskaitos vietą.

Antrąją dieną – vertybių perkainojimas

Kad Vilniaus ralio nugalėtojų bei prizininkų galutinė rikiuotė nebus tokia, kaip po pirmosios dienos lenktynių, galėjai suprasti jau po pirmojo antrosios dienos greičio ruožo. Itin atkakli kova dėl prarastų sekundžių ar net jų dalių užvirė tarp E.Čirbos ir R.Lipeikio.

Sekmadienį tik vieną greičio ruožą laimėjo E.Čirba, o likusius penkis – R. Lipeikis. V.Švedas visuose greičio ruožuose stabiliai buvo trečias, tačiau jo atsilikimas ar varžovų persvara buvo labai nedidelė. Visgi jos užteko, kad šeimyninis panevėžiečių Lipeikių duetas sekmadienio popietę galėtų džiaugtis iš sostinės mero Artūro Zuoko rankų gautu pagrindiniu šio ralio trofėjumi – mero taure.

Nugalėtojai visus greičio ruožus, kurie sudarė 78,6 kilometro, įveikė per 37 minutes 40,85 sekundės, važiuodami vidutiniu 125,160 kilometro per valandą greičiu. Taigi, antrąją ralio dieną greičiai dar labiau išaugo.

Nuo nugalėtojų atsilikę tik 6,51 sekundės antri finišavo pernykščiai šio ralio nugalėtojai ir šalies absoliutūs čempionai E.Čirba su A.Pivoru, o treti – V.Švedas su Ž.Sakalausku. Tretieji prizininkai nugalėtojams pralaimėjo 15,82 sekundės.

Tokia trapi persvara bene įtikinamiausiai byloja apie atkaklią lygiaverčių varžovų kovą.

Prizines ketvirtąją – šeštąją absoliučios įskaitos vietas užėmė atitinkamai Audrius Gimžauskas su Kęstučiu Girštautu, Arūnas Strumskis su Linu Skardžiuku ir dar vienas šeimyninis Raimundo ir Ivetos Slaboševičių ekipažas. Tačiau jie nuo nugalėtojų jau atsiliko daugiau nei minute.

Iš šešių pirmųjų prizininkų net penki vairavo nacionaliniais ralio automobiliais jau tampančius įvairių modifikacijų “Mitsubishi Lancer Evo” ir tik A.Strumskis liko ištikimas “Subaru Imprezai”.

Žiūrovai plojo ir kitiems

Tačiau anaiptol ne visi čempionato dalyviai gali didžiuotis tokia technika ir tokiu arklio galių antplūdžiu, kaip pirmasis šešetukas. Itin įspūdingai jau ne pirmus metus ir ne pirmą ralį “Renault Clio RS” važiuojantis Dariaus Vilimo ir Žilvino Žeromsko ekipažas ir šįkart ne viename viraže buvo palydėtas aplodismentų bei susižavėjusių gerbėjų šūksnių. Šis duetas pelnė pirmąją vietą N3 klasėje ir aukštą septintą absoliučioje įskaitoje.

Pasibalnoję galingą “Mitsubishi Lancer Evo VIII” žiūrovus puikiu važiavimu žavėjo ir Vaidas Barakauskas su Šarūnu Antuliu, kurie daugelio nuomone ateity gali tapti itin grėsmingais pripažintų favoritų varžovais. Šįsyk šis ekipažas tenkinosi ketvirtąja vieta R12 klasėje, kurioje prizines vietas išsidalino visi absoliučios įskaitos prizininkai ir dešimta vieta galutinėje įskaitoje.

Ir vėl pagirtinai su daugeliu grėsmingesnių varžovų kovojo Dovilas Čiutelė su Martynu Samuičiu, važiuojantys toli gražu ne pirmos jaunystės “Lada 2105”. Jie buvo antri R11 klasėje ir 14-ti absoliučioje įskaitoje.

R10 klasės nugalėtojai Rolandas Šaduikis su Vaclovu Čyžu vairavo “Honda Civic”, o masiškiausioje dalyvių skaičiumi S16 klasėje varžovai nepralenkė šeimyninio Arūno ir Pauliaus Beniušių ekipažo.

Vis aukštyn turnyrinės įskaitos pakopomis kyla ir dar vienas šeimyninis Vitoldo ir Augustės Milių ekipažas, kuris tarp grėsmingų ir labiau patyrusių R12 klasės varžovų buvo septintas. Pagyrimo verti ir R11 klasės nugalėtojai Deividas Jocius su Arnu Paliukėnu, kurie tenkinosi 11 absoliučios įskaitos vieta.

Ralio organizatoriaus – Lietuvos automobilių klubo garbės prezidentas Stasys Brundza įsteigė taurę jauniausiam ralio dalyviui. Ji įteikta į apdovanojimų ceremoniją kiek pavėlavusiam keturiolikmečiui, “Spurtas – ARX Baltica” komandos nariui Mantvydui Repšiui. O už pavėlavimą jaunajam lenktynininkui niekas nepriekaištavo, mat Gvidijaus Repšio vairuojamas “Volkswagen Golf” apvirto, kai ekipažas jau galvojo apie sėkmingą finišą.

Komandinė taurė – neseniai susikūrusiai ekipai

Ralį “Vilnius 2005” tarp komandų, surinkusi 80 taškų, laimėjo neseniai įsikūrusi “Lautra-Tanagra racing team” ekipa. Jos kapitonui Ž.Žeromskui įteikta ne kartą dalyvavusio ir Vilniaus raliuose, vieno tituluočiausių šalies automobilių sporto meistrų Leontijaus Potapčiko atminimo taurė, kurią įteikė velionio brolis Nikolajus.

Pelnę 78,5 taško, antrąją komandinės įskaitos vietą užėmė “Juta Statoil tepalai” ekipos nariai, o trečioji vieta atiteko “Spurtas – ARX Baltica” komandai, kurios sąskaitoje 73 taškai.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją