Šiųmetines „Rally Belarus 2014“ varžybas susirinkę sportininkai netrukus pakrikštijo „purvo raliu“ – sąlygos iš tiesų ničniekuo nepriminė klasikinio žiemos ralio: 3 laipsnių šiluma, su nedidelėmis pertraukomis viską kiaurai merkiantis lietus (oro drėgnumas siekia 83 proc.) ir iki avižinių dribsnių košės konsistencijos išbrinkę žvyrkeliai. Pastaroji aplinkybė tapo galvos skausmu iš karto po oficialaus susipažinimo su trasa.

Leidus automobilius pirmajame 7 kilometrų ilgio GR važiuoti „koviniu“ režimu, trečiasis startavęs Ramūnas Čapkauskas su Tomu Šipkausku, netrukus užlėkė ant iš po žemių iškapstyto ir spėto sudaužyti kelio pralaidos vamzdžio. Kontakto su netikėtai atsiradusia kliūtimi pasekmės – prakirsta galinė kairė padanga. Važiuodami su trimis ratais pretendentai į Baltarusijos čempionus bendroje įskaitoje šį GR laimėjusiems trasose šeimininkams – Sergėjui Viazovičiui ir Jurijui Splošnojui („Subaru Impreza WRX STi“) pralošė kiek daugiau nei 8 sekundes.

Toje pačioje vietoje jaunas ir perspektyvus Lietuvos sportininkas Jonas Pipiras su Stasiu Taraile sulaužė savo „Škoda Fabia“ amortizatorių. Dėl šios priežasties Jonas pasitraukė iš varžybų ir šeštadienį važiuos nepretenduodamas į apdovanojimus.

Matydami kas vyksta su žvyrkeliu pravažiavus vos dviem dešimtims ralio automobilių, organizatoriai priėmė sprendimą atšaukti besikartojančius 2 ir 4 greičio ruožus. Kelias čia buvo visiškai pažliugęs, todėl kilo reali grėsmė, kad viena ašimi varomi sportiniai automobiliai čia pradės klimpti. Be to, atsitikus nelaimei, greitosios pagalbos automobilis neturėtų jokių galimybių privažiuoti iki įvykio vietos.

Ralio karavanas iš karto buvo nukreiptas į 3 GR (jis dubliuojasi su 1 GR). Nors žinodamas kur kokie pavojai tyko R. Čapkauskas važiavo „atsargiau“, šįkart jis sugebėjo aplenkti visus, įskaitant ir nuolatinį varžovą iš Latvijos Janį Vorobjovsą su Andriu Malnieksu. Įdomu, kad Ramūnas buvo vienintelis sportininkas šiose „purvo voniose“ sugebėjęs pagerinti pirmojo važiavimo laiką – visų kitų rezultatai buvo apčiuopiamai prastesni. Nepaisant to, Lietuvos ralio čempionai kol kas trečioje vietoje, atsilikimą nuo lyderių sumažinę iki 6 sekundžių.

Pirmoji „Rally Belarus 2014“ diena privertė pasitikrinti kaip sportininkai sugeba su greičio ruožais susitvarkyti naktį. Kadangi tokiomis sąlygomis pastaraisiais metais tenka važiuoti itin retai, ne visi ekipažai investuoja į kokybiškas papildomas šviesos „patrankas“. Tuo tarpu naudojantys modernius LED žibintus įgyja plika akimi pastebimą pranašumą. Antai N40 vyrų autoklubo pilotas Eugenijus Sladkevičius su šturmanu Andriumi Petruškevičiumi po naktinių GR užėmė septintą vietą bendroje įskaitoje ir trečią tarp Baltarusijoje startavusių lietuvių. Šioje vietoje reikia pastebėti, kad Eugenijus yra visiškai „žalias“ ralio naujokas. „Teisindamasis“ dėl tokio rezultato jis „kaltę“ suvertė „LumenShop“ lediniams žibintams, kuriais buvo aprūpintas N40 vyrų autoklubo „Mitsubishi Lancer EVO X“.

Ketvirtas tarp lietuvių sportininkų ir dešimtas bendroje įskaitoje Ričardo Baubino ir jam šturmanauti sutikusio Vaidoto Žalos ekipažas, važiuojantis „Honda Civic Type-R“ . Penkti Lietuvos ralio mokyklą reprezentuojantys sportininkai – Vilmantas Pupius su Gediminu Raču (BMW 316 Ti).

Šeštadienį „Rally Belarus 2014“ dalyviai įveiks penkis greičio ruožus. Sportininkai finišą turėtų pasiekti apie 16 valandą.

Prisijunk prie tūkstančių sporto mėgėjų bendruomenės – tapk DELFI Sporto draugu „Facebook“, sužinok šviežiausias naujienas iš sporto arenų, dalinkis įžvalgomis ir komentarais!