Žinoma, dėl fiziologines funkcijas gerinančio preparato juokauju – tiesiog taip gamintojas reklamuoja savo naujausią modelį (šią smagią reklamą siūlau būtinai pasižiūrėti ir jums). O naujasis „Fiat 500X“ papildė „500L“ automobilių gamą, kurioje jau yra padidintos prošvaisos „Trekking“ ir septynvietis vienatūris „Living“. Ir nors kuriant pastaruosius dizaineriai įkvėpimo taip pat sėmėsi iš 500-ojo mažylio bruožų, praktiški automobiliai, švelniai tariant, ypatingo šarmo neskleidžia (labiausiai tai pasakytina apie lyg steroidų privalgiusį septynvietį „Living“). O štai naujasis 500X – tikrai išvaizdus ir džiuginantis akį itališkas automobilis. Jei sąžiningai – man tai pats dailiausias paskutiniųjų metų „Fiat“ modelis. Be to, jis turi ir kitų privalumų, kuriais negali pasigirti konkurentai. Bet apie viską paeiliui.

Nors pavadinime dominuoja 500-ojo mažylio vardas, būdamas 4,25 m ilgio, 1,8 pločio ir 1,6 aukščio jis yra didesnis už tokius savo klasės konkurentus kaip „Citroen Cactus“, „Nissan Juke“, „Renault Captur“ ar „premium“ segmento atstovą „Mini Countryman“. Be jokių abejonių, dizaineriai padirbėjo šauniai – italas neatrodo nenatūraliai išpūstas, o kėbulo linijos stilingos ir elegantiškos. Mano galva, tai išties stilingiausias klasėje automobilis.

„Fiat 500X“ turi dvi apdailos kryptis: skirtingų komplektacijų „Pop“, „Popstar“ ir „Lounge“ versijos yra skirtos miesto aplinkai, o „Cross“ ir „Cross Plus“ labiau pritaikytos bekelei. O tai, kas paslėpta po automobilio kėbulu, yra ne kas kita, kaip naujoji „Fiat“ gamintojo „Small Wide“ platforma. Naudojant ją pagamintas ir „Jeep Renegade“, kurį ne taip seniai taip pat teko bandyti Milano ir Turino apylinkėse.

Netikėtumas – kokybiškas „Fiat“ salonas

Kaip šis stilingas SUV automobilis atrodo viduje ir kaip jis važiuoja? Šie klausimai tikrai aktualūs – pigios „Fiat“ automobilių salono apdailos medžiagos veikiau taisyklė, nei išimtis, o važiavimo savybės, kad ir to paties „500“ modelio (žinoma, jei tai ne karšta „Abarth“ versija), toli nuo etaloninių.

Pirmas įspūdis – puiku! Sėdėjimo padėtis yra netikėtai žemai (žinoma, sėdynę galima pakelti ir aukštyn), patogi sėdynė su stilingu apvaliu galvos atlošu yra geros formos, o visomis kryptimis reguliuojamas vairas nesunkiai leidžia rasti tinkamą sėdėjimo padėtį. Žinant, kad tai „Fiat“ – tai jau tikrai šaunus pasiekimas, kurį verta paminėti. Pagaliau itališkos mašinos salone nesijauti lyg italų dizainerių ir inžinierių, padauginusių šiame regione gaminamo putojančio „Asti Spumante“ vyno, žaismingo eksperimento „Bus gerai“ įkaitas.
Fiat 500X

Kitas nuostabą kėlęs dalykas – kokybiška salono apdaila. Viršuje sumontuotas minkšto plastiko prietaisų skydelis, stilingi salono elementai – viskas kokybiška, dailu ir neatrodo, kad būtų pagaminta iš pigiausio plastiko. Gal tik viršutinės daiktadėžės (priešais keleivį sumontuotos dvi daiktadėžės) vidiniai vyriai atrodo ne itin patikimai – bet, tenka pripažinti, tai veikiau stereotipai, vis ieškant prie ko salone prisikabinti. O priekabių išties nedaug.

Centrinėje konsolėje gali būti sumontuotas 5 arba 6,5 colių ekranas (tarp tachometro ir spidometro yra 3,5 colių informacinis ekranas). Galima užsisakyti tokias pagalbines sistemas kaip juostos palaikymo, perspėjimo apie greta važiuojantį automobilį, galinio vaizdo kamerą, atstumo palaikymo sistemą. O „Uconnect“ sistema ne tik siūlo „TomTom“ navigaciją, bet ir leidžia naudotis telefone esančiomis „Facebook“, „Tweeter“ programomis, naudotis radijo interneto „Deezer“ ir „TuneIn“ paslaugomis. Žodžiu, visais šiuolaikinio pasaulio komunikacijos privalumais.

Automobilis gali turėti šildomą priekinį stiklą, šildomą vairą ir sėdynes (kurios gali būti aptrauktos oda ir valdomos elektra), galima užsisakyti panoraminį stoglangį, taip pat 560 vatų „BeatsAudio“ garso sistemą su devyniomis garso kolonėlėmis. Nebus nuskriausti ir keleiviai. Ant galinės sėdynės bent dviem keleiviams tikrai nebus ankšta – užteks vietos ir kojoms, ir virš galvos. Tik štai bagažinė – ne pati didžiausia tarp konkurentų. Į ją telpa nuo 350 iki 1000 l. Vis dėlto įvaizdiniam SUV automobiliui tai nėra itin didelis trūkumas.

Devynių laipsnių pavarų dėžė

Gamybos pradžioje naujasis „500X“ bus siūlomas su vienu iš dviejų skirtingų benzininių ir dviejų dyzelinių motorų. Benzininių variklių gamoje yra 1.6 l/110 AG motoras (komplektuojamas su 5 pavarų mechanine dėže), taip pat 1.4 l/140 AG „Turbo MultiAir2“ variklis (komplektuojamas su 6 pavarų mechanine dėže). Tačiau vairuojant šiuos modelius teks susitaikyti su sąlyga, kad jei norėsite pasiekti degalų sąnaudas, panašias į nurodomas gamintojo, su akceleratoriaus pedalu reikės elgtis švelniau nei su aikštinga italų meiluže. Kitu atveju, važiuojant benzininiu 140 AG modeliu, sunku tikėtis vidutinių mažesnių kaip 8 l/100 km degalų sąnaudų (gamintojas nurodo 6 l/100 km. 

Kitas reikalas – itališki „dyzeliukai“. Ištvermingi, pasižymintis geru sukimo momentu ir tuo pačiu taupūs. Pradžioje modeliui siūlomas 1.6 l/120 AG „MultiJet“ motoras (vidutinės 4,1 l/100 km sąnaudos) ir 2.0 l/140 AG motoras, kuris komplektuojamas su net 9 laipsnių automatine dėže ir visais varančiaisiais ratais (vidutinės 5,5 l/100 km sąnaudos).
Fiat 500X

Nors 9 pavaros skamba kaip tikras ekskliuzyvas, realybėje tenka nusivilti – nors vokiečių ZF kompanija pavarų dėžes tiekia ir BMW, „Land Rover“ gamintojams, daug kas priklauso ir nuo gebėjimo jas suderinti. Visgi norėtųsi, kad pavaros jungtųsi greičiau, o sportinis režimas, kurį galima pasirinkti automobilio kompiuteryje, tik pablogina reikalus – nors palaikomi aukštesni sūkiai, tačiau sklandžiai važiuoti vis tiek nepavyksta. Tad šioje vietoje dar yra kur tobulėti, o galima pasidžiaugti nebent dėl to, kad optimaliai parinktos automatinės dėžės pavaros įtakoja mažesnes degalų sąnaudas.

Vėliau gamoje pasirodys ir turbobenzininis 1.4 l/170 AG motoras su 4x4 pavara ir 9 pavarų automatine dėže, o 140 AG benzininį variklį bus galima užsisakyti ir su 6 pavarų dviejų sankabų DSG dėže. Dyzelinių modelių gamą praplės variantas su 1.3 l/95 AG motoru.

Pranašumas prieš konkurentus – visų varančiųjų ratų pavara

Bet didžiausias privalumas prieš kai kuriuos konkurentus – pasirinktinai užsakoma visų varančiųjų ratų sistema. Ji čia tokia pati kaip „Jeep Renegade“ modelyje. Čia nėra sumontuoto tarpašinio diferencialo – praslydus priekiniams ratams sukimo momentą į galinius ratus akimirksniu perduoda elektronikos valdoma ir galinėje ašyje esanti hidraulinė mova. Ši sistema padeda tiek ir greitai įsibėgėti, tiek ir užtikrintai važiuoti slidžiu keliu, taip pat lėtai įveikti bekelę. Be to, važiuojant įprastu režimu varomi tik priekiniai ratai – tai taip pat leidžia sutaupyti degalų. O „Mood Selector“ sistema leidžia pasirinkti tris skirtingus važiavimo režimus, kurie keičia variklio, stabdžių, vairo ir automatinės pavarų dėžės darbą.

Kad ir kokiais ratais būtų varomas automobilis – vien tik priekiniais ar visais, galima pagirti tikrai geras važiavimo savybes (priekyje ir gale sumontuota nepriklausoma „MacPherson“ tipo pakaba), taip pat gerą garso izoliaciją. Nebijoti bekelės praverčia 16 arba 18 cm prošvaisa (atitinkamai modeliuose su tik priekiniais arba visais varančiaisiais ratais). Nenuvylė ir elektromechaninis vairo stiprintuvas (tai dažnai silpnoji „Fiat“ vieta) – automobilio valdymas nors ir ne azartiškiausias klasėje, bet tikrai skaidrus ir aiškus. Be to, čia montuojama drauge su ESC stabilumo kontrole veikianti DST (Dynamic Steering Torque – dinaminė vairavimo momento liet. k.) sistema, kuri nepastebimai vairuotojui koreguoja nepakankamą ar per didelį automobilio pasukamumą.
Fiat 500X

Numatoma nemaža kaina

Pristatymo metu gamintojo atstovai tvirtino, kad šio segmento automobilių pirkėjai ieško charakteringos, stilingos ir gerai įrengtos mašinos. Galiu drąsiai patikinti, kad rinkdamiesi naująjį „500X“ modelį, visa tai jie gaus su kaupu. Tačiau turės plačiai atverti piniginę. Jei šios klasės konkurentų kaina prasideda nuo mažiau nei 50 000 litų, italo bazinė versija su tik priekiniais varančiaisiais ratais įkainota nuo 69 000 litų! Tiesa, kol kas tai tik preliminari kaina (tikslesnė bus žinoma arčiau pavasario), bet tokie pinigai – tai jau „premium“ segmento „Mini Countryman“ automobilio kainininkas. Net ir gamintojams turint geriausių norų, šioje kompanijoje „Fiat“ modeliui kol kas ankstoka. Tad tik dėl šios priežasties „Fiat 500X“ negaliu įvertinti artimu maksimaliam balu. Nes jis to vertas. Beveik.

Įvertinimas 7/10

„Fiat 500X" vizitinė kortelė
Variklio darbinis tūris: 1598 cm³
Degalai: dyzelinas
Galia: 88 kW/120 AG/3750 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 320 Nm/1750 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 pavarų mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4248 mm (4273 mm)*
Plotis: 1796 mm
Aukštis: 1600 mm (1608 mm)*
Važiuoklės bazė: 2570 mm
Svoris: 1320 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,5 s
Maksimalus greitis: 186 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,1 l/100 km
CO2 emisija: 109 g/km
Bagažinės tūris: 350/1000 l
Kaina: kol kas nežinoma

*„Cross“ ir „Cross Plus“ versijos