O keliai? Jei į suomišką žvyrkelį pažiūrėsime per mikroskopą, kad kiekviena kelio dulkė būtų panaši į kumščio dydžio akmenį, matysime kažką panašaus į Kipro ralio greičio ruožo kelio dangą. Pridėjus faktą, jog ralio keliai Kipre yra labai siauri ir labai vinguoti bei nepamiršus dulkių, susidarys visai tikroviškas vaizdelis, apie kurį nei viena komanda nėra pasakiusi „lengva ir malonu“.

Vidutinis WRC automobilių greitis šio ralio greičio ruožuose vos viršija 60 kilometrų per valandą, tai yra dvigubai lėčiau, nei jau minėtoje Suomijoje. Toks važiavimo režimas sukuria daug problemų: nelygiuose, akmenuotuose keliuose didžiulį krūvį gauna padangos, labai apkraunama automobilio pakaba ir važiuoklė, prastai vėdinami ir kaista stabdžiai bei variklis, sunku vairuotojams. Ne veltui, nepaisant galios nuostolių, WRC automobiliuose teko pradėti naudoti oro kondicionavimo įrangą: paprastos ventiliacijos neužtenka, temperatūra salone viršija 50 laipsnių, nuo karščio vairuotojai pervargsta, nepajėgia išlaikyti reikalingos koncentracijos. 30 km ilgio greičio ruožas yra važiuojamas beveik pusvalandį.

Harri Rovanpera sako, kad šioms varžyboms geriau tiktų ne jo „Lancer WRC“, o koks nors „Mitsubishi Pajero“…

Ruošiantis tokioms varžyboms, kaip Kipro ralis (jei prisimintume fizikos vadovelio skyrių apie bangas, šviesą ir šilumą), yra bloginamas absorbcijos spektras: automobilių stiklai apklijuojami šviesą atspindinčiomis plėvelėmis, stogui panaudojama balta spalva. Papildomai termoizoliacinėmis medžiagomis atskiriamas salonas nuo variklio skyriaus.

„Pirelli“ prieš „Michelin“

Vienas šio ralio sezono bruožų yra gana netikėtai paaštrėjusi konkurencija tarp padangų gamintojų. Naujoji Zelandija ir Sardinija buvo „Michelin“ pergalių vietos. Be jokių abejonių, „Pirelli“ stengiasi neatsilikti. Kipro ralyje komandos, pasirašiusios sutartį su pastaruoju gamintoju, važiuos naujos sudėties padangomis. Testų metu jos atrodė neblogai, bet tikrieji įvertinimai galimi tik lyginant su konkurentu (kuris taip pat progresuoja) realiomis „kovos“ sąlygomis. Todėl vėl verta atkreipti dėmesį į rezultatus ir į komentarus.

Lyderiai

Marcusui Gronholmui laikas nugalėti. Būdamas „amžinai trečias“ jis tuoj praras paskutines viltis kovoti dėl čempiono titulo ir ims kilti grėsmė būti nepakviestam į „top“ komandą kitam sezonui, o Marcusas jau pareiškė norą važiuoti WRC ir 2006-aisiais. Pats M.Gronholmas mano, kad šios trejos karšto žvyro varžybos (Kipras, Turkija ir Akropolis) yra tinkamiausias metas pergalei.

Petteris Solbergas šį kartą kalba gana atsargiai: taip, jis tikisi pergalės, būtų neblogai visuose trijuose raliuose, bet, kalbėdamas apie Kiprą, Petteris sako, kad iš pradžių žvalgysis, įvertins savo ir technikos galimybes ir, jei bus šansų, jau šeštadienį „spaus“.

Iš tikrųjų, „Subaru Impreza WRC 2005“ nėra pakankamai išbandyta sąlygose, kurios bus Kipro ralyje. Šen – ten pasivažinėti 5 km ilgio uždarytame kelio ruoželyje nėra pakankama, norint būti tikram, kad naujos kartos automobilis atlaikys specifines šio ralio sąlygas.

Sebastienas Loebas valys kelią. Su liūdesiu balse (kaip ir prieš tai P.Solbergas), jis sako, kad taame nėra nieko gero, bet, kita vertus, kelią valo tas, kuris čempionate yra pirmas. Šia prasme kelią valyti norėtų visi.

Sebastienas jau pradėjo derybas su gamyklinėmis komandomis dėl būsimos savo „darbo vietos“. Be abejo, jis norėtų vairuoti automobilį, kuris turi realių šansų nugalėti. Tarp potencialių darbdavių buvo minėti „Subaru“, jei ne – „Mitsubishi“. „Ford“ ambicijos 2006-siems kol kas nelabai aiškios, bet automobilis nėra silpnas, o lėšų, panašu, bus pakankamai, taigi, didelė tikimybė, jog ši komanda taip pat pretenduos į ateinančio sezono lyderio poziciją.

Tarp kitko, „šeikdaune” Kipre nugalėjo M.Gronholmas, o S.Loebas, atsilikęs 6,3 sek., buvo tryliktas. Na, bet Sebastieno neturėtų išgąsdinti net „trylikta, be to, penktadienis“.

Žinios ir gandai

Naujiena – „Citroen“ grįžta į ralį. Jei informacija bus patvirtinta, ši komanda, praleidusi 2006-jų sezoną, 2007-aisiais vėl bus WRC. Būtų tikrai malonu. Be to, jau ateinančiais metais turėtume atskiruose etapuose pamatyti „Hyundai WRC“ ir „Suzuki WRC“. Tikėkimės, kad taip ir bus.

O štai britai ėmėsi ieškoti pamainos Collinui McRae ir Richardui Burnsui. Sukurta speciali programa, kurios tikslas yra išaiškinti perspektyviausius jaunuosius ralio meistrus, juos remti ir padėti progresuoti, kad Didžioji Britanija vėl turėtų „savo žmogų“ šios puikios ir Britanijoje labai mėgstamos sporto šakos viršūnėje – WRC.

Išsisprendė Australijos ralio problemos. Negana to, organizatoriai žada ypatingą, geriausią ralį „absoliučiame reitinge“. Jei pavyks, bus gražu ir bus iš ko pasimokyti kitiems.

Linkėjimai sau

Markko Martinas, dabar, prieš Kipro ralį kalbėdamas daugiamilijoninei TV auditorijai, šypsodamasis sako, kad, štai, nebuvo WRC nei vieno esto, teko užimti šią vakuojančią vietą… Ar Jums nekyla minčių? Ar jos ne liūdnos?

Jei mūsų, kuriems patinka ralis, Lietuvoje bus vis daugiau, o pragyvenimo lygis bent kiek kils, manau, netruks ateiti laikas, kai realiai kalbėsime apie savus pretendentus į WRC. Bet yra dar viena sąlyga. Reikia, kad mūsų lietuviškų varžybų vidinė atmosfera būtų tokia šilta ir draugiška, kokia ji yra WRC renginiuose. Būtent to noriu palinkėti mums visiems, tame tarpe ir prasidėjusio Vilniaus ralio dalyviams, žiūrovams bei organizatoriams.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją