Statistika liudija štai ką – „Tautos automobilio 2015“ rinkimuose atnaujintas „Audi A6“ buvo tarp lyderių, o Latvijoje laimėjo analogiškus rinkimus. Ar tai lietuvių meilė šios markės automobiliams, ar tiesiog šios markės gerbėjų klubo nariai yra aktyviausi? Nežinia, tačiau akivaizdu, kad šiam automobiliui abejingų nėra – kai kas Ingolštato atstovą peikia dėl sunkiai plika akimi matomų išvaizdos pokyčių, bet kitiems A6 – kone automobilio idealas. Bet kaip visada, teisybė yra kažkur per vidurį...

Jau 20 metų gaminamo „Audi A6“ ketvirtoji karta debiutavo 2011 metais. Paskutiniosios kartos automobilių visame pasaulyje parduota daugiau kaip 500 tūkst. vienetų. Neseniai atnaujintą modelį galima atpažinti pagal kitokius buferius, išmetimo sistemos antgalius, naujos formos galinius ir priekinius žibintus, kurie nuo šiol gali turėti pagrindinių šviesų LED technologiją. Tad jei gatvėje pamatysite A6 su dailiai į šonus „bėgančia“ LED posūkių žibintų juostą, žinokite, tai – atnaujintas „Audi“ modelis.

Į atnaujintus automobilius montuojami itin taupūs „ultra“ serijos varikliai, kurie pasižymi 22 procentais mažesne CO2 emisija nei ankstesni motorai. O labiau ekstravagantiško automobilio besidairantys pirkėjai nuo šiol galės užsisakyti ir raudonos spalvos „Salsa Red“ oda aptrauktas sėdynes, kurios gali turėti ne tik vėdinimo, bet ir masažo funkciją.

Automobilio kėbulą, kuris sveria nuo 1535 kg (beveik 5 metrų (4,93 m) ilgio sedanui tai tikrai puikus rezultatas), net 20 procentų sudaro lengvasis aliuminis – iš jo pagaminti priekiniai sparnai, durelės, variklio ir bagažinės dangčiai, kai kurie vidiniai kėbulo elementai.

Be to, papildomai sutaupyti svorio leido tokie sprendimai kaip stiklo pluoštu sustiprinto plastiko spyruoklės, pakeitusios plienines – vien šis inžinierių sumanymas leido „numesti“ 4,4 kilogramus. Nors sutaupyta ne kažin kas, bet tai padėjo padidinti valdymo tikslumą ir sumažinti vibracijas. O, pasak gamintojo atstovų, plastikinių spyruoklių atsparumas ne mažesnis nei plieninių! Tiesa, tokios spyruoklės bus montuojamas tik į universalą „Avant“ su 2,0 l/190 AG TDI motoru.

Išmanūs žibintai ir šiuolaikinės technologijos

Vietoje bazinėje komplektacijoje siūlomų biksenoninių žibintų galima užsisakyti žibintus su LED ar „Matrix LED“ technologijos pagrindinėmis šviesomis. LED žibintai turi 19 šviesos diodų, sumontuotų keturiuose reflektoriuose. „Matrix LED“ technologija paremta priekį stebinčia vaizdo kamera, kuri siunčia signalą priekinių šviesos diodų žibintų valdymo moduliui (galimos 64 skirtingos LED švietimo kombinacijos). Tokiu būdu užtikrinamas ne tik maksimaliai efektyvus kelio apšvietimas, bet ir neakinami iš priekio atvažiuojantys vairuotojai.

Be to, naudojant šią technologiją papildomai apšviečiami posūkiai – sistema veikia drauge su nauju MMI navigacijos įrenginiu, kuris įvertina automobilio greitį bei artėjantį kelio vingį, tad posūkio vidinė dalis apšviečiama dar prieš pasukant vairą.

Pagrindinis salono akcentas – centrinėje konsolėje iškylantis 8 colių skersmens spalvotas informacinis ekranas, kuriame pateikiama ne tik visa automobilio valdymo informacija ir nustatymai, bet ir internetinio radijo „Napster“ ir „Aupeo“ paslaugos.
Audi A6

Automobilyje sumontuota važiavimo savo juosta sistema, taip pat automatinis greičio palaikymas, kuris veikia net tada, kai priekyje važiuojantis automobilis sustoja – jam pajudėjus, nespaudžiant akceleratoriaus pradės važiuoti ir atnaujintas „Audi A6“. Taip pat tarp gausybės modernios įrangos siūloma ir naktinio matymo sistema, paremta infraraudonųjų spindulių kamera bei „matanti“ iki 300 metrų atstumu, o žmonės ir stambius gyvūnus išskirianti iki 100 metrų atstumu.

Garso gerbėjams – papildomai užsakoma net 1200 vatų „Bang & Olufsen“ garso sistema su 15 garsiakalbių, kurių priekiniai iškyla prietaisų skydelio viršuje, įjungus degimą. Kaip ir anksčiau, skambesys puikus, bet iki visiškos laimės pasigedau tikslesnio garso dažnio reguliavimo galimybės – galima sureguliuoti aukštus ir žemus dažnius, bet viskuo kitu už jus pasirūpino danų kompanijos specialistai...

Vairuotojo patogumui – „MMI touch“ sistemos valdiklis, kuriuo ne tik galima perjungti reikiamas funkcijas ekrane, bet ir braukiant paviršiuje pirštu rašyti adresus bei įvesti reikiamus skaičius – sistema pati balsu pakartoja įvestą simbolį, tad atitraukti akių nuo kelio nereikia.

O keliaujančius drauge pradžiugins belaidis WiFi modulis – prie jo galima prijungti iki 8 mobilių įrenginių, o „Audi connect“ sistema pasirūpins (žinoma, jei įdėsite SIM kortelę) LTE standarto ryšiu – gamintojas giriasi, kad jis pirmasis tarp visų automobilių gamintojų siūlo šią technologiją.

„ultra“ taupūs motorai...

Atnaujinto modelio siūlomų trijų benzininių TFSI variklių galia siekia nuo 190 AG iki 333 AG, penkių turbodyzelinių TDI motorų – nuo 150 AG iki 326 AG. Pigiausias benzininis modelis kainuoja nuo 134 193 Lt, dyzelinis – nuo 139 030 Lt. Patys taupiausi dyzeliniai ir benzininiai motorai turi „ultra“ pavadinimą. Komplektuojamas su „S tronic“ transmisija, benzininis 1.8 TFSI „ultra“ modelis 100 km vidutiniškai sudegina vos 5,7 l benzino. Tuo tarpu turbodyzelinis 2,0 TDI 190 AG „ultra“ modelis tenkinsis tik 4,4 l /100 km. Žinoma, kaip visada tai idealiomis sąlygomis gauti rezultatai, bet su dyzeliniu modeliu buvo tikrai nesunku pasiekti mažesnes nei 6 l/100 km sąnaudas, važinėjant gana intensyvaus eismo sąlygomis Drezdeno apylinkėse. Išties šaunus rezultatas verslo klasės automobiliui!

Su varikliais komplektuojamos 7 pavarų „S tronic“ automatinės arba 6 pavarų mechaninės greičių dėžės. O štai galingiausias dyzelinis 326 AG motoras (kuris gali pasiekti momentinę 346 AG galią) suporuotas su 8 pavarų „Tiptronic“ pavarų dėže. Modeliuose su priekiniais varančiaisiais ratais, dviejų sankabų „S tronic“ pavarų dėžė pakeitė ne itin sklandžiu darbu erzinusią „Multitronic“ pavarų dėžę. O galingesni nei 272 AG (200 kW) modeliai su nuolatine visų varančiųjų ratų sistema „quattro“ gali būti komplektuojami ir su sportiniu galiniu diferencialu, aktyviai paskirstančiu sukimo momentą tarp galinių ratų.
Audi A6

Tikslus valdymas, sportiška, bet komfortiška pakaba

Visuose automobiliuose sumontuotas elektromechaninis vairo stiprintuvas, o į galingesnius nei 272 AG modelius galima papildomai užsisakyti dinaminę vairavimo sistemą, kuri padeda dar tiksliau įveikti posūkius, nepastebimai vairuotojui koreguodama vairo stiprintuvo darbą dar prieš pradedant automobiliui slysti posūkyje ir suveikiant stabilumo sistemai.

Automobilį galima rinktis su dviejų tipų – sportiška arba komfortiška važiuoklė, o papildomai užsisakyti ir adaptyvią pneumatinę pakabą (7624 Lt). Be to, į visus modelius montuojama „Drive select“ sistema – perjungiant skirtingus režimus, galima pasirinkti variklio, automatinės transmisijos, vairo stiprintuvo ir kitų sistemų darbą.

Su universalu – vos per 3,9 sek. iki 100 km/val.

O gamos viršūnėje – net 560 AG (!) turintis universalas „Audi RS 6 Avant“, kurį drąsiai galima vadinti beprotiškai greitu. Visų varančiųjų ratų sistemą turintis smarkuolis pirmąjį 100 km/val. pasiekia vos per 3,9 sekundes, o maksimalus greitis nėra ribojamas ir yra ne ką mažiau iškalbingas – 305 km/val.! O juk dar prieš kelis metus tokie dinamikos parametrai puikavosi vos kelių pasaulyje gaminamų superautomobilių techninėse charakteristikose. Vis dėlto ne ką mažiau įspūdinga ir šio automobilio kaina – nuo 383 147 Lt.

Tokį modelį bandyti tikriausiai nebūtų užtekę net ir Vokietijos autobanų be greičio apribojimų, kur visgi itin svarbu vadovautis sveika nuovoka. Todėl bandymuose buvo siūlomi šiek tiek mažiau „karšti“ 450 AG „Audi S6“ ir universalo „Avant“ modeliai. Ką gi, 4,4 sekundes iki 100 km/val. (4,6 sek. – „Avant“ modelis) siekiantis pagreitis taip pat įspūdingas ir ne kasdien pasitaiko galimybė išmėginti tokius velniškai greitus modelius. Juolab biturbobenzininio V8 motoro griausmas maloniai glostė ausį ir ragino negailėti akceleratoriaus. Tad ką jau kalbėti apie degalų sąnaudas, kurias gamintojas optimistiškai nurodo nuo 9,2 l/100 km – važiuojant energingai jas drąsiai galima dauginti mažiausiai pusantro karto. Tuo tarpu S6 kaina žemiškesnė, nei RS modelio – sedanas kainuoja nuo 255 490 Lt, universalas – nuo 264 181 Lt.

Tai ko gi visgi trūksta?

Atnaujintas „Audi A6" tapo dar pažangesnis, o naujoviški žibintai iš karto krenta į akis, Be to, automobilis komplektuojamas su ne tik galingais, bet ir taupiais motorais. Nėra priekaištų ir salonui – viskas aukščiausios kokybės, turi naujausias technologijas, tad savininkui prieš pakeleivius raudonuoti tikrai neteks. Bet neapleidžia mintis, kad „Audi“ seniai pribrendo laikas gerokai didesniam atsinaujinimui. Tad belieka automobilio kūrėjams palinkėti daugiau kūrybinės drąsos ir sulyg kita modelio karta pristatyti naują verslo klasės flagmaną, kuris vėl keltų emocijas ir karštas diskusijas.

Įvertinimas 8/10

„Audi A6“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1968 cm³
Degalai: dyzelinas
Galia: 140 kW/190 AG/3800-4200 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 400 Nm/1750-3000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 pavarų mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4933 mm
Plotis: 1874 mm
Aukštis: 1455 mm
Važiuoklės bazė: 2912 mm
Svoris: 1625 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 8,4 sek.
Maksimalus greitis: 232 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,4 l/100 km
CO2 emisija: 113 g/km
Bagažinės tūris: 530/995 l
Kaina: nuo 143 864 Lt