„Daugybę metų mėgavausi žiūrėdamas „Formulės 1“ transliacijas iš šios trasos, būti čia ir joje lenktyniauti yra didžiulis malonumas, o ypač kartu su Valentino Rossi. Iš kitos pusės, man čia sunku. Visą laiką lenktyniavau žvyrinėse trasose, o ralis trasoje ant asfalto man yra didelė naujovė. Pastoviai turėjau reguliuoti automobilio nustatymus, o tinkamų taip ir neradau. Bet stengiuosi mėgautis varžybomis“, – DELFI pasakojo amerikietis.

Nors pergalių šiame sezone K. Blockui ir netrūko, sekmadienį jis su savo „Ford Fiesta WRC“ liko 29-tas ir į epinę V. Rossi ir Roberto Kubicos kovą neįsikišo.

K. Blocko istorija – paprasta. Dešimt metų jis dirbo kurdamas savo batų prekės ženklą „DC Shoes“, o tada 100 milijonų dolerių apyvartos kompaniją pardavė už 90 mln dolerių. Nuo to laiko, jau dešimtmetį, jis gyvena savo sena svajone – raliu ir greitais automobiliais.

Automobilių ralis Jungtinėse Valstijose ilgą laiką buvo nežinoma žemė, tačiau K. Blocką jis užbūrė dar vaikystėje.

„Aš gerbiu, ką tie žmonės daro, bet amerikietiškos automobilių sporto disciplinos man niekada nepatiko. Ralio fanu buvau nuo mažų dienų, o vos įsigijęs pirmąjį savo automobilį pradėjau mėgdžioti ralio lenktynininkų vairavimo stilių“, – sakė K. Blockas.

Lenktynininkas pasakojo, kad iki 2004-ųjų, kol jo draugas Travis Pastrana nepradėjo į ralio čempionatą žiūrėti rimtai, net nežinojo, kad Valstijose yra organizuojamas ralio čempionatas.

„Aš galvojau, kad tai yra išimtinai europietiškas dalykas. Bet dabar ir mes turime visai neblogą čempionatą. Aišku, jis nėra toks techniškas ir detalus kaip kitose šalyse, tačiau turime tikrai nuostabių kelių ir greičio ruožų“, – kalbėjo K. Blockas.

K. Blockas retkarčiais išbando jėgas ir aukščiausiame lygyje – Pasaulio ralio čempionate (WRC). Šiemet jis dalyvavo tik viename etape – Ispanijoje ir, nors pats liko nepatenkintas savo pasirodymu, užėmė aukštą 9-ąją vietą bendroje įskaitoje.

„WRC man yra nepakartojama patirtis. Gaila, bet negaliu jame važiuoti visą sezoną, ko aš labai norėčiau. Ispanijoje sunkiausia dalis buvo susijusi su stenograma. Idealiam, profesionaliam pasirodymui, reikia kelerių metų patirties tame etape, kad turėtum puikią stenogramą. Aš prieš tai neturėjau tokios galimybės, bet vis tiek buvau greitas“, – sakė jis.

Taip, kaip pasakojo K. Blockas, iš tikro ir veikia ralio principai. Šturmanai ilgiausiai saugo savo stenogramas ir, jei greičio ruožo atkarpa pasikartoja, jos tampa tik idealesnės. Šiemet Lietuvoje buvo du WRC greičio ruožai, bet susirašymuose dalyvavo ne vien etape lenktyniavę sportininkai, bet ir tie, kurie planuoja kelerius metus į priekį.

Galvoja apie Dakarą

Apie savo ateities planus K. Blockas daug nepapasakojo, bet kelias užuominas atskleidė. Lenktynininkas lapkričio 21-ąją atšventė savo 47-ąjį gimtadienį. Tokiame amžiuje žaibiškos reakcijos reikalaujantis automobilių ralis ar ralio krosas tampa didžiuliu iššūkių, bet vyresni sportininkai įgauna savybių, kurias gali panaudoti kitose disciplinose. Ypač ralio reide.

„Dar nėra būsimo WRC tvarkaraščio, bet manau, kad kitas sezonas bus panašus į šį – keli svarbiausių varžybų etapai, „Gymkhanos“ filmas. Dakaras man yra labai įdomus, bet aš neturiu dabar laiko dalyvauti visose varžybose, kuriose norėčiau dalyvauti. O be to, turiu žmoną ir tris vaikus. Reikia ir jiems laiko, norint padaryti juos laimingus“, – pasakojo lenktynininkas.

Be Dakaro K. Blockas norėtų išmėginti jėgas ir „Baja1000“ lenktynėse. 1000 km bekelės maratonas Kalifornijos pusiasaliu yra itin populiarios lenktynės tarp amerikiečių sportininkų.

DELFI paklaustas, kas jam mieliau – rinkodarinės kampanijos, kvailiojimai su automobiliais ar profesionalios lenktynės, tiksliai K. Blockas atsakyti nenorėjo.

„Manęs dažnai to klausia. Varžytis noriu iš visos širdies, o ralį myliu nuo vaikystės, bet pradėjęs profesionaliai sportuoti supratau vieną dalyką – nuodėmė šituos automobilius laikyti garaže ir ištraukti tik prieš varžybas. Esu labai laimingas galėdamas daryti „Gymkhaną“ su jais“, — pasakojo amerikietis.

Septintasis „Gymkhanos“ filmas vėl tapo interneto hitu. Per pirmąją savaitę jis buvo peržiūrėtas 16 milijonų kartų. K. Blockas atskleidė, kad 1965-ųjų visų varomųjų ratų „Mustangą“ kūrė dvejus metus, o nufilmuoti 12-os minučių filmą užtruko penkias dienas bei prireikė 40-ies padangų ir didelės krūvos pinigų.

Rinkodaros genijus džiaugėsi ne tiek populiarumu ir peržiūromis internete, kiek ta aplinka, kurioje atsiduria dalyvaudamas varžybose ir kurdamas rinkodaros projektus. Savaitgalį K. Blockas leido su „Formulės 1“ čempionu Lewisu Hamiltonu ir legendiniu motociklininku V. Rossi. Su juo, panašu, kad keliai dar susikirs.

V. Rossi buvo sakęs, kad kai nustos lenktyniauti motociklais, jam liks tik ralis, nes „Formulei-1“ jau bus per senas. O ralis yra didžiulė italo aistra.

„Aš labai norėčiau su V. Rossi pakalbėti apie „MotoGP“. Tai man – kaip meno forma. Bet visada su juo susitikus, kalba pasisuka apie ralį arba „Gymkhaną“. Man su juo labai patinka, norėčiau būti artimesnis, bent jau pagal laiko skirtumą tarp mūsų šiose varžybose“, – juokėsi K. Blockas.

Amerikiečių superžvaigždei imponuoja ir lenkas R. Kubica. Už mūsų kaimyną šiuo metu yra labai nedaug sportininkų, kurie išgyventų didesnę dramą. Pasiekęs aukščiausią automobilių sporto lygį – įsitvirtinęs „Formulės 1“ pilotų gretose, jis nelauktai turėjo formulę palikti visam laikui. Savo ketvirtojo sezonu metu lenkas patyrė skaudžią traumą.

Ralis jam buvo likęs tik kaip pramoga, hobis, bet skaudžios avarijos metu jam praktiškai buvo nutraukta ranka ir dabar jis beveik jos nevaldo.

„Labai gerbiu Robertą, jis turi nepaprastą talentą. Jis vienas geriausių asfaltinio ralio meistrų planetoje. Labai apmaudu dėl jo traumos. Ji jam sukuria nemažai apribojimų, tačiau jis vis tiek yra labai greitas. Šiemet buvo labai smagu matant jį grįžusį į aukščiausią lygį“, – kalbėjo jis.

Tiek R. Kubicą, tiek K. Blocką sieja vienas bruožas – maksimalizmas. Abu yra pasiutusiai greiti ir varžybose vadovaujasi vienu principu – „viskas arba nieko“. R. Kubicai tai sugriovė karjerą, o K. Blockas kol kas žengia toliau.

„Jei tu nejauti baimės, reiškia važiuoji per lėtai. Aš taip noriu rasti savo ir savo automobilio ribas. Baimė ir yra ta riba“, – sakė K. Blockas.