Į Dakarą grįžta „Peugeot“, kosminių technologijų kainų MINI automobiliai bandys išlikti soste, rekordinis „Toyota“ automobilių kiekis šturmu sieks įsitvirtinti lyderių dešimtuke, o pakeliui visi turės ir smagias varžybas tarpusavyje.

„Peugeot“ šiemet į Dakaro ralį delegavo tris naujus „2008 DKR“ bagius. Visgi tiek pat prancūziška elegancija, kiek ateitimi dvelkiantiems dykumų monstrams Dakaras gali būti labai trumpas. Daug kam aukščiausiuose automobilių sporto sluoksniuose prancūzų užmačios nugalėti Dakare atrodo trapios.

Automobiliai nebuvo išbandyti jokiose varžybose, jų nebuvo matyti ir Havro uoste, kur technika buvo išsiųsta į Pietų Ameriką – arba automobiliai giliai suslėpti sunkvežimiuose, arba iki paskutinės akimirkos mechanikai plušės prie jų ir po to už didžiulius pinigus skraidins per Atlantą.

Optimizmu neblizga ir legendinis, už „2008 DKR“ vairo pasodintas Stephane'as Peterhanselis.

„Šis automobilis laimės Dakarą, bet nebūtinai šį“, – būrė daugkartinis Dakaro čempionas.

Matydami MINI automobilius dalyvaujančius Dakaro ralyje, mes savo akimis liudijame istoriją. Kelerius metus šie automobiliai kelia aukščiausią kartelę automobilių sporto ir technologijų srityje. Žinoma, iš originalaus MINI automobilio jame yra likęs tik priekinis stiklas ir durelių rankenos, o Dakaro nugalėtojo Nani Roma automobilio variklio specifikacijas tiksliai žino tik trys žmonės pasaulyje. Bet kokiose varžybose su fotoaparatu ar kamera priėjęs prie atidaryto jo gaubto, būsi greitai nuvarytas šalin. Šiemet MINI bus sunku išlaikyti savo paties titulus.

Kas pagaus MINI?

Kuo turi geresnį automobilį, tuo sunkiau jį gerinti. MINI praktiškai nebėra ko tobulinti, o kitos komandos vis randa kaip pagerinti savo automobilius.

Pavyzdžiui, SMG bagiai. 1400 kg svoris, 480 AG, 37 colių padangos – automobilis rėkia tapti nugalėtoju. Praėjusiais metais Carlosas Sainzas buvo tas, kuris beveik visų varžybų metu šnopavo MINI labai arti nugaros. Iki pasitraukdamas iš varžybų per 9 greičio ruožus jis nugalėjo dvejuose, viename liko antras, kitame – trečias.

Šiemet jo kurtas ir mylėtas automobilis perėjo į dukart olimpinio čempiono lenko Adamo Malyszo rankas. Aišku patobulintas.

Aukščiau išvardytų pretendentų norai nuvainikuoti MINI – daugiau teoriniai, tačiau yra markė, kuri jau įrodė galinti lygiuotis į MINI monstrus. Dvi „Toyota“ mašinos praėjusiame Dakare įsiterpė tarp dešimties geriausių automobilių. Šiemet dideli šansai, kad jų bus ir daugiau.

Pirmiausia, startuoja tik 9 MINI automobiliai, o „Toyota“ bus net 44. Tiesa, gamyklinių specifikacijų „Toyota Hilux“ bus virš 15. Iš viso tarp 144 visureigių ir bagių net 60 bus aukščiausių specifikacijų. Trečdalis jų – „Toyota“, tad net statistiškai jie turi daugiausiai šansų išgyventi Dakarą.

Bekelės mylėtojai juokauja, kad yra visureigiai ir yra „Toyota“. Jei kasdieniniame gyvenime tai yra konstanta, Dakare tenka įrodyti iš naujo.

Tarp penkiolikos geriausiai sukonstruotų „Toyota“ automobilių yra ir „Toyota Hilux“, kurio veliavnešiais tampa Benediktas Vanagas su komanda „General Financing–Autopaslauga by Pitlane“. Verta pažymėti, kad „Toyota“ didžiausia ne tik Dakare. Japonų koncernas pagamina daugiausiai automobilių pasaulyje, jų per pastaruosius 10 metų Baltijos šalyse taip pat parduota daugiausiai.

B. Vanagas, prieš Dakaro ralį tapo pirmu sportininku Baltijos šalyse, kuris partnerystės saitais susisiejo su šiuo gamintoju.

Važiuos elektromobilis

Kova tarp lyderių bus labai įdomi, bet yra ir kitų nutrūktgalvių avantiūristų, kurie nebūtinai pasieks finišą, bet Dakarui suteiks labai daug grožio.

Be abejonės, Dakaro gerbėjų širdis pavergs 353 numeriu pažymėtas „vabalas“. Belgas Stephane'as Henrard'as startuos su dyzeliniu „Volkswagen“ bagiu, kurio korpusas labai primena legendinį. Lenktynininkas savo ir automobilio galimybes įrodė ir senojo Dakaro trasomis Afrikoje vykstančiose „Africa Eco Race“ varžybose. Ten patikimas, lengvas, ekonomiškas bagis jį „atvežė“ iki prizininkų pakylos.

Bene didžiausia Dakaro žvaigždė amerikietis Robby Gordonas į sunkiausią pasaulio ralio maratoną grįžta ir vėl, nors iki šiol jam šios varžybos nebuvo pačios geriausios. Savo efektingu vairavimu šventę žiūrovams darantis amerikietis, praėjusiame Dakare nefinišavo – susidūrė su tomis pačiomis problemomis kaip ir B. Vanago „OSCar“ – panašiame variklyje jam be perstojo virė kuras.

Globalinis atšilimas pasauliui daro vis daugiau žalos, tad visuomenės dėmesys šiai problemai yra labai svarbus. Jį didinti ir ekologiškas transporto priemones populiarinti bandys ir katalonas Albertas Boschas.

Neeilinė asmenybė – įkopęs į visų žemynų aukščiausias viršukalnes, vienas pats pėsčias perėjęs Antarktidą, Dakarą pasiryžo įveikti be lašo iškastinio kuro. Tiesa, šiek tiek teko koreguoti lenktynių reglamentą ir katalonas galės motociklų kuro papildymo taškuose pasikeisti savo baterijas į naujas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)