Patikrinti varžybose neužteko laiko

Sekmadienį A. Juknevičiui reikės keliems mėnesiams atsisveikinti su savo kūdikiu – lenktynių technika iškeliaus į Havro uostą Prancūzijoje, iš kur bus plukdoma į Argentiną.

Todėl patyręs Dakaro ralio vilkas pasinaudojo paskutine proga pristatyti savo rėmėjams, artimiesiems ir žiniasklaidai automobilį, kuriame kone gyvens dvi ateinančio sausio savaites.

Tiesa, prie lenktynininko garažų Vilniaus pašonėje susirinkusiems smalsuoliams teko gerą pusvalandį lūkuriuoti tiek sportininko, tiek jo visureigio.

„Atleiskite, užtruko ratų suvedimas. Užtat sakė, kad suvedė taip, jog laimėsime Dakarą“, – galiausiai atvairavęs savąjį „Mebar“ ir iššokęs iš kabinos, juokėsi A. Juknevičius.

Patikrinti prototipo varžybose „Žalvaris Dakar Team“ komandos lyderis nebesuspėjo. Nors dėl to jis jaučia šiokį tokį nerimą, A. Juknevičius įsitikinęs, kad pernelyg nenukentėjusį automobilį galės parodyti lenktynių mėgėjams ir grįžęs iš Dakaro ralio – esą būtent patvarumas yra svarbiausias „Mebar“ koziris.

Ilgiausiai plušo ties automobilio priekiu

Lietuvoje ir Jungtiniuose Arabų Emyratuose lietuvių inžinierių bei mechanikų konstruotas prototipas buvo sukurtas Dakaro ralyje populiaraus „Toyota Hilux“ pagrindu.

Anot A. Juknevičiaus, pakeista kone pusė automobilio: įdėtas šiek tiek galingesnis variklis, kitaip sureguliuota greičių dėžė, pakeistas galinis tiltas, o didžiausia rekonstrukcija atlikta automobilio priekyje.

„Perdaryti priekinę transmisiją užtruko du mėnesius ir kainavo tikrai nepigiai. Įdėjome patikimesnį „Nissan Patrol“ priekinį reduktorių, bet tam, kad jį ten įtaisytume, reikėjo ištekinti naują variklio karterį, atsirado naujų detalių, pusašių, kuriuos gamino pagal užsakymą. Sudėjome visas savo žinias ir supratimą. Tikiuosi, kad paruošėme tokį automobilį, kuris bus finiše. Aišku, labai gaila, kad naujos konstrukcijos nebuvo išbandytos koviniu režimu. Visko gali išlįsti, juk klysta ir gamyklinės komandos. Bet tai – normalu, Dakaro ralis visada prasideda dirbtuvėse“, – aiškino A. Juknevičius.

„Mebar“ varys 4,3 litrų darbinio tūrio „Lexus“ variklis, išvystantis 320 arklio galių, sumontuota sekvencinė greičių dėžė.

Prototipas turėtų būti gerokai pranašesnis už standartinį „Toyota FJ Cruiser“ visureigį, kurį A. Juknevičius Pietų Amerikos dykynėse vairavo praėjusį sausį.

„Galios ne per daugiausiai, bet svarbiausias mums – patikimumas. Kita vertus, be abejo, šis automobilis bus greitesnis“, – palygino A. Juknevičius.

Rezultatus norėtų išauginti taip pat kaip biudžetą

Jo skaičiavimu, konstruojant „Mebar“ teko pakloti apie 80 tūkst. eurų (276 tūkst. litų). Ir tai – neįvertinant įdėto darbo, laiko, idėjų. Bendrą savo lenktynių biudžetą, lyginant su praėjusiu Dakaro raliu, A. Juknevičius teigia išauginęs beveik tris kartus.

Vis dėlto didesnei daliai jo konkurentų tokie skaičiai įspūdžio nepadarytų. Pavyzdžiui, kitas Dakaro ralyje startuosiantis lietuvis Benediktas Vanagas savo „Toyota Hilux“ visureigį, modifikuotą specialiai dykumų lenktynėms, nusipirko už 400 tūkst. eurų (1,38 mln. litų).

Nepaisant to, A. Juknevičius viliasi, kad ilgametė patirtis leis maksimaliai išnaudoti naujos technikos suteikiamas galimybes. Įvairiuose amplua Dakaro ralyje jis dalyvavo aštuonis kartus, o 2009 metais rodydamas kelią Aurelijui Petraičiui bendroje įskaitoje užkopė aukščiau nei kada nors yra pavykę visiems kitiems lietuviams – iki 25-os vietos. Būtent šis rezultatas dabar yra A. Juknevičiaus taikinyje.

„Aišku, su šiuo automobiliu laimėti Dakaro ralio mes dar negalime. Bet tikiuosi, kad išaugęs finansinis pajėgumas atitinkamai atsispindės ir mūsų rezultatuose. Norėčiau pagerinti savo pasiekimą – jeigu būčiau 24-as, jausčiausi labai laimingas“, – atviravo pilotas.

Šturmano sėdynę „Mebar“ ekipaže užims senas A. Juknevičiaus bičiulis Edvardas Duoba.

„Šis žmogus turi vieną labai teigiamą bruožą – yra ramus. Be to, atlaiko karštį ir nebijo greičio. Man dėl jo net nebuvo klausimų“, – pasakojo lenktynininkas.

Pietų Amerikoje jį lydės serviso sunkvežimis su vairuotoju, trimis mechanikais bei dviem palaikymo komandos nariais.

2015-ųjų Dakaro ralis vyks sausio 4-17 dienomis. Lenktynių maršrutas nusidrieks per Argentiną, Boliviją ir Čilę, o startuoti ir finišuoti dalyviams teks Argentinos sostinėje Buenos Airėse.

Praėjusiame Dakaro ralyje A. Juknevičiaus ir Vytautu Obolevičiaus ekipažas užėmė 56-ą vietą.

Prisijunk prie tūkstančių sporto mėgėjų bendruomenės – tapk DELFI Sporto draugu „Facebook“, sužinok šviežiausias naujienas iš sporto arenų, dalinkis įžvalgomis ir komentarais!

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (42)