508-asis buvo viena didžiausių naujienų 2011-aisiais. Šis modelis buvo tarp konkurso „Lietuvos metų automobilis 2012“ lyderių, o dar geriau jam sekėsi Estijoje, kur pelnė svarbiausią analogiškų rinkimų titulą. Tuo metu atrodė, kad šio modelio gyvenimas bus rožėmis klotas, o gamintojams jis užtikrins riebius pardavimus.

Ką gi turime šiandien? Skaičiuojama, kad Europoje D segmentui priskiriamų automobilių metiniai pardavimai sudaro apie 1,5 mln. vnt. Tradiciškai čia dominuoja vokiečių prestižinės markės – BMW, „Audi“ ir „Mercedes“, kurios tikrai gali pasiūlyti puikius šios klasės atstovus. Apie pusė šios rinkos priklauso ir masiniams gamintojams, tarp kurių yra ir „Peugeot“. Dabar šiai prancūzų markei čia atstovauja 508-asis, kuris prieš keletą metų oficialiai pakeitė net du „Peuegot“ modelius – 407-ąjį ir 607-ąjį.

Automobilis išties yra vykęs – jis šiuolaikiškai atrodo, neprastai važiuoja, turi konkurencingų variklių gamą. Vis dėlto panašu, kad būti geram neužtenka, dar reikia ir patikti. Dabar akivaizdžiai pastebima tendencija, kad vidutinio segmento automobilių rinka traukiasi ir užleidžia vietą kitiems, pirmiausia – padidinto pravažumo automobiliams, kurie vis didina pardavimus ir nežada sustoti. Su šia problema susiduria ne tik „Peugeot“, bet ir kiti prancūzai – „Renault Laguna“ ar „Citroen C5”, taip pat japoniški „Honda Accord” ir „Toyota Avensis”.

„Peugeot” skelbia, kad šis vidutinės klasės automobilis per metus suranda apie 100 tūkst. pirkėjų. Tokia statistika gali stebinti, tačiau pasirodo, kad beveik 40 proc. „Peugeot 508” rinkos priklauso Kinijai, taip pat didelė šių mašinų dalis lieka Prancūzijoje, kur vairuotojai pasižymi išskirtiniu patriotizmu savo šalies markių atžvilgiu.

Kai pardavimai neblizga, galima bandyti daryti kažką drastiško ir taip į save atkreipti dėmesį, arba tyliai sudėti ginklus ir plaukti pasroviui. Panašu, kad „Peugeot“ pasirinko antrąjį variantą ir šį rudenį Paryžiaus automobilių parodoje pristatė švelniai atnaujintą 508-ojo versiją.

Peugeot 508 SW
Foto: Gamintojo nuotr.

Papildomi centimetrai

Atnaujintas „Peugeot 508“ nuo pirmtako skiriasi priekine ir galine dalimis, dabar šie akcentai tapo panašesni į 308-ąjį, kuris buvo pripažintas Europos „Metų automobiliu 2014”. Dizaineriai ne tik pakeitė žibintų formas, įkomponavo naujas variklio groteles, bet taip pat ir 4 cm prailgino automobilį. Vis dėlto nereikia skubėti džiaugtis – papildomi centimetrai atsirado prailginus priekines ir galines iškyšas, tad erdvei salone jie neturi jokios įtakos.

Susidaro įspūdis, kad automobilio dizainas tapo panašus į vokiškus etalonus, prancūziškų įmantrybių jame įžvelgti darosi vis sunkiau. Galima būti, kad tokius pokyčius nulemia orientacija į Kinijos rinką, kur „Peugeot“ gana sėkmingai įsitvirtina, tačiau kinams vokiškos dizaino tradicijos yra priimtiniausios.

Salone pokyčių dar mažiau. Čia atsirado 7 colių lietimui jautrus ekranas (matytas ir kituose naujesniuose „Peugeot“), kuris standartiškai montuojamas nuo antro įrangos lygio. Nors centrinėje konsolėje atsidaro viena uždara daiktadėžė, vis dėlto priekyje sėdintieji pasiges daugiau nišų – dabar gi tenka ieškoti, kur padėti mobilųjį telefoną. Tačiau kaip ir anksčiau, džiugina automobilio talpumas, erdvės netrūksta nei galvai, nei kojoms, o medžiagų ir surinkimo kokybė taip pat vis dar pranoksta lūkesčius.

„Peugeot“ giriasi, kad dabar 508-ojo pirkėjams galės pasiūlyti ir tokius dalykus kaip apie aklojoje zonoje esančius objektus perspėjančią sistemą bei galinio vaizdo kamerą. Vis dėlto didžiuotis nelabai yra kuo, nes kiti gamintojai šią įrangą jau kurį laiką diegia ir į žemesnių klasių modelius.

Peugeot 508
Foto: Gamintojo nuotr.

Naujos šeimos varikliai

Atnaujinto „Peugeot 508” pristatyme Maljorkoje išbandėme porą variklių. Vienas įdomiausių variantų – benzininis 1.6 l, 165 AG motoras su turbina. Jis keičia ankstesnį tokio pat darbinio tūrio, bet 156 AG variklį. Nepaisant 9 AG padidėjusio pajėgumo, gamintojams pavyko CO2 emisijas sumažinti nuo 144 iki 129 g/km. Benzininių jėgainių pasiūloje dar galima rasti 1.6 l, 120 AG variklį. Daugiau pasirinkimų nereikia, nes Europoje absoliuti dauguma „Peugeot 508” pirkėjų renkasi „dyzelius“.

O jų pasiūla kur kas didesnė – 1.6 l, 115 AG, 2.0 l (140 arba 160 AG) ir 2.2 l, 200 AG. Šalia jų atsirado ir nauji „BlueHDI“ agregatai – 2.0 l (150 arba 180 AG).

Iš gausybės „dyzelių“ teko bandyti vieną naujesnių variantų – SW versiją su 2.0 l, turinčiu 150 AG, ir komplektuojamu su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže. Tai nebus tylus variklis, dyzelinės prigimties prancūzams nepavyko paslėpti, tačiau jis šeimininkus džiugins kukliomis degalų sąnaudomis (žadama, kad jos sieks 4,0 l/100 km!). Automobilio mokestį pagal CO2 emisijas mokantys europiečiai greitai suskaičiuos, kiek jiems leistų sutaupyti šios versijos tik 105 g į aplinką išskiriamo CO2. Mūsų rinkoje kol kas ši matematika yra beprasmė. Iš šio modelio nereikalaujantys energingo ristūno, liks patenkinti ir dinaminėmis savybėmis – maksimalus sukimo momentas siekia 370 Nm (esant 2000 aps./min.), tad staigiai spurtuoti jam nebus bėda, o ir įsibėgėjimas iki 100 km/val. nėra nuviliantis – 9,1 sek.

Be įprastų sedano ir universalo „Peugeot 508” gamoje yra ir padidinto pravažumo „508 RXH“ versija. Ji buvo siūloma nuo 2012 m., tačiau tik su hibridine-dyzeline sistema ir visais varančiais ratais, o tai užkėlė šio modelio kainą iki debesų – jis kainavo apie 200 tūkst. Lt. Nieko keisto, kad daug norinčių tiek mokėti neatsirado. Tikėtina, kad dabar reikalai pagerės – nuo šiol „508 RXH“ galima įsigyti ir su priekiniais varomaisiais ratais, 2.0 l varikliu, 180 AG „BlueHDi“ dyzeliniu varikliu ir 6 laipsnių automatine pavarų dėže.

Kainos

Gera žinia pirkėjams – lyginant su pirmtaku kiek mažesnė atnaujinto „Peugeot 508“ standartinė kaina, kuri prasideda nuo 64 755 Lt (sedano versija). Universalas „508 SW“ kainuoja nuo 68 240 Lt.

Kol kas šio tipo automobilių rinkoje konkurentų netrūksta – šiemet pasirodo naujieji „Volkswagen Passat“ ir „Ford Mondeo“, pernai debiutavo „Mazda6”, atnaujintas „Opel Insignia”. Vis dėlto gamintojai neslepia, kad jų netenkina tendencijos D segmente ir ne vienas jų jau garsiai svarsto trauktis iš šios rinkos. Tad ar neatsitiks taip, kad prieš keletą metų iškart dviejų modelių įpėdiniu tapusio „Peugeot 508”, artėjant 2020-iesiems nebebus kam keisti?

„Peugeot 508 SW“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1997 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 110 kW/150 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 370 Nm/2000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4829 mm
Plotis: 1828 mm
Aukštis: 1487 mm
Važiuoklės bazė: 2817 mm
Svoris: 1520 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9,1 sek.
Maksimalus greitis: 210 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,0 l/100 km
CO2 emisija: 105 g/km
Bagažinės tūris: 550/660 l
Kaina: nuo 68 240 Lt

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!