Grėsmingi kaltinimai

Nors anksčiau buvo manyta, kad „Formulę-1“ valdanti organizacija apeliaciniame teisme bandys įrodyti, kad BAR pilotas Jensonas Buttonas San Marino GP lenktynėse važiuos lengvesniu nei leistina bolidu, FIA komandą daugiau apkaltino sukūrus specialią papildomą talpą tam, kad galėtų apgaudinėti lenktynių teisėjus. Be to, federacija pabrėžė tą faktą, kad esą BAR atstovai melavo apie kuro bake esantį paslėptą degalų kiekį.

Už tokius prasižengimus FIA pasiūlė ekipą nubausti 1 mln. eurų (apie 3,5 mln. litų) bauda ir pašalinti iš šių metų „Formulės-1“ pirmenybių.

Tuo tarpu komanda atkakliai tvirtino, kad speciali talpa tėra kolektorius, paduodantis benziną varikliui, o jame buvęs degalų kiekis yra gyvybiškai reikalingas bolido funkcionavimui, todėl automobilis visada sveria daugiau negu reikalauja taisyklės. Be to, ekipa atmetė kaltinimus esą melavusi FIA technikos specialistams apie kurą, esanti bake, nes šis, jos nuomone, buvo ne jame, o kitoje talpoje (dalyje) – minėtame kolektoriuje.

Ar taisyklių išaiškinimai lygiaverčiai taisyklėms?

1994 metais FIA, kartu su „Formulės-1“ komandų pagalba, specialiu taisyklių išaiškinimu reglamentavo, kaip nustatoma, ar bolido svoris atitinka leistiną normą. Pagal tada nustatytą tvarką, automobilis yra sveriamas po lenktynių, išsiurbus visą bake esantį kurą, ir turi sverti ne mažiau nei 600 kilogramų.

BAR komanda savo ruožtu teigia, kad taisyklių išaiškinimai nėra lygiaverčiai pačioms taisyklėms, kuriose ši procedūra nėra reglamentuota, o tik sakoma, kad bolidas visų lenktynių metu turi sverti ne mažiau minėto limito. Be to, ekipa ir vėl pabrėžė tai, kad papildomą talpą laiko ne bako dalimi, o kolektoriumi, ir iš jo benzinas, jos manymų, po lenktynių neturėjo būti siurbiamas.

BAR vadovas patenkintas bylos eiga

Iš posėdžio išėjęs ekipos vadovas Nickas Fry‘us buvo patenkintas jo eiga.

„Aš esu labai patenkintas teismo eiga. Didžiuojuosi savo komandos narių pasirodymu. Manau, jie save pademonstravo iš gerosios pusės ir atrodė profesionalūs bei sąžiningi“, – pareiškė BAR vadovas.

„Puiku, kad niekas nepradėjo įrodyti, kad lenktynių metu mes važiavome bolidu, kuris buvo lengvesnis nei leidžia taisyklės. Dar svarbesnis yra tyčinių veiksmų klausimas. Manau, mes įrodėme, kad neturėjome jokių blogų ketinimų, be to, atrodo, tam pritarė ir vienas iš posėdyje dalyvavusių FIA atstovų“, – toliau dėstė BAR vadovas.

„Manau, kad pateikėme gerus argumentus ir, tikiuosi, pernakt teisėjai nuodugniai išnagrinės šią bylą“, – pridūrė jis.

Ekipa nemano, kad turėtų būti diskvalifikuota

Net jei teisėjai nuspręstų, kad Jensono Buttono bolidas San Marine važiavo per lengvas, BAR mano, kad diskvalifikacija iš šių lenktynių ar, juo labiau, viso likusio sezono, būtų per griežta bausmė.

„Nėra jokių įrodymų, kad elgėmės nesąžiningai. Nėra jokių žinių, kad „BAR-Honda“ anksčiau elgėsi netinkamai ir piktais kėslais“, – pareiškė komandos teisininkai.

„Net jei nuspręstumėte prieš mus, manome, kad užtektų piniginės nuobaudos, nes parodėme, jog be šių papildomų degalų bolidas tiesiog nebūtų galėjęs važiuoti“, – teisėjams pridūrė jie.

BAR gali kreiptis į civilinį teismą

Jei ketvirtadienį skelbiamas nuosprendis bus neparankus BAR komandai, ši jau yra pasiruošusi kreiptis į išorės – civilinį – teismą, nors Konkordo sutartis iš esmės jiems to daryti neleidžia. Šiuo metu ieškinys nagrinėjamas FIA tarptautiniame apeliaciniame teisme.

„Ką darysime po to, priklausys nuo baudos rimtumo. Be abejo, jei būsime pašalinti iš čempionato, neturėsime kitos išeities, kaip eiti toliau, tačiau, manome, kad to neprireiks“, – teigė N.Fry‘us.

B.Ecclestone‘as įžvelgia BAR kaltę

„Formulės-1“ komercijos teisių savininkas Bernie Ecclestone‘as mano, kad rytoj BAR bus pripažinta kalta.

„Iš man žinomos informacijos darau išvadą, kad jie bus pripažinti kaltais. Yra milijonas būdų juos nubausti. Jei jie nebūtų pašalinti iš čempionato, gali būti, kad jie nebus klasifikuoti šių metų konstruktorių taurės įskaitoje ar iš komandos bus atimti taškai, iškovoti iki šiol“, – pareiškė jis.

Vienos autoritetingiausių asmenybių šiose lenktynėse nuomone, piniginės baudos šiuo atveju skirti nederėtų.

„Jei taip atsitiktų, kodėl kitos komandos sezono pradžioje negalėtų įteikti mums čekio, ir pasakyti: „Jei mus pagausite, galite išgryninti“. Bent jau aš tai taip daryčiau...“, – pridūrė Bernie.

Nuosprendis – jau ketvirtadienį

Nuosprendis šioje vienoje skandalingiausių pastaraisiais metais teismų „Formulėje-1“ turėtų būti paskelbtas jau ketvirtadienį. Gali būti, kad taškas šioje istorijoje tada dar nebus padėtas – taip atsitiktų tuo atveju, jei BAR kreiptųsi į išorės teisines institucijas.

Daugiau informacijos ieškokite www.f-1.lt.