Pagalvokime, kam gali rūpėti Lietuvoje, kad nuo šiol atnaujintas „Volkswagen Touareg“ bus komplektuojamas su „Euro 6“ taršos normas atitinkančiais varikliais? O štai civilizuotose šalyse, kuriose rūpinamasi kokiu oru kvėpuoja šalies piliečiai, tai svarbu ir per mokesčius naujo automobilio pirkėjas skatinamas įsigyti mažiau aplinką teršiantį automobilį. Tik ne Lietuvoje. Tad kokios kitos priežastys gali paskatinti įsigyti atnaujintą vokiečių tautinės markės SUV automobilį?

Saikingai atnaujinta išvaizda

Pirmiausiai matome, kad buvo subtiliai atnaujinta automobilio išvaizda – pakeistos priekinės grotelės, į akis krenta naujos formos priekinis ir galinis buferiai, galiniame buferyje papildomai sumontuoti LED rūko žibintai. Dar vienas pakeitimas – kitokios formos priekiniai žibintai su elegantiška LED juosta apačioje. Be to, nuo šiol visi modeliai turės bazinę biksenoninių žibintų įrangą. Galiniai žibintai taip pat šiek tiek pakeisti ir juos lengviausia atpažinti pagal kitokius reflektorius.

O mėgstantiems šiek tiek labiau pabrėžti išskirtinumą, siūloma „Chrome & Style“ apdaila, chromuoto metalo intarpu apjuosianti automobilio kėbulą. Norintiems labiau sportiškesnio įvaizdžio, siūloma „R-Line“ komplektacija su net 20 colių dydžio ratlankiais. Modelio gamoje atsirado keletas naujų, šiuolaikiškiau atrodančių spalvų.

Padailintas ir salonas. Gamintojas siūlo kelis papildomus odinių sėdynių apmušalų variantus, atnaujintame salone labiausiai pastebimi nauji, elegantiški jungikliai ir valdikliai. Dabar jie aliumininiai, tad atrodo kur kas solidžiau nei ankstesniame modelyje, o ir liesti juos kur kas maloniau. Be to, nuo šiol tamsoje jie šviečia rafinuota balta, o ne raudona šviesa.
Volkswagen Touareg

Tad koks jis, tas viduramžis Touareg?

Šį „Touareg“ galima nesunkiai palyginti su į penktą dešimtį įkopusiu aktyviu vyriškiu. Jis pasitempęs ir aktyvus, nelabai išskirtinės išvaizdos, bet gerai išsilaikęs, rytais daro mankštą, bėga krosą ir padaro daugiau nei vieną prisitraukimą bei atsispaudimą. Jis ne tik siekia, bet ir žino, kad yra geriausias! Tarp bendraamžių jis labiausiai pasitempęs, o žaliasnapis jaunimas jam neprilygsta patirtimi. Tokiems savimi neabejojantiems vidurio amžiaus krizė negresia – bent jau įprastu statistiniu laikotarpiu. Nes jis niekam ir nieko neturi įrodinėti. Toks yra ir šis „Touareg“.

Kadangi jis nenori pasirodyti nešiuolaikiškas, buvo atnaujinta multimedijos sistema. Nuo šiol geresnių komplektacijų grotuvai su navigacine sistema vairuotojams siūlo galimybę naudotis vairuotojams skirtomis mobiliosiomis paslaugomis – naršyti žemėlapius ir ieškoti įdomių kelionės maršrutų naudojantis „Google“ informacinėmis sistemomis ir gauti operatyvią eismo sąlygų suvestinę.

Žinoma, metai daro savo, tad ir vikrumas nebe dvidešimtmečio. Tai sunkus automobilis, platforma besidalinantis su „Audi Q7“ ir „Porsche Cayenne“. Važiuojant jauti, kad valdai nuo 2185 kg iki net 2315 kg sveriančią masę ir supranti, kad po kokių 3-4 metų pasirodysiantis naujos kartos „Touareg“ turės kitonišką, modulinę „Volkswagen“ koncerno MQB platformą. Tad jis bus nepalyginamai lengvesnis ne tik dėl naujos platformos privalumų, bet ir dėl to, kad į jį bus montuojami lengvesni ir mažesnio darbinio tūrio, bet ne mažiau galingi motorai.

Atnaujinti turbodyzeliniai motorai

Šiuolaikinis, neseniai mokslus baigęs ir sėkmingą „startapą“ įsukęs jaunas pirkėjas gali nesuprasti prieš keliolika metų dominavusių vertybių. Tais laikais gamintojai galynėjosi variklių darbinio tūrio apimtimi, tad aštuonių, o tuo labiau šešių cilindrų motorai po variklio gaubtu buvo savaime suprantamas dalykas. Šiuolaikinį jauną pirkėją tikriausiai šokiruotų žinia, kad į iki 2010 metų pagamintą „Touareg“ buvo montuojami net W12 (!) formos benzininiai motorai ir tik visai neseniai iš gamos išbrauktas V10 turbodyzelis! Tai bent buvo laikai!

O šiandien variklių gamoje siūlomi vis rečiau automobiliuose sutinkami V6 ir V8 turbobenzininiai ir turbodyzeliniai motorai – kaip ne kaip, senstelėjusi platforma ir statusas įpareigoja. Verta pastebėti, kad beveik 90 proc. visų ankstesnių kartos „Touareg“ buvo parduoti su V6 TDI varikliais. Nuo šiol abu turbodyzeliniai motorai (204 AG ir 262 AG) turi naujos kartos katalizatorių ir atitinka „Euro 6“ normas.

Išbandėme galingesnį turbodyzelinį V6 3,0 l TDI / 262 AG modelį, kuris Lietuvoje kainuoja nuo 184 476 litų. Nuo šiol jis ne tik 17 AG galingesnis už ankstesnę versiją, bet ir džiugina nuo 7,2 l iki 6,6 l 100 km sumažėjusiomis degalų sąnaudomis (CO2 tarša lygi 174 g/km). Silpnesnis motoras pasiekia 204 AG (automobilis kainuoja nuo 176 704 Lt) ir 100 km vidutiniškai pareikalauja tiek pat dyzelino. Bet kadangi automobilių kaina skiriasi vos 7772 Lt, prasmės užsakinėti silpnesnę versiją Lietuvoje nematau.

Žinoma, pasiekti nurodytas sąnaudas net neplanavome, juolab automobilius bandėme Vokietijoje. Įspūdingas galingesniojo turbodyzelio 580 Nm sukimo momentas neleidžia suabejoti – tai tikras greitkelių ekspresas, kuriuo įsibėgėjimas sulėtėja tik pasiekus 200 km/val. žymą. O važinėjant tiek greitkeliais, tiek ir užmiesčio keliais, pasiektos mažesnės nei 9 l/100 km dyzelino sąnaudos tikrai buvo geras rezultatas.
Volkswagen Touareg

O norintiems maksimalios galios – variantas su turbodyzeliniu V8 4,2 TDI 340 AG ir net 800 Nm motoru, kainuojantis nuo 239 424 litų. Yra ir benzininis hibridinis modelis su 333 AG bendra galia, tačiau kainuoja dar daugiau – nuo 248 190 litų.

Su motorais komplektuojama itin sklandžiai veikianti ZF automatinė aštuonių pavarų greičių dėžė. Yra galimybė perjungti pavaras svirtelėmis prie vairo, taip pat pavarų dėžę galima perjungti į sportinį režimą. Bet to daryti net nekilo mintis – net ir važiuojant įprastu režimu „automato“ pavaros perjungiamos itin greitai ir sklandžiai.

Buvo patobulinta ir važiuoklė, kuri nuo šiol užtikrina geresnes valdymo savybes ir didesnį važiavimo komfortą. Papildomai galima užsisakyti reguliuojamą pneumatinę ratų pakabą, kuri bekelėje leidžiančia prošvaisą padidinti iki 300 mm. Ir būtent čia „Touareg“ taip pat gali pasigirti neeiliniais gabumais.

Patirtis praverčia bekelėje

Sakoma, kad metų neatsuksi atgal, tad anksčiau ar vėliau gali tekti pripažinti jaunesnių vikrumą, tačiau ištvermė ir patirtis bekelėje (lėtai, bet užtikrintai ) su amžiumi tik auga – šiose rungtyse laimi ne jauniausi, o labiausiai patyrę.

Taip ir „Touareg“ – visi automobiliai komplektuojami su nuolatine visų varančiųjų ratų „4Motion“ pavara, turinčiu „Torsen“ tarpašinį diferencialą. Bazinės komplektacijos modeliu galima įveikti 31 laipsnio įkalnę, o su specialiu „Terrain Tech“ paketu, turinčiu didesnę prošvaisą, pneumatinę pakabą, blokuojamą centrinį diferencialą ir pavaros palėtintoją, galima įvažiuoti net į 45 laipsnių įkalnę.

Turiu pripažinti, kad tam ką mes išdarinėjome specialiai parengtoje bekelės trasoje, nei vienas blaiviai mąstantis per 200 tūkst. litų kainuojančio automobilio savininkas vargu ar ryžtųsi. Bet žinojimas, kad gali, visada sustiprina pasitikėjimą savimi.
Volkswagen Touareg

Tai kurį gi pasirinkti?

Ne vienai damai yra kilęs klausimas – kurį gi pasirinkti? Jaunesnį ir išvaizdesni, ar vyresni, niekuo neišsiskiriantį, bet patikimą gyvenimo partnerį. Atsakymas aiškus – kiek žmonių, tiek ir nuomonių. Kai atsakysite i šį klausimą ir sau, žinosite kokio automobilio jums reikia. Šį automobilį rinksis vertinantys tradicijas, taip pat nenorintys leisti papildomų pinigų už labiau prestižinį prekės ženklą. Tuo labiau, kad atnaujintas „Volkswagen Touareg“ jiems niekuo nenusileidžia, o daug kur – netgi ir lenkia.

Įvertinimas 8/10

„Volkswagen Touareg“ vizitinė kortelė
Variklio darbinis tūris: 2967 cm³
Degalai: dyzelinas
Galia: 193 kW/262AG/3800-4400 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 580 Nm/1750-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 8 pavarų automatinė
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4801 mm
Plotis: 1940 mm
Aukštis: 1709 mm
Važiuoklės bazė: 2893 mm
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 7,3 sek.
Maksimalus greitis: 225 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,6 l/100 km
CO2 emisija: 174 g/km
Bagažinės tūris: 697/1642 l
Kaina: 184 476 Lt (bazinė versija – nuo 176 704 Lt)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (42)