Su „TopGear“ apdovanojimų karavanu keliauja ir žurnalo prenumeratorius Linas Puzonas. Ilgų nuotolių žiedinėse lenktynėse dalyvaujantis lietuvis užsiima naudotų automobilių prekyba. Per metus jo įmonės parduoda daugiau kaip 800 naudotų automobilių. Žiūrėdamas į blizgančius, gamykla dar kvepiančius automobilius, L. Puzonas jau skaičiuoja – kiek po kelių metų bus verti šie automobiliai.

„Jei pardavus penkerių metų senumo automobilį dar pavyksta susigrąžinti pusę sumos, tai yra labai gerai. Santykinai nuostolingiausi yra būtent brangūs automobiliai. Po penkerių metų šis „BMW M4“ kainuos tik trečdalį dabartinės kainos. Tai nėra ilgas laiko tarpas, tad galima ir pakentėti jei labai nori“, – pasakojo verslininkas.

DELFI skaitytojai renka savo mylimiausią „TopGear apdovanojimų 2015“ automobilį! Balsuokite čia!

81 tūkst. eurų kainuojančio įspūdingo automobilio likimas, anot verslininko, dar nėra blogiausias iš visų apdovanojimuose dalyvaujančių mašinų.

„Pirkėjai nevertina naudotų „Kia“ automobilių. Jau yra visai normalių ir naujų šios markės modelių, tačiau tik „Sportage“ dar laiko gerą kainą. Visgi, kitas žmogus, nesivadovaudamas šia nuomone, gali pigiai įsigyti gerą automobilį“, – kalbėjo jis.

Jei finansinės galimybės leidžia, tuomet kas keletą metų keisti naują automobilį – visai geras pasirinkimas. Gamintojai pristato įvairių naujovių, techniniai, ekologiniai ir saugumo parametrai tobulėja. Tuomet gali išlošti ir verslininkai, pardavę savo krovininius automobilius, iki šiems prasideda laiko ir pinigų reikalaujantys gedimai.

„Po penkerių metų „kablukai“, jei su jais įmanoma dar dirbti, dar gali išlaikyti daugiau nei pusę savo vertės. Taip pat „Nissan Qashqai“ visais laikais išlikdavo gan brangūs. Jie išlaiko apie 50-60 procentų. Tai yra labai daug“, – pasakojo jis.

Perkant naują automobilį derėtų pasižiūrėti jo būsimą vertę po kelerių metų. Anot verslininko, orientuotis galima pagal konkretaus modelio pirmtakus, nes tendencijos išlieka panašios. Perkant ne vieną tūkstantį kainuojantį apynaujį automobilį nereikėtų pagailėti poros šimtų litų už automobilio apžiūrą servise.

„Reikia ieškoti automobilio istorijos. Jei mašina jos neturi, garantuotai su ja kažkas negerai, nors ji atrodo labai gerai. Daug kas priklauso ir nuo to, kiek už automobilį sumokėjai. Pirkęs už normalią rinkos kainą, gausi gerą automobilį ir į jį investuoti nereikės labai daug, bet smarkiai pigesnį automobilį perkant nebus stebuklų“, – kalbėjo L. Puzonas.

Kone kiekvienas pardavėjas galėtų patvirtinti, kad naudotų automobilių verslas yra labai rizikingas ir pinigai gali „sudegti“ padarius vos kelis neteisingus sprendimus. Vis dėlto yra žmonių, kurie neapsiriboja tik tokia rizika – ne vienas mūsų tautietis užsiima senų automobilių eksportu į Vakarų Afriką.

„Yra žmonių į Afriką vežančių naudotus automobilius. Bet tokius pigius, nugyventus. Tokius, kurių niekam Lietuvoje nebereikia. Veža senas „Toyotas“, krovininius „Renault Clio“, svarbiausia, kad jis tik važiuotų. Ne dėl nuotykių žmonės užsiima šiuo verslu, o dėl uždarbio“, – pasakojo L. Puzonas.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!