Šiemetinėje vilkstinėje išrinkti ekologiškiausią bus nepaprastai sunku. Šiais laikais net galingų automobilių varikliai yra gan draugiški aplinkai. Sunkiųjų dalelių, sieros ir kitų kenksmingų medžiagų emisijos lyg diena ir naktis skiriasi nuo prieš porą dešimtmečių buvusių.

Tačiau norintiems propaguoti ekologišką gyvenimo būdą neužtenka vien tik modernaus, mažo darbinio tūrio variklio. Reikia atsižvelgti ir į daugiau faktorių.

„TopGear“ žurnalo redaktorius Karolis Judzentavičius DELFI pasakojo, kad reikia galvoti ne tik kur parkuosi automobilį vakare, bet ir ką jis veiks atitarnavęs savo gyvenimą — dūlės sąvartyne ar bus lengvai perdirbamas.

„Kai kalbame apie ekologiją, nepagalvojama apie automobilio kilmę. Net ir ekologišku laikomas automobilis nebus toks, jei metalas jam kasamas bus Pietų Amerikoje, detalės gaminamos Pietryčių Azijoje, o surenkamas Europoje. Pavyzdžiui, švedai turi savo metalą, todėl jų automobiliai gan ekologiški“, — pasakojo K. Judzentavičius.

Elektromobilių skeptikai skaičiuoja, kad kartais elektromobiliai gali būti kenksmingesni aplinkai nei galingi automobiliai. Pavyzdžiui „Toyota Prius“ akumuliatoriams pagaminti reikia didžiulių naudingų iškasenų kiekių, jos plukdamos iš viso pasaulio ir daugiau teršalų patenka į aplinką kuriant šį automobilį, negu jis sutaupys per savo gyvenimą.

„TopGear“ apdovanojimuose dalyvaujantis BMW M4 taip pat gali būti laikomas gan draugišku aplinkai, nors po jo variklio dangčiu slepiasi 3.0 l variklis su dviem turbinomis. Jis atitinka visus Europos Sąjungos keliamus reikalavimus ir kaip diena nuo nakties skiriasi nuo savo pirmtakų.

Gamintojams šiuo metu didžiulė garbė pagaminti automobilį iš perdirbtų žaliavų.

„Yra automobilių, kuriuos galima perdirbti 90 procentų, yra gaminamų iš jau kartą perdirbtų medžiagų“, — pasakojo jis.

Ne visi žmonės gali sau leisti naują ir modernų automobilį, tačiau aplinką tausoti galima ir su senu.

„Taupesnis automobilis kartu yra ir ekologiškesnis. Pagrindinis dalykas, kurio reikia taupant kurą, yra planavimas. Jei toli matai degant žalią šviesaforo signalą, tai greičiausiai nespėsi iki užsidegs raudonas. Reikėtų po truputį leisti automobiliui lėtėti, o ne spausti. Taip išeis ir mažesnis „armonikos“ efektas, mažesni kamščiai ir mažesnis užterštumas“ — kalbėjo „TopGear“ žurnalo redaktorius.

Į Marijampolę karavanas atvyko per Aukštadvarį. Kelias, nors ir smarkiai naudojamas, atrodo įspūdingai. Gelstantys, nurausvėję lapai, kalvos, senoviškai — arkliais žemę dirbantys žmonės. Kelionė net ir „Iveco“ krovininiu automobiliu buvo puiki.

K. Judzentavičius rekomendavo ir kitų gražių kelių, kurie savaitgalio išvyką padarys dar gražesnę.

„Aukštaitijoje daugybė puikių kelių. Labanoro nacionaliniame parke, kelias iš Ignalinos į Molėtus, visa panemunė, pamarys. Man labiausiai patinka važinėti pavasarį, bet ir dabar labai gražu“, — kalbėjo jis.

Dužo kiaušiniai

„TopGear“ vilkstinė Suvalkijos sostinėje žmonių susidomėjimu pranoko visus miestus, kuriuose karavanas buvo praėjusiais metais. Miestiečius stebino ne tik šviežutėliai automobiliai, bet ir nuotaikingi esčių mokslininkių eksperimentai. Tartu universiteto Ahhaa mokslų centras, kaip ir praėjusiais metais, delegavo dvi žavias savo atstoves.

Būtent jos sugalvojo eksperimentą — ar telefonų knygą išlaikys lenkišką „Fiat“ automobilį pakeltą nuo žemės. Mažesni vaikai džiaugėsi jų rodomais pirotechnikos triukais, kurtinančiais sprogimais ir panašiai, tačiau dužo ir lūžo ne tik tai, kas turėjo dužti ir lūžti.

Dalis iš lenktynininko Dainiaus Matijošaičio paskolintų 1600 kiaušinių nuėjo niekais. Naujasis „Renault Twingo“ sutraiškė specialiu būdu paruoštus kiaušinius, kurie turėjo jį išlaikyti.

Visgi, estės suprato kur čia klaida ir Panevėžyje publika turėtų pamatyti jau visą puikią jų programą.