Vilniaus vadovas pasidžiaugė, kad toks konkursas vyksta jau antrus metus, nes geri automobiliai yra neatsiejami mūsų visų gyvenimo simboliai: „Dažnai užsieniečiams svečiams pasakoju, kokios svarbios lietuviams mašinos. Dažnas veikiau neturės buto, bet turės gerą automobilį".

A. Zuokas prisiminė, kad jam teko Niujorke bendrauti su garsiaisiais „TopGear" laidos vedėjais, kuriuos jis netgi pakvietė atvykti į Vilnių. Kol Jeremy Clarksonas, Richardas Hammondas ir Jamesas May svarsto mero pasiūlymą, tarptautinė Baltijos šalių „TopGear" komanda tęsia tradicija tapusį renginį „TopGear" apdovanojimai 2015".

„TopGear" Lietuva" vyriausiasis redaktorius Karolis Judzentavičius priminė, kad „TopGear" komanda automobilius vertina iš kitos prizmės: „Jokie skaičiai neatskleidžia, kokio pločio šypsena nutvieskia veidą, pirmą kartą sėdus prie širdį virpinančios svajonės vairo. Mums, „TopGear" komandos nariams, automobilis niekuomet nebuvo tik iš gelžgalių, plastmasių ir varžtų surinkta transporto priemonė. Nesvarbu, ar tai - porą dešimčių tūkstančių kainuojantis miesto mažylis, ar milijono vertės lenktynių trasų monstras, „TopGear" visuomet ieško tos empiriniu būdu nepamatuojamos vertybės, kurią mes vadiname „virpuliuku".



Ilmaras Likumas, „TopGear" Latvija" vyriausiasis redaktorius, prisiminė, kad pernai „TopGear" apdovanojimai 2014" startavo gruodžio pradžioje, tad esant pakankamai sudėtingoms eismo sąlygoms, gana greitai paaiškėjo, kurie automobiliai yra šilčiausi, stabiliausi ir patikimiausi. „Šiemet mes vertinsime tas pačias savybes, tačiau kadangi tikimės geresnio oro, žadame išsiaiškinti, kurie automobiliai važiuoja smagiausiai ir kelia daugiausia emocijų".

Šiemet 17 dalyvių varžysis dešimtyje nominacijų. Visų jų nugalėtojams bus įteiktos iš Žvaigždžių metalo pagamintos apdovanojimų statulėlės, kurias savo žaizdruose nukalė „Samsonas Motorsport" burtininkai. Statulėlių gamybai panaudoti „Samsono" konstruojamose sportinių automobilių transmisijose naudojami pagrindinės pavaros krumpliaračiai. Ir ne bet kokie, o savo vertę jau įrodę „koviniu" režimu - jie išimti iš ralyje, krose ir kitose lenktynėse dalyvavusių „Mitsubishi", „Subaru", BMW bei kitų markių automobilių.

Baltijos šalių metų automobilis paaiškės spalio 9-ąją Taline, kai tarptautinė komisija, įveikusi 1300 kilometrų per visas tris Baltijos šalis, paskelbs savo verdiktą.

Štai visi „TopGear" apdovanojimų 2015" dalyviai:

BMW M4

Naujasis M3 yra ir M4. Tik pirmasis gavo sedano, antrasis - kupė kėbulą. M klasė vėl grįžo prie 3 litrų šešių cilindrų eilėje variklių, bet jie užsiaugino po porą turbinų, tad galia ūgtelėjo iki stogą raunančios 431 AG esant 7300 sūkių per minutę - tokias aukštumas pasiekia net ne visi atmosferinių agregatų tachometrai. Padangos susigūžusios tupi kamputyje ir dreba lyg epušės lapai.

BMW X4

„Brangioji, aš sumažinau mūsų X6!" Šis sportiškas visureigis-kupė pagamintas X3 pagrindu, tad išsaugojo gerąsias šio ypatybes ir pridėjo keletą savų. 3 litrų dyzelinis motoras neįtikimai taupus, bet pasiekia 258 AG ir šiam kupriui iki 100 km/val. leidžia įsibėgėti per 5,8 sekundės - greičiau, nei gali daugelis karštųjų  hečbekų. Visą galią į keturis ratus padeda perduoti ir standartiškai montuojamas galinis blokuojamasis diferencialas.

HONDA CIVIC TOURER

Jeigu ateiviams reikėtų kraustytis, jie, matyt, naudotų „Civic Tourer". Automobilio išvaizda vis dar kosminė, o krovinių skyriaus tūrio - 624 litrų - pakaks net didžiausiai marsiečių šeimynai. Bagažinė didesnė už BMW 5 ir „Audi 6". „Civic" galinėje ašyje sumontuota adaptyviųjų amortizatorių sistema, leidžianti ne tik reguliuoti pakabos kietumą, bet ir į bagažinę prikrauti krūvą sunkių daiktų - galas vis vien išliks tokiame pat aukštyje. 1,6 litro motoras degalus siurbčioja švelniai lyg britai arbatą - 100 km sunaudoja vos 3,8 l/100 km dyzelino.

IVECO DAILY

Gamykla siūlo net 8000 skirtingų naujojo, unikalų veidelį turinčio „Daily" furgono modifikacijų. Didžiausios versijos krovinių tūris tiesiog milžiniškas - siekia beveik 20 kub. m ir gali vežti iki 4000 kg. Jame be vargo tilps visa „TopGear" manta ir gal net vienas kitas automobilis. Pirkėjai gali rinktis 2,3 ir 3 litrų turbininius dyzelinius variklius, kurių galia svyruoja nuo 106 iki 205 AG.

JEEP CHEROKEE

Ką tik pardavimo salonus Lietuvoje pasiekęs modernus „Jeep" gyvai atrodo milijoną kartų geriau nei nuotraukose. Kaip ir dera tikram džipui, bekelėje nosį gali nušluostyti daugumai krosoverių, tačiau jiems nenusileidžia komfortu ir įrangos gausa. Be mechaninės pavarų dėžės, galima užsisakyti ir 9 laipsnių automatą. To pavydėti gali net didesnysis  giminaitis „Grand Cherokee"!

KIA OPTIMA

Pirmasis rimtas korėjiečių bandymas sužaisti partiją prie vidutinio dydžio sedanų stalo. „Kios" dizaineris Peteris Schreyeris paplušėjo iš peties ir sukūrė akiai patrauklų bei europiečių skoniui įtinkantį dizainą. Papildomai užsakomos komforto ir elektronikos įrangos gausa nustebintų net vokiškus premium segmento konkurentus.

KIA SOUL

Jau antros kartos korėjietiško kubizmo atstovas. Bet šį kartą tai nėra tiesiog dėžė su ratais „Kios" dizaineriams pavyko sukurti žavų, neeilinio dizaino miesto SUV. Interjero kokybė pagerėjo keliais šviesmečiais, o užsisakius geresnę garso sistemą, kolonėlių apvadai mirksės muzikos ritmu! Tiek benzininis, tiek dyzelinis variklis yra tokio pat tūrio - 1,6 litro ir pasiekia apie 130 AG, tik dyzelinis variantas gerokai pirmauja sukimo momento varžybose.

KIA SPORTAGE

Šiais metais „Kios" krosoveriui atlikta plastinė operacija. 2010-aisiais pristatytas dizainas vis dar traukia akį, o šį pavasarį  įdiegtos naujovės yra lyg grietinėlė ant saldaus torto: akylesni iškart pastebės naujas radiatoriaus groteles, kiek pakeistus rūko ir šviesos diodų galinius žibintus bei naujos formos ratlankius. Salone pasitinka kokybiškos ir minkštesnės nei anksčiau interjero medžiagos. Dyzelinis 2,0 litrų motoras turi net 184 AG - tai vienas geriausių rodiklių nebrangių SUV klasėje.

LEXUS NX 300h

Dar viena absoliuti šviežiena, į TG apdovanojimus atriedėsianti tiesiai nuo gamyklos konvejerio. Kurdami šį į koncepcinį modelį panašų hibridinį SUV, „Lexus" dizaineriai savęs išties nevaržė. Grobuonies burną primenančios priekinės grotelės ir aštrios it skustuvo ašmenys linijos - stovėjimo aikštelėje jo nepastebėti nepavyks. Interjero kokybe žavėsis net šveicariškų laikrodžių

gamintojai. 2,5 litro vidaus degimo variklio ir elektros motoro tandemas pasiekia 200 AG, bet pasitenkina vos 5,2 l/100 km degalų.

NISSAN QASHQAI

Jau antroji, ant visiškai naujos modulinės platformos pagaminta „Nissan" pinigų karvės karta. Ir vėl pirkėjai ją graibstyte graibsto. Nieko stebėtino - nors tai iš esmės tėra ant kojokų pastatytas normalus hečbekas, jis vilioja aukštesne sėdėjimo pozicija, parketinio visureigio išvaizda ir technologijų gausa. Be to, tai pirmas atmosferinių variklių atsisakęs „Nissan" modelis - visi motorai dabar turi prikabintą sraigę.

NISSAN X-TRAIL

Naujutėlio „X-Trail" linijos sušvelnėjo - tapo rafinuotesnės ir ne tokios grubios. Naujokas seka mažesniojo brolio „Qashqai" pėdomis ir yra lyg išpūsta bei ištęsta jo versija. „X-Trail" propaguoja šeimos vertybes ir siūlo trečią sėdynių eilę. Vos 1,6 litro tūrio dyzelinis variklis pasiekia 130 AG ir net 320 Nm. Pridėję visų ratų pavarą ir 21 cm prošvaisą, gauname įvairiuose frontuose žavintį šeimos SUV.

PEUGEOT 308 SW

Hečbeko versija pernai tapo Europos metų automobiliu, tad 33 cm ilgesnis universalas gali būti

tik geresnis, tiesa? Naujokas laikėsi griežtos dietos ir dabar sveria net 140 kg mažiau už pirmtaką. Tai viena priežasčių, kodėl naujasis 3 cilindrų turbininis benzininis motoriukas taip žvaliai

traukia pirmyn. Nulenkus galines sėdynes, bagažinės erdvė išauga iki 1660 litrų - galėsite vežti

porą spintų ir dar liks vietos banglentėms.

RENAULT MASTER

Vienas populiariausių didelių furgonų Europoje. Tuo viskas ir pasakyta. Svarbiausia naujojo

„Master" naujovė slypi po variklio dangčiu - naujieji dyzeliniai agregatai naudoja

„Twin Turbo" technologijas, tad pasižymi ne tik didesne galia (nuo 135 iki 165 AG),

bet ir mažesnėmis degalų sąnaudomis. Viduje telpa net 5 europadėklai. Visų šalių kurjeriai, vienykitės!

RENAULT MEGANE RS 275 TROPHY

Modelis, padėjęs „Renault" susigrąžinti greičiausio priekiniais ratais varomo automobilio

rekordą Žaliajame pragare - Niurburgo žiedo trasoje. Turbininis 2 litrų agregatas pasiekia

275 AG. Maža to, jis standartiškai gauna titaninę „Akrapovič" išmetimo sistemą, riboto slydimo diferencialą ir standesnę pakabą. „Michelin" specialiai šiam modeliui parūpino „Pilot Sport Cup 2" padangas. Jau užuodžiame jų dūmus...

RENAULT TRAFFIC

Šių mikroautobusų pasaulyje jau parduota daugiau nei 1,6 mln. Toks skaičius pirkėjų juk negali klysti, tiesa? Naujasis „Traffic" naudoja visiškai naujus 1,6 litro „dCi" variklius (yra versijų ir su dviem turbokompresoriais - kuris vairuotojas nenorėtų, kad ant jo automobilio galo puikuotųsi užrašas „Bi-Turbo"?).

RENAULT TWINGO

Kurdama naująjį mažylį „Renault" suvienijo jėgas su „Mercedes". Trijų cilindrų variklis sumontuotas gale ir varo galinius ratus, bet jis beveik guli ant nugaros, tad bagažinėje vis dar liko vietos jūsų pirkiniams. Tik gaila, kad stabilumo kontrolės sistemos išjungti nepavyks, tad šonaslydžio potencialas liks neišnaudotas.

ŠKODA YETI

Praktiškas, stilingas ir visai neprimena plaukuoto sniego žmogaus. Atnaujinta priekinė dalis supanašėjo su kitais giminės atstovais. Varikliai, transmisijos ir interjero detalės paveldėtos iš pagrindinės „Volkswagen" bendrovės. Stebina malonios smulkmenos, pavyzdžiui, daiktadėžėje rasite LED žibintuvėlį, energijos gaunantį iš automobilio elektros tinklo. Apie viską pagalvota!

Tolesnė programa

Šeštadienį, spalio 6 d., „TopGear" apdovanojimų" karavanas patrauks į Marijampolę, kur 10-16 val. dalyvaus „Sūduvos kraitės" šventėje J. Basanavičiaus aikštėje. Čia bus surengta automobilių paroda, o nuo 14.00 val. Tartu mokslo centro AHHAA atstovai rodys įspūdingus eksperimentus ir triukus. Nuo 16 val. vyks „Lukoil" ekologiškiausio automobilio rinkimai UAB „Bendida" naftos saugykloje.

Spalio 5 d., 10 val., „TopGear" ekipažai iš Marijampolės išvyks į Rumšiškes ir 12 val. Lietuvos liaudies buities muziejuje rinks kiekvieno cento vertą modelį. Į šią nominaciją nepretenduojantys sportiniai automobiliai važiuos į Panevėžį ir 13 val. susirungs ekstremalaus vairavimo mokymo centre. 18 val. Panevėžio centre, Laisvės aikštėje vyks automobilių paroda ir AHHAA atstovų pasirodymas.

Spalio 6 d. dalyviai pasuks į Latviją. 12-14 val. prie Rundalės rūmų bus rengiamas prabangiausias Baltijos šalių metų automobilis. 18 val. Rygos Rotušės aikštėje vyks paroda ir bus rodomi AHHAA triukai.

Antradienį, spalio 7 d., vyks Metų visureigio rinkimai ir bandymai kariniame poligone kartu su Latvijos kariais ir jų technika. 18 val. Cėsyse vyks automobilių paroda ir AHHAA triukai.

Spalio 8 d. maršrutas vaizdingais keliais drieksis iš Latvijos į Estiją pro Valgą, Sangastę, Sihvą, Otepę, Kanepį. 13 val. „TopGear" vilkstinė pasieks Varbuse esantį Estijos kelių muziejų ir išrinks Baltijos šalių metų komercinį automobilį. Likęs karavanas keliaus į Tartų AHHAA mokslų centrą, kur bus įvertintas visų automobilių išmanumas ir išrinktas „protingiausias" modelis. 18 val. AHHAA gimtinėje numatytas didysis mokslininkų pasirodymas.

Spalio 9 d. 11 val. Vymsyje, muziejuje po atvirtu dangumi, „TopGear" svarstys, kuris iš šių metų konkurso dalyvių yra tinkamiausias šeimai. 13 val. karavanas pasieks Taliną ir istoriniame Rotermanni kvartale paskutinį kartą išsirikiuos su maršrutą įveikusių automobilių pirmtakais. Tą patį vakarą tarptautinė komisija suskaičiuos balsus ir apdovanos nugalėtojus.

TopGear Apdovanojimų 2015" dalyviai varžysis šiose kategorijose:

„TopGear" metų automobilis

Sportiškiausias automobilis

Ekologiškiausias automobilis

Prabangiausias automobilis

Kiekvieno cento vertas automobilis

Geriausias SUV automobilis

Geriausias komercinis automobilis

Išmaniausias automobilis

Geriausias šeimos automobilis

DELFI skaitytojų automobilis

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)