Tarp moterų geriausia vairuotoja – Inga Blaževičienė. Kviečiame susipažinti su geriausiu Lietuvos vairuotoju ir trumpai apžvelgti varžybų rungtis.

Jau ketvirtą kartą Lietuvos geriausio vairuotojo varžybose dalyvaujantis Dominykas šiais metais pagaliau iškovojo pergalę – šiais metais „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ titulas atitenka būtent jam.

– Kaip sekėsi praėjusiais kartais?

– Dalyvauju jau ketvirtą kartą. Trečią kartą esu finale. Laimėjus išsipildė du gyvenimo tikslai: esu geriausias vairuotojas Lietuvoje. Manau, kad labai greitai juo tapau, nes dalyvavau tikrai nedaug kartų. Be to, laimėjęs važiuosiu į Ženevą.

Kaip tobulini vairavimo įgūdžius?

– Kartais vairuoju slalomo varžybose. Prieš geriausio vairuotojo varžybas skaitau KET, seku visus redakcijos pataisymus. Taip pat skaitau visus auto žurnalus bei stebiu televizijos laidas. Šiaip didžiausias tobulinimas ir yra dalyvavimas šiose varžybose.

– Kokioje rungtyje sekėsi prasčiausiai?

– Šiais metais buvo daug įdomių rungčių. Keista, tačiau prasčiausiai sekėsi vairavimo užduotis.

– Kokia tavo profesija?

– Esu IT specialistas. Dirbu su kompiuteriais Tarptautinėje verslo mokykloje.

– Kokį automobilį vairuoji?

– Kasdienis automobilis „Fors Mondeo“, nekasdieninis – BMW.

– Kaip dažnai vairuoji? Kiek kilometrų esi nuvažiavęs?

– Vairuoju kasdieną jau aštuntus metus. Tai maždaug galėtų būti arti 300 tūkstančių kilometrų. Tačiau tolimiausia kelionė, ko gero, buvo iki Rygos.

– Ar po pergalės lakstysi gatvėmis?

Natūralu, kad dabar turėsiu rodyti pavyzdį kitiems vairuotojams. Negalėsiu išsišokti, nusibausti. Tačiau BMW neparduosiu ir jo posūkiai veikia.

– Ar pritari, kad reikėtų griežtinti baudas už KET nesilaikymą?

– Aš manau, kad jos yra pakankamai griežtos. Jos pakankamo dydžio. Tiesiog gal reikėtų skatinti vairuotojų kultūrą keliuose.

–Ką manai apie Lietuvos vairuotojus ir jų kultūrą?

– Manau, kad kultūra nėra labai gera, bet nuolatos gerėja.

Lietuvos geriausio vairuotojo varžybos, tai ne tik vairavimo sugebėjimų išbandymas. Visiems dalyviams teko išbandyti tiek teorinių, tiek praktinių užduočių. Ko gero, įdomiausia rungtis – automobilių smigis, kai ant automobilio priekio yra pritaisytas strypas ir reikia su juo pataikyti į smigį, esantį ant žemės. Daugeliui dalyvių ši rungtis buvo viena sunkiausių. Taip pat vairuotojams teko suteikti pirmąją pagalbą, atpažinti automobilio detales, greičiausiai įveikti kliūčių ruožą ir pademonstruoti išmonę kitose rungtyse.

Ant nugalėtojų pakylos - tik vilniečiai

Geriausiojo vairuotojo laurus paveržęs D. Danys finale iškovojo 146 taškus ir 7 taškais pranoko antroje vietoje likusį profesionalų lenktynininką Robertą Kupčiką, kuris šiemet labai sėkmingai varžosi Europos „Volkswagen Castrol Cup“ taurės lenktynėse. Iki jų pabaigos likus vieno etapo varžyboms Lietuvos sportininkas turi iškovojęs 508 taškus ir net 72 taškais lenkia Pietų Afrikos atstovą Jefferį Kriugerį.

Robertas Kaune susilaukė žiūrovų gausių aplodismentų. Ne vien dėl savo meistriškumo slalomo trasoje, bet ir todėl, kad surado laiko įtemptame varžybų ir treniruočių grafike šiam konkursui. Pirmą kartą jame besivaržiusiam sportininkui be kitų prizų įteiktas ir „Toyota“ kvietimas išbandyti Piarnu (Estija) trasoje sportiškąją „Toyota GT86“.

Šiemet visą renginio garbės pakylą okupavo vilniečiai. Trečiąją vietą, nuo tituluotojo R. Kupčiko atsilikęs tik 3 taškais, iškovojo automobilių sporto mėgėjams gerai pažįstamas, daugelio ralių nugalėtojas ir prizininkas, 36-erių VšĮ „Evo Performance“ direktorius Vytas Bilinskas, turintis 19 metų vairuotojo stažą, o kasdieną sėdintis prie „Škoda Superb“ arba „Toyota Prius“ vairo.

V. Bilinskas ant nugalėtojų pakylos trečiojo laiptelio užkopė iš penkto bandymo ir džiaugėsi dovanų gavęs puikių žieminių „Continental“ padangų komplektą.

Ketvirtoji vieta atiteko dar vienam sostinės atstovui Justui Eimontui, kuriam šis bandymas buvo jau devintasis, o penktąją iškovojo klaipėdietis Edgaras Liepa, bandęs jėgas penkis kartus.
Šeštąją užėmė dar vienas vilnietis Kęstutis Taškūnas, kuris pagrįstai laikomas renginio rekordininku, nes jam tai buvo jau vienuoliktasis konkursas. Prieš ketverius metus Kęstučiui pavyko jį laimėti, o iki šių metų po tos pergalės jis net tris kartus likdavo antras.

Pirmas už prizininkų šešetuko liko pernai Jonavoje vykusio finalo nugalėtojas, Kauno „Regitros“ darbuotojas Andrius Sinkevičius, perdavęs prieš metus iškovotą simbolinę karūną ir pirmas pasveikinęs geriausiojo vairuotojo titulą laimėjusį D. Danį.

„Džiaugiuosi, kad metai po metų kyla šio labai reikalingo ir kiekvienam vairuotojui naudingo konkurso lygis, kad jis susilaukia vis daugiau stropiai pasirengusių kolegų dėmesio. Kasmet ir jo užduotys tampa vis sudėtingesnės, reikalaujančios ne tik gero teorinio pasirengimo, bet ir puikios orientacijos. Todėl jau įpusėjus konkursui pajutau, jog šiemet tikrai nepavyks apginti pernai iškovoto titulo“, - sveikindamas naująjį karalių kalbėjo A. Sinkevičius.

Konkurso finale kovėsi ir trys atrankiniuose turuose geriausiai pasirodžiusios dailiosios lyties atstovės. Čia pergalę šventė irgi vilnietė, Vilniaus universiteto vyresnioji specialistė Inga Blaževičienė, kuriai šis konkursas buvo pirmasis.

Konkurso organizatoriaus, Lietuvos žurnalistų autoklubo taurę iškovojusi I. Blaževičienė automobilį vairuoja jau dešimt metų, o dabar jos turima „Nissan Almera“ – trečiasis moters automobilis.

Inga viena iš nedaugelio moterų, kuriai vairuoti automobilį žiemą – nepalyginamai didesnis malonumas nei vasarą.

Moterų grupėje nuo pat pradžių virė itin atkakli kova, o po šešių rungčių iš devynių buvusių finalo programoje varžoves skyrė vos taškas ar keli. Tačiau septintoji rungtis – „Toyota Hilux“ parkavimas atbuline eiga pragaištinga buvo klaidą padariusiai profesionaliai autobuso vairuotojai vilnietei Dainei Ribokienei, kuri liko antroje šios įskaitos vietoje, ir trečiajai prizininkei klaipėdietei Dovilei Lukoševičiūtei.

Būtent ši rungtis joje sublizgėjusiai Ingai ir atnešė pergalės laurus.

„Trylika konkursų – trylika skirtingų nugalėtojų, iš kurių dar nė vienam iki šiol nepavyko apginti iškovoto titulo. Tai liudija renginio gyvybingumą, kurio kokybinį lygį palaiko kasmet besikeičiantys lyderiai, nepaisantys autoritetų“, - dėkodamas finalininkams už atkaklią kovą ir ryžtą, rėmėjams - už nuoširdžią pagalbą kalbėjo šio projekto kuratorius, žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.

Konkursą „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2014“ surengė Lietuvos žurnalistų autoklubas kartu su partneriais - Susisiekimo ministerija, „Toyota“, „Regitra“, Automobilių kelių direkcija, „Altu“ ir kitais.

Visa konkurso informacija skelbiama tinklapiuose DELFI ir www.pressauto.lt.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)