Suskaičiuokite gatvėse matomus „Juke“ ir suprasite, kad dauguma jų yra juodi arba vyšninės spalvos. Tikėtina, kad greitai šis santykis pasikeis. Pasirodžius atnaujintai modelio versijai, gamintojai kaip reikiant praplėtė automobilio suasmeninimo galimybes. Tad jeigu iki šiol kažkam „Juke“ atrodė nuobodžiai, dabar šis trūkumas gali būti ištaisytas.

Ką galima padaryti iš šio padidinto pravažumo automobilio ir kaip pasikeičia požiūris į jį galėjome įsitikinti vieną paskutinių vasaros savaitgalių išbandę į Lietuvą atkeliavusį atnaujintą modelį. Jis akį traukė vaiskiai geltona kėbulo spalva, prie kurios derėjo geltoni intarpai ratlankiuose. Tad nieko keisto, kad tokį ryškiaspalvį „Juke“ praeiviai akimis medžioja kad ir kur jis pasirodytų – ar Vilniuje, ar Druskininkuose.

Žaidimas spalvomis

Nors debiutuodamas 2010-ųjų pabaigoje „Nissan Juke“ sulaukė įvairių dizaino vertinimų, laikas parodė, kad žmonėms reikėjo tokio automobilio. Jis tapo dar vienu šios japonų kompanijos hitu – mažuoju „Qashqai“ broliu vadinamo modelio pardavimai jau perkopė 500 tūkst. vnt. žymą. „Nissan“ atstovai tvirtina, kad net 82 proc. „Juke“ pirkėjų iki tol nebuvo vairavę šios markės automobilio. Taigi, „Micrą“ iš antros pagal populiarumą „Nissan“ modelio vietos iškrapštęs „Juke“ padėjo kompanijai pritraukti galybę naujų klientų, kurių dauguma persėdo iš didesnių automobilių.

Prieš 4 metus „Juke“ žengė į nišinę padidinto pravažumo B segmento automobilių rinką, kur buvo tik „Škoda Yeti“ ir „Mini Countryman“, o dabar konkurentų pridygo kone iš visų pusių – „Opel Mokka“, „Renault Captur“, „Peugeot 2008” ir kt. „Nissan“ per šį laiką taip pat nesnaudė – pasirodė keletas specialių leidimų modelių, taip pat 200 AG „Nismo“ versija, tačiau jiems reikėjo imtis rimtesnių atsakomųjų veiksmų siekiant atlaikyti augančią konkurenciją, tad gamintojai pristatė atnaujintą „Juke“. Kuo jis įdomus?

Nagrinėjant išorės pasikeitimus ir žvelgiant iš priekio atrodo, kad automobilis tapo aukštesnis. Tačiau tai tėra optinė apgaulė dėl kiek pasikeitusios žibintų formos – jie tapo gamintojų vadinamos „bumerango formos“, o šis akcentas jau pažįstamas iš naujųjų „Qashqai“, „X-Trail“ bei 370Z. Priekiniuose ir galiniuose žibintuose įtaisytos LED dienos šviesos, taip pat galima užsisakyti ksenonines lempas.
Nissan Juke

Ir priekinis, ir galinis buferis įgavo naujas, įmantresnes formas, pakeistos ir variklio grotelės, kuriose galima įžvelgti V formą. Į šoninio vaizdo veidrodėlius integruoti LED posūkio žibintai, jie gali „priglausti“ ir aplinkinį vaizdą padedančias aprėpti kameras, kurios siūlomos papildomoje įrangoje.

Pastaraisiais metais vartotojai nori vis daugiau išskirtinumo – nesvarbu, ar tai būtų išmaniojo telefono viršelis, ar automobilio ratlankis. Tuo galima įsitikinti analizuojant sėkmingus tokių modelių kaip „Opel Adam“, „Citroen DS“ serijos ar „Mini“ pardavimus. Nuo jų nenori atsilikti ir „Nissan“, todėl atnaujintas „Juke“ pradžiugins pirkėjus, ieškančius kitokio automobilio, nei turi kaimynas ar bendradarbis. Tokį pat kaip mūsų bandytą ar panašiai išraiškingą automobilį dabar gali susikomplektuoti kiekvienas „Juke“ pirkėjas, naudodamasis „Nissan Design Studio“ (taikoma „Acenta Premium“ ir „Tekna“ versijoms) pavadinta programa – ji siūlo gausybę įvairių kėbulo ir salono spalvų derinimo galimybių. Automobilį dabar galima dažyti viena iš dešimties spalvų, tarp kurių atsirado trys nauji pasirinkimai. Ratlankių dydžių pasirinkimas – nuo 16 iki 18 colių, o didžiausiuose bus galima įkomponuoti pasirinkto atspalvio elementus.

Keisdami automobilio saloną „Nissan“ tikrai nepersistengė – visi valdymo prietaisai liko tokie pat kaip ir anksčiau, medžiagos – tokios pat kokybės. Tiesa, atsirado kiek daugiau minkšto plastiko intarpų, vis dėlto jie nekeičia bendro pigoko vaizdo. Iš naujovių verta išskirti papildomoje įrangoje atsiradusį stoglangį bei taip pat siūlomą galimybę pasirinktu atspalviu pagyvinti centrinę konsolę, durų apvadus, oro vėdinimo angas ar vairo siūles. Informacinė-pramoginė sistema „NissanConnect“ padeda sujungti automobilio kompiuterį su išmaniuoju telefonu ir 5,8 colio lietimui jautriame ekrane naudotis specialiomis programėlėmis, tarp kurių yra navigacijos sistema su integruota „Google“ paieška.
Nissan Juke

Vienas didžiausių „Juke“ vairuotojų nusivylimų buvo maža bagažinė, tad gamintojai šiai daliai skyrė daug dėmesio. Sunku patikėti, tačiau japonai sugebėjo nekeisdami automobilio formų bagažo skyriaus talpą padidinti net 40 proc. (priekiniais ratais varomose versijose). Tad vietoj iki šiol buvusių 251 litrų dabar telpa 354 litrai ir „Juke” bagažinė iš vaikiško dydžio išaugo iki didžiausios savo klasėje.

Prie visų naujų gėrybių „Nissan“ atnaujintą „Juke“ siūlo ir su „Safety Shield“ technologija (standartinė įranga „Tekna“ modeliuose). Tai yra kelių sistemų paketas, padedantis vairuotojui išvengti nemalonių situacijų kelyje – jutikliai vairuotojui praneša apie išklydimą iš važiuojamosios juostos, aptinka kitus automobilius aklojoje zonoje, taip pat perspėja apie aplink „Juke“ esančius objektus.

Naujas variklis

Didžiausia naujiena variklių gamoje tapo naujas „Renault-Nissan“ aljanso kūrinys – 1.2 l, 115 AG turbininis benzininis variklis. Jis pakeitė iki šiol siūlytą 1.6 l, 117 AG atmosferinį agregatą. Be to, užsisakę šią versiją gaus ir 6 laipsnių mechaninę pavarų dėžę vietoj ankstesnės 5 laipsnių transmisijos. Mažesnės degalų sąnaudos, anksčiau pasiekiamas maksimalus sukimo momentas – tokie esminiai naujo variklio privalumai.

Šią versiją ir išbandėme Lietuvoje. Naujasis motoras išties maloniai stebina dinamiškumu, nors „turbo duobė“ ir aiškiai jaučiama. Maksimalus 190 Nm sukimo momentas pasiekiamas esant 2000 aps./min., tad važinėjant miesto sąlygomis galima mėgautis nebloga trauka, ypač jeigu pavyksta apsukas išlaikyti reikiamame lygyje. Vairuotojo dispozicijoje yra keli važiavimo režimai – sportiškas ir ekonomiškas, kurie keičia variklio gyvybingumą, tačiau ne ką mažiau praverstų ir pakabos reguliavimo galimybės, nes ji vis dar kietoka ir važiavimas nelygiais keliais teikia mažai džiaugsmo. Kaip ir galima tikėtis, šis motoras nėra stebuklingai ekonomiškas – bandymų metu degalų sąnaudų vidurkis buvo apie 7 l/100 km, bet jis mažai skiriasi nuo gamintojo deklaruojamo (5,6 l/100 km).

Su atnaujintu „Juke“ „Nissan“ dar kartą nustebino. Tiesa, jis nebelaikomas keistuoliu, kaip tai buvo prieš keletą metų, o įspūdingus skaičius siekiantys pardavimai įrodo, kad šis modelis turi armiją gerbėjų. Dabar šis padidinto pravažumo automobilis tapo ne tik stilingesnis, bet ir praktiškesnis. Ne visi pirmtako trūkumai buvo ištaisyti, tačiau jie nublanksta prieš privalumus, kuriuos įvertins šios klasės automobilio ieškantys pirkėjai. Panašu, kad „Juke“ artimiausioje ateityje nesiruošia užleisti segmento lyderio pozicijos.

„Nissan Juke“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1197 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 85 kW/115 AG/4500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 190 Nm/2000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4135 mm
Plotis: 1765 mm
Aukštis: 1565 mm
Važiuoklės bazė: 2530 mm
Svoris: 1236 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,8 sek.
Maksimalus greitis: 178 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,6 l/100 km
CO2 emisija: 129 g/km
Bagažinės tūris: 354/1189 l
Kaina: nuo 58 050 (bazinė versija - nuo 51 400 Lt)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (58)