Vien motokrosu neapsiribojantis sportininkas šiemet jau spėjo iškovoti Lietuvos „Enduro“ motociklų čempionato auksą ir Baltijos šalių čempionato sidabrą, užsitikrinti šalies „Cross Country“ čempionato nugalėtojo titulą ir išlaikyti lyderio poziciją Baltijos šalių „Cross Country“ čempionate.

Šalies motociklų kroso rinktinei priklausantis A. Gelažninkas taip pat atstovaus Lietuvai pasaulio motokroso komandų varžybose, o lenktynių sezoną baigs „Arenacross“ varžybomis Kaune, kur susirinks patys pajėgiausi regiono meistrai.

„Mano mėgstamiausia akimirka varžybose yra pamatyti finišo vėliavą pirmam“, - sako A. Gelažninkas. Jis - daugkartinis Lietuvos ir Baltijos šalių čempionas ir prizininkas, pasaulio MX1, MX2 ir MX3 čempionatų dalyvis.

„Tuo metu supranti, kad tai geriausias atlygis už tavo triūsą“, - laimėtų apdovanojimų nesureikšmina sportininkas.

Jis pirmą savo motokroso čempiono titulą pelnęs būdamas vos 9-erių. Šalia motociklų kroso trasos užaugęs lenktynininkas netgi nežino kiek tiksliai – šimtą ar du - sunkiu darbu pelnytų taurių yra išslapstęs ir savo, ir tėvų namuose, ir garaže.

Per 20 motokrosui atiduotų metų net keliskart dėl traumų priverstas padaryti pertraukas A. Gelažninkas vis grįždavo į trasą, nekreipdamas dėmesio į gydytojų prognozes.

„Traumos nestabdo. Motokrosas yra visam gyvenimui, jei jau pradėjai tai neatsikratysi. Vos išgyji ir vėl žiūri į tą pusę. Mama, aišku, labai džiaugtųsi jei nebevažiuočiau.“

Lenktynininko, skiriančio daug dėmesio ne tik motociklo valdymo įgūdžių lavinimui, bet ir fizinės formos palaikymui teigimu, motokrose tai būtina.

„Pinigai pergalės neatneš. Šiais laikais, kai visų sportininkų technika yra panaši, itin svarbu ištvermė ir fizinis pasirengimas. Kitu atveju tu tiesiog „nepatempsi“, pavargsi ir neįvykdysi reikalavimų. Yra nemažai sportininkų, kurių vairavimo technika gera, bet po kelių ratų trasoje jie jau nusilpsta.“

Kasdien bėgiojantis ir du – tris kartus per savaitę technikos įgūdžius lavinantis A. Gelažnikas prieštarauja tiems, kurie galvoja, kad motociklų sportas labai lengvas.

„Tik iš šono atrodo, kad atsisėsiu ir važiuosiu. Net ir duoti „gazo“ reikia pasirengimo. Fizinė forma bus dar svarbesnė dalyvaujant „Arenacross“, kur trasa bus gerokai trumpesnė ir greitesnė nei lauke, nebus kur atsipūsti. Tokios trasos nesu bandęs, kartą stebėjau analogiškas varžybas Didžiojoje Britanijoje, bet jokio pranašumo tai nesuteiks. Mums sportininkams, visada yra įdomu išbandyti kažką naujo.“

Pasak „KTM 350“ motociklu varžybose dalyvaujančio A. Gelažninko, „Arenacross“ varžybos bus iššūkis visiems.

„Techninį pranašumą turės tas, kuris geriau paruoš motociklą trumpai distancijai, taip pat ir tie lenktynininkai, kurie spės pasitreniruoti panašios konfigūracijos trasoje. Be to, dalyvaudami varžybose atvirose trasose, esame pratę lenktyniauti laukuose ir miškuose, kur žiūrovų susirenka ne tiek jau daug. Bus smagu varžytis, kai kiekvieną tavo judesį trasoje stebės tūkstančiai žiūrovų. Juolab šį sezoną esu pasiekęs tikrai gerą sportinę formą.“

Pirmos Lietuvoje, o ir žemyninėje Europos dalyje, „Arenacross“ motokroso varžybos vyks spalio 19 d. Kauno „Žalgirio“ arenoje. 30 kvalifikacijos etapą įveikusių sportininkų susirungs asmeninėje įskaitoje trijose klasėse: jaunimo klasėje varžysis lenktynininkai su 85 kubinių centimetrų galingumo motociklais, „MX 2“ klasėje – su dvitakčiais 125 ir keturtakčiais 250 cm³ motociklais, „Open Pro“ klasėje dalyvaus pačius galingiausius motociklus, kurių darbinis variklio tūris – 450 kubinių centimetrų, vairuojantys meistrai.

Superfinale susirungs aštuoni greičiausi sportininkai. Varžybas organizuoja „Bravo Events“, bendradarbiaujant su „Vaikų motoklubu“.