Kauniečių Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko tandemas įžanginėje ralio dalyje pademonstravo geriausią rezultatą tarp Lietuvos sportininkų, tačiau vos 0,18 sek. nusileido svečių iš Latvijos, Janio Vorobjovo ir Andrio Malnieko, ekipažui. Tokia eilės tvarka sportininkai rinkosi ir būsimas starto pozicijas. Latviams nutarus startuoti pirmiems, V. Švedas į starto rikiuotę stojo antras. Trečia vieta atiteko Ramūnui Čapkauskui.

Pasak V. Švedo, diena prieš oficialų varžybų startą jo ekipažui buvusi gan įtempta. Ketvirtadienį nuo ryto lenktynininkai treniruočių automobiliu susipažino su trasa, o vakarop persėdo į savo sportinį „Mitsubishi Lancer EVO X“. Juo įveikti pirmi du išbandymai – treniruočių ir kvalifikacinis greičio ruožai.

„Tai buvo puiki proga prieš pat startą išbandyti savo techniką. Gera žinia yra ta, kad išlindo vienas techninis nesklandumas – turbokompresorius pūtė nepakankamą oro slėgį, todėl variklis maksimalų sukimo momentą ir reikiamą galią išvystydavo labai siaurame sūkių diapozone. Blogesnė žinia: mechanikams iki starto teks padirbėti, kad šią problemą išspręstų“, – pasakojo V. Švedas. – Tuomet automobilis turės nedidelį galios rezervą, kurio kvalifikacijoje mums nepavyko išnaudoti. Taigi starte būsime pasirengę šimtu procentų ir išsyk imsimės darbo. Esame startinės rikiuotės priekyje, sieksime būti pirmi. Mūsų tikslas – ne dalyvauti, o laimėti.“

Sportininkai varžysis Zarasų, Visagino miestų bei rajonų keliais ir pasieks Daugpilio apylinkes Latvijoje. Viso jie nuvažiuos 430 kilometrų, iš kurių beveik 140 km sudarys 12 greičio ruožų. Anot organizatorių, kone visi jie drieksis žvyrkeliais ir tik maždaug dešimtadalį sudarys žvyru padengta asfalto danga.

„Juta Racing“ komandos atstovai įsitikinę, kad tiek dalyviams, tiek ir juos palaikysiantiems aistruoliams dvi dienas truksiančios lenktynės bus išties įdomios bei nestokojančios atkaklios ir intriguojančios kovos. Juolab kad čia bus varžomasi net trijų – Lietuvos, Latvijos ir Šiaurės Europos zonos šalių (NEZ) – ralio čempionatų įskaitose. Jei šiemet V. Švedui pavyktų ketvirtą kartą per savo karjerą laimėti „300 ežerų“ ralį, jis taptų lyderiu ir šiųmečiame Latvijos ralio čempionate. Akivaizdu, kad ne kartą Lietuvos raliuose pergales skynęs latvis J. Vorobjovas privers daugkartinį Lietuvos čempioną dėl šios pozicijos gerokai paplušėti.

„Susipažindami su trasa įsitikinome, kad mūsų laukia puikūs greičio ruožai su daugybe įvairaus sudėtingumo atkarpų. Vietomis matyti, kad buvo neseniai lyta, kitur keliai sausi ir dulkėti. Gruntas kietas ir be duobių, tad automobiliai turėtų išvystyti didelį greitį. Daug ką pasako vien tai, kad tramplinų, kur ratai tikrai atsiplėš nuo žemės, galėčiau suskaičiuoti daugiau kaip pusšimtį. Vietomis automobiliai „pakibs ore“ ir šoktels labai toli“, – žiūrovus intrigavo V. Švedas.

Stebėti varžybų atvyksiantiems fanams jis pataria rinktis „300 Lakes Rally“ organizatorių nurodytas vietas. Esą ten žiūrovai bus ne tik saugūs, bet ir pamatys gražiausias lenktynių akimirkas.

„Ralį organizuoja buvęs lenktynininkas Audrius Gimžauskas. Jis moka padaryti šventę ne tik mums, sportininkams, bet ir visiems fanams. Visa infrastruktūra jau parengta – pievos nušienautos, apsauginės tvoros pastatytos. Manau, kad organizatorių rekomenduojamos vietos žiūrovams parinktos ne tiek dėl patogaus privažiavimo, kiek dėl jose atsiveriančių puikių vaizdų. Taigi visiems atvykstantiems į ralį siūlau juo grožėtis kaip tik ten.“

Penktadienį 15.30 val. ralio dalyvių kolona Zarasuose po iškilmingos starto ceremonijos pajudės į trasą. Pirmą varžybų dieną ekipažai įveiks keturis greičio ruožus Zarasų ir Visagino gatvėmis. Šeštadienį jų lauks likusios aštuonios rungtys, tarp kurių ir rekordinio ilgio, net 39 km, vienuoliktas greičio ruožas bei parodomoji finalo distancija Zaraso ežero saloje.

Triskart šių varžybų laimėtojas V. Švedas puoselėja viltis savo trofėjų kolekciją papildyti ir ketvirta nugalėtojų taure.

Penktą kartą rengiamos „300 Lakes Rally“ varžybos – vienas didžiausių šių metų sezono iššūkių Lietuvos ir kaimyninių šalių ralio meistrams. Nuo penktadienio popietės iki šeštadienio vakaro jie įveiks 12 greičio ruožų, kurie sudarys beveik 140 kilometrų, o visa trasa Zarasų, Visagino ir Daugpilio miestuose bei apylinkėse nusidrieks net 430 km.

Šiemet „300 ežerų“ ralis dalyviams pateiks rimtą išbandymą – net 39 kilometrų greičio ruožą, kuris prasidės Lietuvoje ir nusitęs iki kaimyninės Latvijos. Anot V. Švedo, tokia „išgyvenimo rungtis“, lauksianti dalyvių prieš paskutinį greičio ruožą Zaraso ežero saloje, neabejotinai įneš papildomos intrigos ir privers sportininkus neatsipalaiduoti iki pat finišo, mat bet kokia iki tol sukaupta persvara gali būti nesunkiai iššvaistyta šioje rekordinėje varžybų atkarpoje.

Kauniečiui lenktynininkui tai bus bemaž ilgiausias greičio ruožas per visą jo trylikos metų karjerą ralyje. Pernai „300 Lakes Rally“ organizatoriai buvo parengę 34 km atkarpą, kurioje V. Švedą lydėjo sėkmė – jis buvo greičiausias ne tik šiame greičio ruože, bet ir tapo visų varžybų nugalėtoju.

Prieš porą savaičių pasiekęs pergalę Žemaitijoje, V. Švedas teigia esąs patenkintas savo pagerėjusia sportine forma ir pasirengęs dar didesnei konkurencijai „300 ežerų“ ralyje.

„Paskutinis laimėjimas man buvo lyg atspirties taškas po visų ilgų nuotolių lenktynių. Turiu galvoje ne tik žiedines 1000 km lenktynes Palangoje, bet ir pasaulio ralio čempionato (WRC) etapą Lenkijoje. Tąkart turėjau lenktyniauti ne visai techniškai tvarkingu automobiliu, o tai neturi nieko bendra su greitu važiavimu. Taigi „Žemaitija 2014“ tapo puikia galimybe grįžti prie to ritmo ir greičio, kuris būtinas kovojant su bet kuriais varžovais, važiuojančiais panašaus lygio automobiliais.“

„Sieksime konkuruoti su greičiausiais dalyviais nuo pat starto. Pagrindiniai mūsų varžovai tikriausiai bus Ramūnas Čapkauskas ir latvis Janis Vorobjovas. Jie tikrai neleis nuobodžiauti, tad turėsime pademonstruoti, ką sugebame geriausio“, – prognozavo V. Švedas.

Daugkartiniam Lietuvos ralio čempionui V. Švedui šios varžybos – vienos labiausiai laukiamų. Anot jo, tai bus didžiulė greičio ir adrenalino fiesta ne tik itin gausiai susirinksiantiems pajėgiausiems lenktynininkams, bet ir jų palaikyti į didžiausią vasaros autosporto renginį atvyksiantiems gerbėjams. Šiemet norą dalyvauti „300 Lakes Rally“ pareiškė daugiau kaip šimtas ekipažų iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Didžiosios Britanijos, Rusijos, Baltarusijos, Ukrainos ir Kazachstano.

V. Švedas startuos „Mitsubishi Lancer EVO X“ automobiliu. Gausią varžybų dalyvių virtinę „300 ežerų“ ralyje paįvairins ir VFTS klasėje besivaržantys istoriniai „Lada“ bei „Moskvič“ sportiniai automobiliai bei dar rečiau trasose sutinkami svečių iš Latvijos vairuojami „GAZ 51“ sunkvežimiai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)