Neįmanoma suskaičiuoti, kiek kartų per dieną teko pamatyti iškeltus nykščius ar atsuktus fotografuojančius telefonus. Neliko abejingi ir vokiečiai – iš vienos ekonomiškai stipriausių pasaulio šalių atvykusiems turistams kelioms akimirkoms automobilis tapo įdomesnis už Rotušės aikštę supančias istorines įžymybes.

„Mūsų automobiliai traukia dėmesį visame pasaulyje. Nieko keisto, kad žmonės žiūri, kas sėdi automobilyje. Nuo seno „Rolls-Royce“ renkasi žinomi veidai, juos turėjo ir Čarlis Čaplinas, ir Fredy Mercury bei daugelis kitų. Daugumai žmonių „Rolls-Royce“ asocijuojasi su tuo, ko jie niekada negalės turėti. Kita vertus, tai skatina svajoti ir siekti savo norų“, – portalui DELFI sakė „Rolls-Royce Motor Cars Limited“ komunikacijos vadovas Frankas Tiemannas.

Jis pirmą kartą lankosi mūsų šalyje, kur „Rolls-Royce“ kompanija surengė pirmą oficialų pristatymą. Britanijos prabangių automobilių gamintojo atstovai atvyko ne tuščiomis – potencialiems klientams ir žiniasklaidos atstovams atvežė parodyti naująjį „Wraith“ bei „Phantom Drophead Coupé“. Šių rankomis Gudvude (Anglija) surenkamų automobilių bendra kaina siekia 3 mln. Lt.

Galingiausias naujokas

Galimybę praleisti dieną su dviem „Rolls-Royce“ modeliais turėjo ir DELFI žurnalistai. Pažintį su „ratuotais britų aristokratais“ pradėjome nuo kuklesnio, bet šiuo metu aktualesnio „Wraith“. Tai yra naujausias šios markės modelių gamos atstovas, pirmuosius pirkėjus pasiekęs praėjusių metų pabaigoje.

Nors „Rolls-Royce“ atstovai nenoriai kalba apie konkurentus, nesunku suprasti, kad „Wraith“ yra atsakas į „Bentley Continental GT“. Šie du modeliai panašūs ne tik savo funkcija, bet ir formomis.

Tai yra greičiausias ir galingiausias šios markės automobilis istorijoje, sukurtas pagal prieš penkmetį debiutavusį „Ghost“ sedaną. Šis 5,3 m ilgio kupė, lyginant su „Ghost“, yra 13 cm trumpesnis. Jis keturvietis ir sėdynės gale tikrai nėra butaforinės – 3,1 m ilgio važiuoklės bazė leido sukurti patogią erdvę važiuojantiems ne tik priekyje.

„Rolls-Royce“ dizainas – su niekuo nesupainiojamas. Vos tik užmetus akį tampa aišku, kokios tai markės modelis – išraiškingiausi akcentai yra tradicinės variklio grotelės, stačiakampiai, siauri žibintai, labai ilgas variklio gaubtas, didžiuliai, 20 colių ratai bei priešinga eismui kryptimi atidaromos durys. Sėdint viduje jas galima uždaryti paspaudus mygtuką. Kritikai jas vadina „savižudžių durimis“, tačiau jų saugumas kelia mažai abejonių – išleidus keleivį ir netyčia jų neuždarius iki galo, automatiškai įsijungė stovėjimo stabdys ir važiuoti toliau tapo neįmanoma.

Neįprastai ilga priekinė dalis slepia itin galingą „širdį“ – V12, 632 AG turintį variklį. Sėdėdamas prie vairo džiaugiesi, kad „Rolls-Royce“ nenuėjo „Jaguar“ keliu ir priekyje paliko savo simbolį – „Spirit of Ecstasy“ statulėlę. Tiesa, ją galima vienu mygtuko paspaudimu paslėpti ir taip apsaugoti nuo ilgapirščių, tačiau vairuojant ji labai praverčia orientuojantis, kur yra automobilio priekis.

Salone dominuoja modernumas ir retro akcentai. Čia nėra jokių imitacijų – jeigu detalės paviršius atrodo kaip medis, tai ir yra medis. Informacinio kompiuterio valdiklis yra perimtas iš BMW automobilių, tad valdymo principai yra labai panašūs. Tačiau kaip duoklę istorijai gamintojai paliko tokius akcentus, kaip kad mechaniškai traukomą rankenėlę, kuri uždaro ar atidaro oro pūtimo sklendes.

Įprasta manyti, kad prabangių automobilių savininkai įprastai samdo vairuotojus, tačiau daug kas priklauso ir nuo rinkos. Pavyzdžiui, absoliuti dauguma „Rolls-Royce“ šeimininkų Kinijoje kelionės metu laiką leidžia ant galinės sėdynės, o štai pusė amerikiečių renkasi vietą prie vairo. Žinoma, pasirinkimą lemia ir pats automobilis. „Wraith“ tikrai yra tas modelis, kurį nori vairuoti kiekvienas, nepaisant statuso visuomenėje. Kaip ir kiti „Rolls-Royce“, šis kupė neturi jokio „Sport“ mygtuko, tačiau tramdydamas daugiau nei 600 „arklių“ jo ir nepasigendi. Variklio sukuriamas maksimalus sukimo momentas – 800 Nm, jis pasiekiamas esant jau 1500 aps./min., tad pagreitėti iki 100 km/val. neužtrunka ir 5 sekundžių. Automobilis stabilus posūkiuose, tačiau reikia nepamiršti, kad jo svoris – 2,3 tonos, tad stabdymui patartina pasiruošti iš anksto.

Sėdėdamas prie „Rollso“ vairo negali nepastebėti ir dar vieno neįprasto dalyko – prietaisų skyde nėra tachometro, rodančio variklio apsukas. Vietoje jo įtaisytas galios rezervo matuoklis, t.y. galima matyti, kiek galios dar liko neišnaudota. Juk smagu žinoti, kad važiuojant Lietuvoje leistinu maksimaliu greičiu, esi išnaudojęs tik apie dešimtadalį automobilio galios. Vis dėlto dešinę pėdą tenka kaip reikiant tramdyti – spustelėjus greičio pedalą pagreitėjimas yra žvėriškas.

„Rolls-Royce Wraith“ kaina Europoje prasideda nuo 245 tūkst. eurų (846 tūkst. Lt), o mūsų Vilniuje išbandytas modelis įvertintas 1,2 mln. Lt (su mokesčiais). Gamintojai tvirtina, kad dauguma šio modelio pirkėjų niekada iki šiol neturėjo „Rolls-Royce“, tad jis padeda pritraukti naujų klientų. Britai tikisi, kad „Wraith“ pakeis pardavimų kreivę taip pat, kaip tą padarė „Ghost“. 2009 m. kompanijos pardavimai siekė 1002 vnt., o 2010 m., kai debiutavo mažesnysis „Phantom“ brolis, šis skaičius išaugo iki 2711 vnt.

Jautiesi kaip jachtoje

Jeigu atsimenate Londono olimpinių žaidynių uždarymo ceremoniją 2012-aisiais, viename iš epizodų scenoje pasirodė trys kabrioletai „Phantom Drophead Coupé“, kurie įvežė dainininkus, tarp jų - ir vietinės publikos numylėtinę Jessie J. Tokį pat modelį buvo galima šią savaitę sutikti ir Lietuvos sostinės gatvėse.

Jis yra dar brangesnis už „Wraith“ – už šį sidabrinį kabrioletą prašoma 1,8 mln. Lt. Tai yra vienas iš keturių „Phantom“ šeimos narių – pinigų neskaičiuojantys turtuoliai dar gali rinktis kupė, limuziną arba prailgintą jo versiją. „Phantom“ laikomas „Rolls-Royce“ flagmanu, o šis statusas, lyginant su „Wraith“, jaučiamas ir nuo 2007 m. gaminamame „Drophead Coupé“ salone.

Nuleidus minkštą medžiaginį stogą čia jautiesi kaip prabangioje jachtoje. Keleivius supa medžio apdaila ir aukščiausios kokybės oda. Važiavimas taip pat labiau panašus į plaukimą – kelio nelygumai virsta švelniu supimu, variklio garso salone beveik negirdėti, o rankose laikydamas ploną, oda aptrauktą vairaratį pasijunti esąs kapitonas, kuris be vargo galėtų surinkti akį merkiančių gražuolių įgulą.

Nors tai yra kupė nudengiamu stogu, jis turi visiškai kitokį charakterį nei „Wraith“. Į priekį šį 2,6 tonos sveriantį aristokratą traukia 6.75 l, dvylikos cilindrų variklis, išvystantis 460 AG. 5,6 metro ilgio „Phantom Drophead Coupé“ važiuoja oriai, jis nėra toks galingas ir nekelia tiek jaudulio kaip naujasis kupė, tad ponui šeimininkui turėtų labiau patikti gerti šampaną ant galinės sėdynės, nei sukioti vairą.

Ne vienam kyla klausimas, kuo ypatingas šis ar kiti „Rolls-Royce“ modeliai, kad už juos reikia mokėti tokias įspūdingas sumas. Kompanija deklaruoja, kad išskirtinių automobilių gamybai naudoja tik geriausias medžiagas. Nusprendę įsigyti šios markės automobilį, klientai įprastai kviečiami į gamybos padalinį Gudvude, čia jie iš daugybės variantų susikomplektuoja tokį „Rolls-Royce“, kokio širdis geidžia. Kėbulai gaminami beveik vien tik iš aliuminio, BMW koncerno gamykla Miunchene tiekia variklius, visi kiti komponentai atkeliauja iš įvairių tiekėjų visame pasaulyje. Gamybos padalinyje yra tik 4 robotai, tad didžioji dalis darbo atliekama rankomis, o automobilis įprastai pagaminamas per 6-7 mėnesius nuo užsakymo.

Žengs į Baltijos šalių rinką?

„Rolls-Royce Motor Cars Limited“ nuo 1998 m. priklauso BMW AG koncernui, o šiemet šis prekės ženklas švenčia 110-ąjį gimtadienį. Per šį laikotarpį markė patyrė įvairiausių pakilimų ir nuopolių, pakeitė ne vieną savininką, tačiau taip gerai, kaip yra dabar, dar nebuvo niekada. Praėję metai pagal pardavimus buvo geriausi istorijoje – kompanija klientams įteikė raktelius nuo 3,6 tūkst. automobilių. Tačiau galima neabejoti, kad kitų metų sausį išgirsime apie naują rekordą, mat per pirmą 2014-ųjų pusmetį pardavimai išaugo 33 proc.

Visame pasaulyje gausėjančios turtuolių gretos, besiplečianti modelių gama ir naujos atstovybės yra svarbiausios priežastys, kodėl „Rolls-Royce“ išgyvena pakilimą. Kompanijos atstovai neslepia, kad į Lietuvą ir Latviją atvyko ne tik pamatyti nepažintų kraštų. Per porą savaičių jie tikisi įvertinti markės atstovybės Baltijos šalyse perspektyvas.

„Mes čia tam, kad betarpiškai pabendrautume su esamais klientais bei supažindintume su savo produkcija potencialius pirkėjus. Prieš atidarydami naują atstovybę visada turime įvertinti rinką, jos galimybes. Niekada nenorime skubėti. Kam atidaryti saloną, jeigu po trejų metų reikės jį uždaryti? Todėl ir dabar negalime sakyti, kad „Rolls-Royce“ atstovybės Baltijos šalyse nebus, tiesiog pirmiausia norime iš arčiau susipažinti su rinka“, – teigė F. Tiemannas.

Šiuo metu „Rolls-Royce“ turi 124-ias atstovybes visame pasaulyje. Šis tinklas sparčiai plečiamas, o veržtis į naujas rinkas skatina ir gausėjanti modelių gama, tenkinanti vis skirtingesnius skonius. „Rolls-Royce“ komunikacijos vadovas portalui DELFI atskleidė keletą įdomių detalių apie ateitį. Jis patvirtino, kad kita naujiena iš „Rolls-Royce“ bus nudengiama „Wraith“ versija.

„Ar turime planų gaminti SUV klasės visureigį? Dabar šie automobiliai tokie populiarūs, kad būtų kvaila neįvertinti tokios galimybės. Vis dėlto jeigu iššifruotume SUV (angl. „Sport Utility Vehicle“) trumpinį, pamatytume, kad „Rolls-Royce“ automobiliams apibūdinti netinka nei „Sport“ (sportiškumas), nei „Utility“ (praktiškumas), tik „Vehicle“ (transporto priemonė). Nepaisant to mes svarstome tokią galimybę, mūsų dizaineriams yra duota užduotis sukurti galimą SUV viziją. Nors yra rinkų, kur mes tokį modelį labai lengvai pardavinėtume, prieš priimant sprendimą turime įvertinti, ar tai nepakenks mūsų markės įvaizdžiui“, – kalbėjo F. Tiemannas.

Kur kas kategoriškesnis jis buvo kalbėdamas apie elektrinio „Rolls-Royce“ perspektyvas.

„Prieš keletą metų turėjome koncepcinį elektrinį modelį. Jį išbandė apie 400 mūsų klientų. Jie buvo sužavėti elektrinio motoro galimybėmis, kai maksimalus sukimo momentas pasiekiamas nuo pat akceleratoriaus paspaudimo. Nepaisant to, visiems kilo tas pats klausimas: kiek galima nuvažiuoti su pilnai įkrautomis baterijomis ir kokia yra įkrovimo stotelių infrastruktūra? Atsakymus visi gerai žinome. Tad jeigu važiuojant į oro uostą įstringi spūstyje ir tuomet reikia išjungti oro kondicionierių vien tam, kad taupytum baterijose sukauptą elektros energiją, tuomet tai nėra „Rolls-Royce“ stilius. Todėl aišku, kad mūsų klientams to nereikia“, – sakė „Rolls-Royce“ atstovas.

Beveik savaitę praleidęs Lietuvoje, jis liko sužavėtas Vilniaus senamiesčiu. Kita jo bei dviejų „Rolls-Royce“ stotelė - Latvijos sostinė Ryga.

„Iki, tikiuosi greit pasimatysime“, – kaip visada išlaikydamas mandagų toną, tačiau kartu ir dviprasmiškai atsisveikino F. Tiemannas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (75)