Šeštadienį Palangoje 1000 km lenktynes greičiausiai baigė „Tygelis EVO Performance“ komanda – prabėgus dešimčiai minučių. Komandos dyzeliniame „Seat Leon Supercopa by EVO Performance“ variklyje dingo kompresija. Patikimas, praėjusiais metais trečią vietą savo klasėje iškovojęs automobilis turėjo pasitraukti iš lenktynių. Automobilio pilotas Vytas Bilinskas žino kodėl: tai – sabotažas, konkurentai į kuro baką pripylė „nuodų“.

„Naktį prieš kvalifikaciją du mūsų draugai nešė daiktus į mūsų „pitus“ ir rado atidarytą kuro baką, kažkokio, dar nesupilto į baką, skysčio butelį bei du nubėgančius žmones“, – sakė jis.

Išpiltas kuras ir išardytas kuro bakas nepadėjo. Lenktynių metu, kurą perpylus iš atsarginio kuro bako, lenktynės užsibaigė.

„Kai išpylėme kurą iš pirmo bako, jį radome nešvarų. Antro bako neišpylėme, nes jis yra su tokia puta, ir nieko išardęs nepamatysi. Yra visokių cheminių priemonių. Užtenka dešimties mililitrų bake ir sugrauš visas konstrukcijas. Kurą perpylus iš antro bako į pirmą, po dešimties minučių mums dingo kompresija“, – DELFI pasakojo lenktynininkas.

Lenktynininko teigimu, didžiausias nuostolis - prarastos lenktynės, bet nemenki ir finansiniai praradimai: neskaičiuojant visų startinių mokesčių, gyvenimo ir komandos išlaikymo išlaidų, dar teks remontuoti ir nepigią techniką.

„Jei ten įpilta chemija, kuri ėda purkštukus, gali būti pažeisti kuro siurbliai, kuro magistralės. Nuostoliai gali siekti 15-20 tūkstančių litų. Čia tik pavyzdys, kol neišardžiau – negaliu pasakyti. Labai keista, nes variklis be problemų dirbo iki perpylimo iš vieno bako į kitą“, – sakė jis.

Lenktynininkas nesupranta, kodėl reikėjo jiems kenkti, bet negalėjo ir patvirtinti, ar tai nėra asmeninių sąskaitų suvedinėjimas.

„Kol kas nenorėčiau sakyti, kas padarė tai. Žiauriai kvailas poelgis. Mūsų automobilis nėra pats greičiausias ir dėl pergalės absoliučioje įskaitoje nesivaržėme. Žinoma, gali būti ir paprastas gedimas, bet sutapimų per daug. Faktas, kad kažko buvo pilta“, – teigė jis.

Saugo net vaikų kartingus

Viešinti ar neviešinti galimus niekdarius V. Bilinsksas teigė nuspręsiąs pasikalbėjęs su 1000 km organizatoriumi Dariumi Jonušiu.

DELFI paklaustas D. Jonušis atsakė tą patį, ką ir V. Bilinskui – savo techniką reikia saugoti.

„Pasikalbėjau su komanda, buvo klausimų, abejonių. Objektyviai vertinant – kas galėtų paneigti, kad taip buvo ir kas galėtų patvirtinti, kad taip nebuvo. Iš mano pusės būtų kvaila, jeigu į ją aš įsivelčiau“, – teigė jau penkiolika metų šia lenktynes rengiantis D. Jonušis.

Pats buvęs lenktynininkas nenorėjo tvirtinti, ar tokie dalykai vyksta Palangoje.

„Reikia atskirti du dalykus – ar tai atsitiko, ar tai galėjo atsitikti. Bet kokiu atveju mano požiūris yra neigiamas“, – sakė jis.

Organizatorius patarė nenuleisti akių nuo savo technikos ir citavo patarlę „saugokis ir dievas apsaugos“.

„Nepriklausomai nuo to, ar varžybos vyksta Italijoje ar Vokietijoje, nors ten žmonės draugiškesni, bet techniką saugo visi visame pasaulyje. Mano sūnus važinėja kartingais ir aš po kiekvienos treniruotės išimu variklį ir karbiuratorių“, – kalbėjo jis.

Kad techniką komandos saugoja visame pasaulyje DELFI patvirtino ne vienas užsienyje dalyvaujantis lietuvis, tačiau ten ji saugoma ne nuo lenktynininkų, o nuo vagių.

Tik su Ispanijos vėliava tarptautinėse lenktynėse važiuojančios „Speed Factory Racing“ komandos vadovas Dalius Steponavičius kalbėjo kitaip. Jo komanda į 1000 km lenktynes grįžo po trylikos metų ir visų lenktynių metu komandos servise budėjo samdytas apsaugos darbuotojas.

Europoje tokie dalykai nevyksta. Ten nėra apsauginių. Čia kitoks žmonių mentalitetas ir kultūra. Tai, kas vyksta Europoje, lietuviams yra svetima“, – sakė prieš lenktynes favoritais laikytos komandos vadovas.

„Priedai“ į degalų baką pilami ne pirmą kartą

Nukentėjusios komandos lenktynininkas V. Bilinskas įvardijo dar vieną komandą, kuri teigė praėjusių metų lenktynėse savo automobilio bake radusi „Coca-Colos“.

Panašūs atgarsiai lydėjo ir 2012-ųjų lenktynes Palangoje. Tuomet „Aquila CR1“ automobilis greitai išsiveržė į priekį, tačiau jau 18-ame rate prasidėjo stabdžių bei degalų tiekimo sistemų bėdos, kurios privertė daug laiko sugaišti remontuojant techniką ir galutinėje rikiuotėje komandą nustūmė į 28 poziciją.

Vėliau „Barbar'a – Bauer racing Team“ komanda atliko tyrimus laboratorijoje ir išsiaiškino, kad degalų sistemą užkišo pajūrio smėlis. Tąkart ekipa nebeieškojo kaltų, tačiau kitų metų lenktynėse nutarė imtis papildomų atsargumo priemonių.

„Manau, kad kiti lenktynininkai turėtų saugoti savo techniką. Pas mus taip jau yra, dar nesame sukūrę lenktynių kultūros. Kiek prisimenu, panašūs dalykai mane lydi visą gyvenimą, net kai buvau vaikas, pjaustydavo kartingo kuro kanistrus. Viskas iš pavydo. Mes patys turime sukurti tą lenktynių kultūrą, niekas už mus to nepadarys. Man juokinga, kai girdžiu kitus sakant, kad užsienyje viskas gražu, koks puikus lenktynių servisas, bet juk tokių dalykų niekas kitas nesukūrė, kaip tik patys lenktynininkai“, – DELFI yra sakęs „Aquila CR1“ automobiliu pastaruosius 3 metus 1000 km lenktynėse važiavęs Ramūnas Čapkauskas.

Tyrimus žadėjo daryti ir „Tygelis EVO Performance“ komanda.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (21)