Testo dalyviai: Seat Leon, Seat Toledo, Škoda Octavia, Škoda Rapid, Volkswagen Golf ir Volkswagen Jetta.

Charakteriai ir stiliai

Metai iš metų besiplėtęs Volkswagen koncernas lyg naujų žemių užkariautojas ėmė į nelaisvę svetimas markes ir gamino, daugino į savo panašius automobilius. Taip ilgainiui atsirado Golf ispaniškas pusbrolis Leon, Polo Ispanijoje virto Ibiza, o Čekijoje - Fabia. Čekiškiems ir ispaniškiems giminaičiams buvo transplantuoti tie patys organai - varikliai, pavarų dėžės.

Apie jų kėbulo formas sprendė nacionaliniai dizaineriai, kuriems talkino kolegos iš centro. Buvo nutarta, kad Seat turi būti Audi giminaičiu, pabrėžiant jo sportiškumą ir stilingumą.

Škoda charakteris imtas formuoti kaip praktiškos, konservatyvios mašinos, kuri neišsiskiria minioje, o jos dizainas greitai nesensta.

Panaši yra ir paties tėvo kūrėjo - Volkswagen - filosofija. Jis kuria kokybiškus, labai racionaliai sukonstruotus automobilius privatiems vidutiniokams ir geidžiamus darbinius arkliukus verslo įmonėms.

Škoda taip pat nukeliavo tėvo pėdomis - dabar daugelyje Rytų Europos valstybių Škoda yra vienas labiausiai geidžiamų įmonių automobilių. Neseniai vienas japoniškų automobilių atstovas užkulisiuose keiksnojo Škoda, kad ši biudžetinių įmonių transporto parkų valdytojus veikia lyg burtažodis. Daugelis mano, kad jeigu valdiškai įmonei reikia pirkti automobilių, tai tinkamiausi yra Škoda, na, po to gal Volkswagen. Toks stereotipas atsirado galbūt dėl šių automobilių kuklios išvaizdos, ekonomiškos eksploatacijos ir patvarumo.

Seat liko nuošalyje. Jis neįsitraukė į giminaičių lenktynes dėl pirmųjų vietų rinkoje, dėl pergalių įmonių konkursuose. Tai lėmė daugelis priežasčių. Viena jų - Seat Lietuvoje ilgai neturėjo pastovaus šeimininko, investuojančio į šios markės įvaizdį ir atstovybių plėtrą šalyje. Mūsų žiniomis, prie to prisidėjo ir atsainokas Seat požiūris į mažą mūsų šalies rinką, ir tai, kad prekyba buvo atliekama per Lenkijos importuotoją, kuris labiau rūpinosi tuo, kas vyksta savo teritorijoje, o ne mūsų nykštukinėje šalyje. Tiesioginio importuotojo nebuvimas lėmė ir gana aukštas šios markės automobilių kainas. Kita ligšiolinės nesėkmės priežastis - pigokai įrengti automobilių salonai. O tas nelabai patinka mūsų pirkėjams. Dar vienas nepasitikėjimo aspektas - automobiliai yra surinkti Ispanijoje, šalyje, kuri, lietuvių nuomone, ne itin skrupulingai priveržia varžtus.

Ekonomiški pusbroliai

Volkswagen rinkodarininkai yra sukūrę daug legendų apie kiekvieną iš šių automobilių, tačiau lietuviško testo tikslas - pasikalbėti su VW šeimos nariais: kas jie tokie ir kuo vienas nuo kito skiriasi?

Panašiausi automobiliai buvo du - Seat Toledo ir Škoda Fabia. Jausmas važiuojant abiejų salonuose taip pat labai panašus. Kai kurie testo vairuotojai burnojo prastokas salono medžiagas ir sakė, kad nepatinka nė vienas šių automobilių. Galbūt jaunesniems mūsų vairuotojams stigo ir galios, ir sportiškumo.

Aš jiems prieštaravau: nedideli sedaniukai - automobiliai ne savaitgalio pramogoms. Tai puikūs įmonių pagalbininkai. Jei nori, kad tavo įmonės vadybininkas važinėtų ekonomiškai ir saugiai, kad automobilis dažniau būtų kelyje, o ne dirbtuvėse, perki vieną šių automobilių už 40 000 litų ir vargo nematai. Kaip sako automobilių pardavėjai: sėdi ir važiuoji.

Lygiai taip pat šie nebrangūs automobiliai patenkins ir pagyvenusių šeimų poreikius. Jaunoms šeimoms yra kita alternatyva - Škoda Rapid Spaceback. Tai lyg ir tas pats Rapid, tik atrodantis kur kas elegantiškiau ir jaunatviškiau.

Jei rūpi stilius

Jauniems žmonėms ir tiems, kuriems labiau rūpi mada, stilius, įvaizdis ir kiti modernūs šio laikmečio dalykai, labiau tiks Volkswagen Golf ir jo ispaniškas pusbrolis Seat Leon.

Pirmasis yra karalius. Atvirai pasakysime: pagal važiavimo savybes ir komfortą kompaktinių automobilių klasėje jam nėra lygių. Jei kas ir gali jį aplenkti, tai tik kai kuriais išskirtiniais aspektais - mažesne kaina, madingesniu dizainu, na, gal dar patikimumu. Ne veltui Golf pelnė Lietuvos Metų automobilio 2013 vardą!

Automobilis išsiskiria beveik premium klasės salonu, labai gera ergonomika, patogia ir tylia pakaba, tyliu salonu ir ekonomiškais efektyviais varikliais.

Žinoma, už visas šias geras savybes reikia sumokėti - tai vienas brangiausių automobilių klasėje.

Ispaniška aistra ar vokiška logika?

Golf ispaniškas pusbrolis Leon yra visai nepanašus į kokį nors tarnybinį įmonės automobilį. Jis atrodo kaip mažas ispaniškas puošeiva. Jis galbūt labiau panašus į savo pusseserę Audi A3, nei į Golf. Kilmingąją pusseserę primena galinės dalies linijos ir salono priekinis skydelis.

Pernai atsiradęs Leon yra pažengęs gerokai toliau pirmyn, nei jo ankstesnysis brolis. Jis yra išvaizdus, jo medžiagos kokybiškos, jis važiuoja gana patogiai ir tyliai, jo viduje murkia tie patys varikliai kaip ir Golf.

Tačiau vis tik jis nėra Golf. Ne toks patogus, ne toks tylus, ne toks erdvus. Dėl to ir kainuoja bent 10 procentų pigiau. Taigi Leon kaip ir kiekvienas nedidelis nebrangus ir ekonomiškas automobilis tinka tiek privatiems asmenims, tiek įmonėms. Jeigu mano šeimos nariui reikėtų kompaktiško automobilio, galbūt mieliau rinkčiausi šį Leon nei Golf - vien dėl to, kad ateityje Golf VII bus tipinis firmos automobilis, jų bus pilnos gatvės, o Leon išliks labiau išskirtinis. Tačiau galvodamas apie tolimas verslo keliones, apie mažą nuvertėjimą, gerą ekonomiją, rinkčiausi Golf.

Verslininkai Seat šiek tiek vengia dėl to, kad servisas yra tik Kaune ir Vilniuje. Tačiau aišku, kad tokį automobilį gali suremontuoti ir bet kuris giminingas Volkswagen ir Škoda servisas. Kaip ir bet kurios kitos plataus profilio dirbtuvės.

Ar karalienė valdo?

Ir paskutinis šio testo duetas - Škoda Octavia ir Volkswagen Jetta. Čekiška pusseserė yra tikra karalienė, pernai Lietuvoje nominuota Metų automobiliu 2014, tokį patį titulą jai suteikė ir kaimynai latviai, kitų šalių žurnalistai. Komisijos nariai vertindami tvirtino, kad automobilis yra vertas aukščiausiojo apdovanojimo dėl techninių savybių, kokybės ir kainos santykio. Galvoje turėta efektyvūs ekonomiški varikliai, erdvus, kokybiškas salonas, pagerėjusi išvaizda ir, žinoma, kaina, kuri nė kiek nepadidėjo.

Vokiška Jetta atsilieka. Ne tik tuo, kad yra šiek tiek brangesnė. Bet ir tuo, kad yra mažesnė, joje keleiviai ne taip gerai jausis. Jetta salonas yra kukliau įrengtas, panaudotos kietesnės plastmasės. Automobilis valdomas tobulai, tačiau labiau jaučia kelio nelygumus nei Octavia. Jeigu šiuos automobilius lyginsime su vienodais arba populiariais 1.6 TDI (105 AG) varikliais, tai Jetta naudoja 0,7 litro degalų daugiau nei Octavia.

Be to, Octavia garantija yra 4 metai, arba 120 000 kilometrų, o Jetta garantija - 3 metai. Negana to, lyginant vidutinius komplektus, Octavia įranga yra gausesnė, o kaina mažesnė. Taigi šioje dvikovoje laimi Metų automobilis 2014.

Verdiktas tarp vyrų

Testuodami šiuos automobilius neturėjome tikslo išrinkti patį geriausią, tačiau vyrai visada mėgsta pasvajoti ir padiskutuoti apie tai, ką rinktųsi ir ko nesirinktų.

Taigi daugelis testo vairuotojų prisipažino, kad rinkdamiesi automobilį už 60 000 litų, pirmenybę teiktų Škoda Octavia. Įdomu tai, kad simpatijas šiam automobiliui pareiškė net labai jauni, tik trečią dešimtį pradėję skaičiuoti vairuotojai, kuriems, rodos, labiau imponuoti turėjo Leon arba Golf.

Daugelio antruoju pasirinkimu būtų Volkswagen Golf. Čekiška pusseserė jį aplenkė, matyt, dėl dydžio, solidumo ir universalumo, t. y. vertės už pinigus.

Trečiąja vieta, matyt, dalintųsi Seat Leon ir Volkswagen Jetta.

Praktiškieji broliai Toledo ir Rapid yra ne meilės, o greičiau išskaičiavimo objektai.

Škoda Octavia ir Volkswagen Jetta 1:0

Nugalėtojas varžovą lenkia salono erdve, medžiagų kokybe, ekonomiškumu, ilgesne garantija, įrangos gausa ir pardavimo kaina.

Volkswagen Golf ir Seat Leon 1:0

Nugalėtojas varžovą lenkia salono erdve, medžiagų kokybe, važiavimo komfortu, garantija, mažesniu nuvertėjimu ir lengvesne realizacija antrinėje rinkoje. Žinoma, Golf yra bangesnis, bet jis to vertas.

Škoda Rapid ir Seat Toledo 1:1

Tai beveik tolygūs varžovai. Važiavimo kokybė tokia pati, salonų kokybė panaši, kainos - irgi. Jeigu lygintume pagal įrangos lygį, Škoda yra truputį pigesnė.

Bazinių modelių kainos

Seat Toledo 50 222 Lt dyzelinis 55 316 Lt

Škoda Rapid 39 420 Lt 51 860 Lt

Seat Leon 52 764 Lt 60 494 Lt

Škoda Octavia 47 960 Lt 58 040 Lt

Volkswagen Golf 50 138 Lt 61 173 Lt

Volkswagen Jetta 49 168 Lt 58 850 Lt