1000 km lenktynėse Palangoje raudonasis Dovilo Čiutelės rankomis sutvertas „Lada 2104“ modelis dalyvaus jau penktus metus. Ir kasmet kartojasi tas pats scenarijus – užsukite į SGR dirbtuvių garažą naktį prieš techninę komisiją ir pamatysite mechanikų kompaniją dar tik baigiančią surinkinėti lenktyninį bolidą. Pirmieji pasibandymai visada būna jau Palangos trasoje. Kyla klausimas, kodėl ši kompanija niekada nepasimoko?

Į lenktynes – tik su „šviežia“ mašina

Komandos vadovas Aleksandras Dainys mesteli jų moto, atskleidžiantį visą situacija: „Lenktynes visada pradedame su kuo šviežesne mašina.“ Ir tęsia: „Niekada nebuvo taip, kad automobilį pagamintumėme anksčiau, jį pravažinėtumėme ir paskui jis dulkėtų garaže.“

Aleksandras aiškina, kad ilgametė patirtis parodė, jog naujai surinkta mašina visada važiuoja geriau, o treniruočių laiko dažniausiai pakanka iki galo suderinti visus mazgus. Antroji ilgo delsimo ir naktinio krapštymosi priežastis – raudonasis „Žigulys“ yra ne konstruojamas, o kuriamas. „Mašinoje labai daug kūrybos, kiekvienas mazgas reikalauja bent penkis kartus daugiau laiko nei gamykliniame automobilyje“, – aiškina.

Verta paminėti, kad visada ketvirtu numeriu pažymėtame „Lada 2104“ originalus likęs tik variklio blokas. Visa kita – iš įvairių kitų markių automobilių ar savadarbių detalių sukurta „Žigulių“ guru Dovilo Čiutelės.

Treniruotėms – civilizuotesnis BMW

Vis dėlto prieš didžiausią metų automobilių sporto renginį Baltijos šalyse prasimankštinti reikia. Tam Kauno automobilininkų sporto klubas naudoja kiek silpnesnį, apie 200 AG turintį „BMW E30“ modelį.

Daug ratų tiek Kačerginės Nemuno žiede, tiek Kazlų rūdos trasoje juo apsukęs komandoje važiuosiantis bravoro „Volfas Engelman“ atstovas Mantas Matukaitis pripažįsta, kad treniruočių su „Žiguliu“ šiek tiek trūksta, iki galo prie automobilio pripranta tik per pačias lenktynes.

„Mūsų treniruočių BMW yra pakankamai greitas ir kartu civilizuotas automobilis. O „Žigulys“ – priešingai. Visų pirma – jis turbininis, pasižymi kitokia trauka, jis šiek tiek kitaip valdomas, nors turi iš BMW perimtų pakabos detalių, jo vairas sunkesnis, ir viską apibrėžiant – tai gerokai primityvesnis, galima sakyti, visiškai vyriškas automobilis. Norint su juo susibendrauti reikia daugiau laiko, tačiau toks studentiškas gyvenimo būdas lenktynes padaro tik įdomesnėmis, o pergalę – saldesnę.“ – kalbėjo praėjusiais metais prie „Lada 2104“ vairo sėkmingai debiutavęs Mantas Matukaitis.

Manto kolega, „Volfas Engelman“ prekybos vadovas Tadas Aganauskas šiemet tikisi tokio pat sėkmingo debiuto prie „Žigulio“ vairo. Tam jis nuolat suka ratus Kačerginėje ir Kazlų Rūdoje.

„Žinau, kad persėdus į „Lada“ viskas bus gerokai sunkiau, tačiau pasistengsiu prie vairo sėsti pasiruošęs psichologiškai stipriai, ir važiuoti kiek galima greitai ir tausojant techniką,“ – atvirauja Tadas.

Juk lenktynės – ištvermės, konkurentai X1 prototipų klasėje ypatingai stiprūs, taigi taktika išlieka ta pati kaip ir praėjusiais ar dar ankstesniais metais – varžovus pranokti jei ne greičiu, tai technikos paprastumu ir patikimumu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)