Tarp 71 dalyvių ekipažo važiavo ir „Juta Racing“ komanda: Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas. Lietuviai dalyvavo šiose lenktynėse ir prieš penkerius metus. Tada jų rezultatas - 15 vieta bendroje įskaitoje - tapo geriausiu kada nors lietuvių po Nepriklausomos Lietuvos atkūrimo pasiektu rezultatu Pasaulio ralio čempionatuose.

„Vos sužinojęs, kad Pasaulio ralio čempionatas grįžta ne tik į Lenkiją, bet ir į Lietuvą, iš karto padaviau paraišką jame dalyvauti. Slapčia tikėjau, kad esu pajėgus bent jau pakartoti savo pasiekimą šiame ralyje. Gaila, kad nepavyko,“ – po ralio pasakoja V. Švedas.

Lenkiškai – lietuviškas Pasaulio ralio čempionato etapas lietuviams paliko dvejopus jausmus. Iš vienos pusės – puiki organizacija ir gausybė žiūrovų ralio greičio ruožuose. Iš kitos pusės – itin prasti keliai, tiesiog nužudę lietuvių automobilio važiuoklę.

„Tiek daug trispalvių vienose lenktynėse jau seniai esu matęs. Lietuvių išties buvo pilni greičio ruožai ir tai labai motyvuoja,“ – pasakoja V. Švedas.

Deja, net keturias dienas trukusios lenktynės atėmė ne tik daug jėgų bei išsekino morališkai. Blogiausia, kad itin prastos būklės kai kurie greičio ruožai buvo negailestingi daugelio dalyvių technikai. Tarp tų, kuriems nepasisekė, atsidūrė ir Lietuvos lenktynininkai.

Antrąją lenktynių dieną Lietuvos teritorijoje vykę greičio ruožai labai greitai tapo nepanašūs į kelius. Margionių greičio ruože neatlaikė Vytauto Švedo „Mitsubishi“ važiuoklė – sulūžo galinio kairio rato pakaba.

Šiaip taip suremontavę automobilį lietuviai galėjo tęsti lenktynes. Nepaisant nemažai prarasto laiko, lietuviai vis dar buvo pirmi savo klasėje ir galėjo pakovoti dėl galimybės patekti tarp greičiausiųjų dvidešimtuko.

Deja, antrą dieną jau Lenkijoje visiškai nepravažiuojamas ilgiausias ralio greičio ruožas ir vėl pakišo koją. Likus vos penkiems kilometrams iki priešpaskutinio greičio ruožo finišo, „Mitsubishi“ vėl sustojo. Šįkart neatlaikė kita galinės važiuoklės pusė.

„Gedimas visiškai identiškas. Tai yra silpnoji šio automobilio, ruošto pagal R4 grupės reikalavimus, dalis,“ – pamatęs automobilį konstatavo „Juta Racing“ komandos vyr. mechanikas Darius Biesevičius.

Tame nelaimingame Lenkijos greičio ruože dėl sudaužyto į akmenis ir nepravažiuojamus kelius automobilio nefinišavo daugiau kaip dešimt automobilių, trys iš kurių – WRC klasės mašinos.

Šįkart sportininkai nebegalėjo patys atvažiuoti iki serviso, todėl lenktynės sekmadienį tęsė pagal taip vadinamą „Super Rally“ taisyklę.

„Apie rezultatą jau nebegalvojome, tiesiog reikėjo pravažiuoti vardan tų trispalvių, plevėsuojančių pakelėse ir vardan mus palaikančių aistruolių. Jiems esu labai dėkingas už motyvaciją,“ – po finišo sakė Vytautas Švedas.

Galutinėje įskaitoje tarp 52 finišavusių lietuviai liko 36 vietoje.

„Užsibrėžtas tikslas, atsidurti tarp 20 greičiausių ekipažų buvo taip arti. Gaila, kad paskutinis ilgiausias ralyje šeštadienio greičio ruožas palaidojo mūsų viltis. Nebaigtas ralis šeštadienį mums kainavo dešimt baudos minučių ir galimybę pasiekti užsibrėžtą tikslą.

Atsiprašau, jeigu nuvyliau savo fanus, tačiau esu toks, kad negaliu važiuoti tik tam, kad atvažiuočiau į finišą. Kovoju tol, kol važiuoja automobilis ir niekada nevažiuosiu tik dėl statistikos,“ – po finišo sakė Vytautas Švedas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją