„Rally Poland“ yra antras seniausias ralis pasaulyje, savo ilgaamžiškumu nusileidžiantis tik garsusis Monte Karlo raliui. Lenkijos ralis turi tikrai daug įdomių faktų, kurie susikaupė per 93-ejus metus.

Ralio istorijos pradžioje šis sportas labai skyrėsi nuo šių dienų. Anksčiau svarbu buvo ne tik greitis ir laikas, per kurį įveikiami greičio ruožai, bet ir važiavimo technika. Pavyzdžiui, 1924 m. teisėjų komisija taip pat vertino ir dalyvius už įgūdžių demonstravimą bei skyrė baudas už pavojingą vairavimą.

1939 m. „Rally Poland“ maršrutas buvo 4358 km ilgio. Tai buvo paskutinis ralis iki antrojo pasaulinio karo, per kuri ekipažai aplankė beveik visus Lenkijos regionus. Tačiau 1921 m. „Rally Poland“ maršrutas tesiekė 600 km ir buvo trumpiausias istorijoje. Jame dalyvavo tik 6 ekipažai – taip pat mažiausiai istorijoje.

Daugiausiai „Rally Poland“ dalyvių sulaukė 1972 m., kai jame dalyvavo 130 ekipažų. Po trejų metu ralyje prie starto stojo 129 dalyviai.

Iki 2014 m. „Rally Poland“ du kartus buvo FIA Pasaulio ralio čempionato etapu (1973 m. ir 2009 m.) Taip pat jis net 48 kartus buvo Europos ralio čempionato dalimi.

Penki pasaulio ralio čempionai yra dalyvavę „Rally Poland“: Stigas Blomqvistas, Walteris Rohrlis, Petteris Solbergas, Sebastienas Loebas ir dabartinis čempionas Sebastienas Ogier.

Iki 1989 m. vietiniai lenktynininkai dažnai varžydavosi „Rally Poland“ gimtojoje šalyje pagamintais automobiliais. Jiems su tokiu automobiliu pavyko užkopti aukščiausiai iki trečios vietos. Tai pavyko padaryti tris kartus: 1973 m. ir 1976 m. su lenkišku „Fiat 125p“, ir 1986 m. su „FSO Polonez“.

Dažniausiai „Rally Poland“ vykdavo birželį – 28 kartus. 24 kartus sportininkai varžėsi liepos mėnesį, 6 rugpjūtį ir 4 rugsėjį.

2005 m. „Rally Poland“ persikėlė į Mozūrijos regioną, o jo pagrindine baze įsikūrė Mikolaikuose, bet tai nebuvo pirmas kartas, kada sportininkai aplanke ši miestą. Ralio maršrutas per Mikolaikus driekėsi du kartus – 1955 m. ir 1957 m.

Panaši istoriją yra ir Druskininkuose, kur bus įrengta antra ralio serviso zona birželio 27 dieną. Prieš II-ąjį pasaulinį karą „Rally Poland“ maršrutas driekėsi ir per ši įspūdingą Lietuvos kurortą.

Nuo 1990 m. „Rally Poland“ tik kartą laimėjo dvejais ratais varomas automobilis. Tai 2004m. padare italas Luca Pedersoli su Peugeot 306 Maxi.

Vienintelis pilotas, kuriam pavyko ši rali laimeti tris kartus iš eiles – ispanas Antonio Zanini. Tai jis padare 1978m., 1979m. ir 1980m.

Daugiausiai tarp Lenkijos sportininkų pergalių iškovojo Sobieslawas Zasada. Pilotas laimėjo keturis kartus su „Steyr–Puch 650TR“, „Porsche 911 ir 912“ bei „BMW 2002 tii“ automobiliais.

Ralyje įsigalėjus keturių ratų varomiems automobiliams, daugiausiai pergalių pasiekė „Ford“ ir „Subaru“ automobiliai. Nuo 1989 m. jie laimėjo po 6 kartus. Įdomus faktas, kad Kajetanas Kajetanowiczius ralį laimėjo su abiem automobiliais. 2010 m. ir 2011 m. K. Kajetanowiczius laimėjo su „Subaru Impreza“, o praėjusiais metais su „Ford Fiesta R5“.

Michalas Solowowas niekada nelaimėjo „Rally Poland“, nors ant podiumo lipo net penkis kartus.

Daugiausiai kartu ralyje dalyvavęs užsienietis – Attila Ferjanczas. Vengras Lenkijoje varžėsi 14 kartu.

1977 m. į rali susirinko ekipažai iš 73 šalių.

1980-aisiais ir 1990-aisiais ralyje dominavo belgų pilotai. Tris pergales pasiekė Robertas Droogmansas (1989 m., 1990 m. ir 1993 m.), Patrickas Snijersas laimėjo du kartus (1994 m., 1997 m.) ir Marcas Souletas triumfavo 1988 m.

10,3 sekundės yra mažiausias laiko tarpas, kuris skyrė nugalėtoją nuo persekiotojo. 2011 m. Kajetanas Kajetanowiczius tokiu laiko skirtumu aplenkė Michalą Solowową. Nugalėtojo vidutinis greitis buvo vos 0,2 km/h didesnis už antrosios vietos laimėtojo.

Garsusis suomis Rauno Aaltonenas ralį laimėjo ir kaip vairuotojas (1965 m.) ir kaip šturmanas(1961 m.).

Šturmanu kategorijoje daugiausiai pergaliu pasiekė Jaroslawas Baranas, kuris laimėjo 4 kartus: vieną su Januszu Kuligu (2002 m.) ir tris su Kajetanu Kajetanowicziumi (2010 m., 2011 m. ir 2013 m.).

Grįžtant prie šiu metu „LOTOS 71st Rally Poland“, ketvirtadienį nuo 15.30 val. keletas geriausiu WRC ir WRC2 pilotų dalyvaus oficialioje FIA spaudos konferencijoje ralio centre, prieš prasidedant oficialiam etapo atidarymui pagrindinėje Mikolaikų miesto aikštėje.

Beprotiškas Lenkijos ir Lietuvos FIA Pasaulio ralio čempionato etapas prasidės 14,54 km ilgio „Milki“ greičio ruožu 16.40 val. Toliau seks 17,24 km ilgio „Kruklanki“ greičio ruožas nuo 17.30 val. ir trumpesnis 2,5 km ilgio specialus ruožas Mikolaikų arenoje nuo 20.05 val.

Pirmą dieną sportininkai nuvažiuos 34,28 lenktynių kilometrus iš 166,92 km dienos distancijos. Penktadieni pirmą kartą istorijoje ralis persikels į kaimyninę Lietuvą, kur lenktynininkai važiuos 4 greičio ruožus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)