Laukia nematyti ekipažų greičiai

Lietuvoje žiūrovai pamatys pačią moderniausią ralio techniką ir išvys dar nematytus ralio automobilių greičius. Dėl šios priežasties turime visi neužmiršti, kad menka ekipažo klaida, gali turėti didelių pasekmių.

„Aš jau mačiau būsimus greičio ruožus ir galiu drąsiai pasakyti, kad greičiai bus išties dideli. Todėl noriu atkreipti tų žiūrovų dėmesį, kurie jau yra lankęsi mažesnio lygio raliuose. Čia viskas bus kitaip, todėl nesiremkite savo patirtimi ir saugokite save, nes geriau už jus to niekas nepadarys“, – teigė D. Butvilas.

Lietuvos ralio čempionas primena, kad WRC istorija yra pažymėta skaudžiomis nelaimėmis – buvo ne vienas tragiškas įvykis, kur buvo sužeisti ar net žuvo žmonės.

„Pastaruoju WRC ralyje metu tokių incidentų nebuvo, tad pasistenkime visi, kad į tragiškąją pasaulio ralio istoriją nebūtų įtrauktas koks nors incidentas Lietuvoje. Viskas priklauso tik nuo mūsų pačių“, – į žiūrovus kreipėsi greičiausias ralio pilotas Lietuvoje.

Pavojingiausios vietos trasose

Kiekvienas žiūrovas turi neužmiršti, kad tai ralio sportas, kur itin greiti automobiliai lenktyniauja paprastuose keliuose ir dažniausiai tai daroma ant žvyro dangos. Todėl stovint netinkamoje vietoje – visos jos tampa itin pavojingos.

„Juk negalime numatyti, kurioje vietoje automobiliui gali kažkas nutikti, kurioje vietoje ekipažas gali padaryti klaidą, todėl šį pavojų turi suprasti visi žiūrovai, esantys šalia trasos ir nepasitikėti visais 100%, kad lenktynininkai nepriekaištingai įveiks posūkį. Mes irgi žmonės, mes irgi darome klaidų,“ – akcentavo D. Butvilas.

Pačios pavojingiausios vietos, kur žiūrovai privalo būti atidūs:

- Trasos posūkių išorinės pusės. Ralio ekipažas, pasirinkęs netinkamą greitį, gali išslysti iš trasos. Taip pat būnant per arti trasos iki žiūrovų gali atskrieti iš po automobilio ratų pakilęs akmuo.

- Vietos šalia trasos už kelio dangos pasikeitimų. Tai gali būti ir įvairios duobės, pasikeitusi kelio danga (iš žvyro į asfaltą ir atvirkščiai). Šiose vietose ralio ekipažai gali neįvertinti pakitimų ir automobilis gali tapti nevaldomas.

- Zonos už tramplinų. Tai bene pavojingiausios vietos, nes ekipažas gali persistengti ir per greitai įveikti trampliną, neparuošti automobilio trajektorijos tramplinui, dėl ko automobilis gali tapti nevaldomas arba nusileisti jau net už trasos ribų.

„Taip pat labai noriu kreiptis į visus fotografuoti mėgstančius žmones. Neaukokite savęs dėl galimai geresnio kadro. Per savo lenktynininko karjerą esu matęs tokių situacijų, kur sunku suvokti, kaip žmonės gali taip savęs nesaugoti. Fotografai, galima sakyti, būna viena koja trasose. Nuotraukos nevertos Jūsų traumų“, – sakė profesionalioje Lenkijos ralio komandoje „Subaru Poland Rally Team“ lenktyniaujantis D. Butvilas.

„LOTOS 71st Rally Poland“ organizatoriai primena, kad būtina laikytis visų saugumo taisyklių ralio metu. Trasos pavojingose vietose bus atskirtos perspėjamosiomis juostomis ir arčiau trasos prieiti bus negalima. Taip pat bus įrengtos net 8 žiūrovų zonos. Jos parinktos šalia įdomesnių trasos vietų, kur bus galima pamatyti efektingą greičiausius pasaulyje ralio ekipažus.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją