Ne paslaptis, kad automobilis gaminamas kartu su „Renault“ koncernu. To pernelyg neslepia ir patys vokiečiai – ką jau čia slėpsi, net europiniai bandomieji važiavimai žurnalistams bus rengiami maždaug tuo pačiu metu, tik skirtingose vietose.

Iš naujos kartos „Vivaro“ bei bendrai iš komercinių automobilių Vokietijos kompanija tikisi labai daug – tai vienas tų arkliukų, kurie turi padėti ištempti „Opel“ iš nuostolių. Dėl to šiemet net buvo sukurtas atskiras komercinių automobilių padalinys „Opel Light Commercial Unit“. Jo vadovas Steffenas Rachingas atėjo iš Europą paliekančios „Chevrolet“ markės.

„Mes užtikrinti savo potencialu. Šiuo metu kuriame strategiją, o per artimiausią dešimtmetį savo gaminamų komercinių automobilių ketiname parduoti dvigubai daugiau nei dabar,“ – pristatymo metu sakė S. Rachingas.

„Opel LCV“ uždavinys iki 2022 metų parduoti bent 80 procentų daugiau automobilių nei šiuo metu. Dėl to per tą laiką „Opel LCV“ padalinyje dirbs 30 procentų daugiau žmonių nei dabar.

Pirmoji „Vivaro“ karta, gaminta nuo 2001 m., buvo parduodama ne tik su „Opel“ ženkliuku. Šį automobilį iš tikrųjų kūrė „Renault“ kompanija – prancūzai sukūrė ir dizainą, ir važiuoklę. Tai buvo antros kartos „Trafic“ modelis. Prancūzai sutarė su „Opel“ ir „Nissan“ kompanijomis, kurioms verkiant reikėjo gero komercinio autobusiuko – taip atsirado „Nissan Primastar“ ir „Opel Vivaro“. Britanijoje šis automobilis buvo parduodamas ir kaip „Vauxhall Vivaro“.

Per vienuolika metų pirmosios kartos „Vivaro“ buvo parduota 600 000 vnt. Vokiečiai sako, kad jie užėmė net dešimt procentų visos tokio tipo komercinių automobilių rinkos. Tačiau automobilis per tiek laiko morališkai paseno, todėl teko kurti naują modelį.

Kaip ir anksčiau, darbo vėl ėmėsi prancūzai. Vokiečiai iš „Opel“ investavo 95 milijonus eurų į gamyklos Liutone, Britanijoje, modernizavimą. Ten buvo gaminami senieji, ten pat bus gaminami ir antrosios kartos „Vivaro“, kartu su prancūziškuoju bei britišku pusbroliu.

Liutono gamyklos direktoriaus pavaduotoja Julien Mueller pristatymo metu pasakojo, kad šiuo metu gamykloje dirba tūkstantis žmonių.

Modernus darbinis arklys

Naujojo modelio išvaizda tapo modernesnė. „Vivaro“ atsikratė turėtos kupros – virš vairuotojo kabinos automobilis turėjo užapvalintą stogą, todėl iš tolo automobilis atrodė lyg kupriukas. Dabar stogas lygus.

„Opel Vivaro“ vyresnysis dizaineris Nielsas Loebas giriasi tipiniais visiems „Opel“ modeliams bumerango formos priekiniais dienos šviesos žibintais. Žibintai turi juodą vidų, todėl atrodo veržliau.

Automobilio šonuose matomi taip pat iš kitų šio gamintojo modelių žinomi per kėbulo šoną besidriekiantys „peilio ašmenys“.

Bazinės versijos turės nedažytus buferius – pasak vokiečių, taip praktiškiau. Tuo tarpu brangesnės versijos bus gal ne tokios praktiškos, tačiau tikrai gražesnės. N. Loebas naująjį „Vivaro“ vadina moderniu darbiniu arkliu.

Automobiliai bus gaminami dviejų skirtingų aukščių ir dviejų skirtingų ilgių. Iš pradžių nuo liepos mėnesio Lietuvoje debiutuos taip vadinami „panel van“ – tai komerciniai automobiliai su krovinių skyriumi be langų. Kiek vėliau (nuo rugsėjo) prie jų prisijungs ir pusiau keleivinė versija su dviem sėdynių eilėmis ir pilnai keleivinė versija. Taigi, rudenį bus galima užsisakyti iš viso aštuonias skirtingas „Vivaro“ versijas.

Automobiliai bus komplektuojami išskirtinai tik su dyzeliniais varikliais. Bent jau iš pradžių tai bus keturios skirtingos vieno ir to paties 1,6 l dyzelinio variklio versijos, kurių galia – nuo 90 iki 140 AG.
Pasak kūrėjų, vidutiniškai toks automobilis sunaudos nuo 5,9 iki 6,5 l dyzelino 100 km kelio. Su tuo galima sutikti – bandymo metu automobilio kompiuteris išties parodė mažesnį nei 6 l degalų suvartojimą. Komerciniam automobiliui tai išties labai nedidelės sąnaudos.

Vokiečiai teigia, kad naujasis „Vivaro“ bus ekonomiškiausias klasėje automobilis.

Dešimčia centimetrų pailgėjęs krovinių skyrius – gera žinia įmonėms. Galbūt tai skamba nesvarbiai, tačiau dėl to dabar „Vivaro“ talpina lygiai tris „Euro“ standarto krovinių paletes. Bendra krovinio skyriaus talpa padidėjo 200 litrų.

Dar vienas įdomus sprendimas – krovinio skyriaus priekyje yra atsidaranti niša, kuri leidžia pervežti ilgesnius, net iki 3,75 m ilgio krovinius, pavyzdžiui, lentas.

Salonas kokybiškas, bet nebrangus

Vos atidarius duris ir patekus į saloną norisi sušukti: „Dacia“! Čia jaučiasi šio nebrangaus automobilio dvasia. Prietaisų skydelis, prabangiose versijose montuojama navigacijos aparatūra – viskas pasiskolinta iš pigiausio rinkoje automobilio. Tačiau tai nėra blogai – viskas lengvai suprantama, logiška ir pakankamai kokybiška.
Opel Vivaro

Patiko keturiomis kryptimis reguliuojamas vairas – patogią sėdėseną ras bet kokios komplektacijos vairuotojas. Tiesa, tai vis dar autobusiukas, todėl ir sėdėsite prie vairo kaip autobuso vairuotojai – stačiai.

Pirmas pastebėjimas pradėjus važiuoti – tai tyla. Palyginus su savo konkurentais tai bus ko gero vienas tylesnių automobilių. Tik centrinis užraktas visose duryse pradėjus greičiau važiuoti užsirakina taip, kad atrodo jog salone pažiro krūva monetų.

Priekyje – šaldoma talpi (net 12 l!) daiktadėžė. Tik vairuok ir džiaukis gyvenimu – tokius automobilius vairuoti gavę darbuotojai, manau, turėtų apsidžiaugti.

Žinoma, atsižvelgiant į automobilio dydį, posūkiuose nepalėksi. Vokietijos nelimituotose autostradose dideliu greičiu pučiant šoniniam vėjui greitai važiuoti baugoka, tačiau jeigu diena rami, galima paspausti – nepaisant palyginus silpno varikliuko, tuščias automobilis nesunkiai įsibėgėja iki 170 km/val. Gaila, neteko pasivažinėti su bent perpus pakrautu automobiliu – tada atsiskleistų visos šio variklio savybės.

Pasmerktas populiarumui?

Vokiečiai neabejoja, kad šis prancūzų sukurtas ir britų gaminamas automobilis išlaikys savo populiarumą. Iki šiol praėjusios kartos „Vivaro“ užėmė 10 proc. šios, taip vadinamos D klasės komercinių automobilių rinkos. Tai nėra mažai.
Opel Vivaro

Svarbiausios šio modelio rinkos išliks Didžioji Britanija, Vokietija ir Prancūzija. Tiesa, nesnaudžia ir pagrindiniai konkurentai. „Opel“ atstovai neslepia, kad konkurencija šiame segmente yra labai aštri, o kaip didžiausius konkurentus įvardijo rinkos senbuvius: „Volkswagen Transporter“ ir „Ford Transit“.

Kaip vieną didžiausių „Vivaro“ privalumų vokiečiai įvardija pigius eksploatacijos kaštus – itin ekonomiškus variklius ir nedažnus aptarnavimus. Automobilius teks aptarnauti tik kas 40 000 km arba kartą per dvejus metus. Anot jų, „Vivaro“ taps pigiausiai prižiūrimu komerciniu automobiliu savo klasėje.

Apie kainas Lietuvai kol kas nieko negalime pasakyti, jos bus paskelbtos tuo pat metu, kai „Vivaro“ pasirodys prekyboje. Laukti liko nebedaug – pirmieji automobiliai Lietuvą pasieks jau liepos mėnesį.

„Opel Vivaro 1.6 CDTI“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1598 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 66 kW/90 AG/3500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 260 Nm/1500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4998 mm
Plotis: 2283 mm
Aukštis: 1971 mm
Važiuoklės bazė: 3098 mm
Svoris: 1736 kg
Maksimalus greitis: 153 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,5 l/100 km
CO2 emisija: 170 g/km
Bagažinės tūris: 5,2 kub.metrai
Kaina: neskelbiama

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (26)