Nors ir didesnis už pirmtaką, bet gal jis buvo technologiškai netobulas modelis? Tikrai ne. Ar dėl to kalta pasaulį sudrebinusi krizė? Jau šilčiau... Iš tiesų, skaudžiausiai smogė ne kas kitas, o pats artimiausias šeimos narys – tais pačiais 2007-aisias debiutavęs pirmos kartos kompaktinis „Nissan Qashaqai“ SUV automobilis.

Galutines ankstesnės kartos „X-Trail“ sėkmės vizijas sužlugdė pasirodžiusi to paties „Qashqai“ septynių vietų versija „Qashqai +2“ – kampuotasis „Nissan X-Trail“ tiesiog neatlaikė vidinės konkurencijos. Tačiau „Nissan“ koncernui nuo 2001 metų vadovaujantis gudrusis Carlosas Ghosnas (ne veltui pravardžiuojamas „Le Cost Killer“ – išlaidų žudikas liet. k.), atrodo, rado tinkamą sprendimą.

Ir štai praeitų metų rudenį Frankfurto automobilių parodoje išvydome koncepcinį modelį, o šių metų Ženevos parodoje pasirodė ir gamybai parengtas antros kartos naujas „Nissan X-Trail“ europinis modelis (JAV ir Japonijoje jis debiutavo prieš metus). Žvelgiant į automobilį, nėra jokių abejonių, kad „Nissan“ automobilius sieja nauja bendra dizaino linija. Panašiai atrodo ir naujasis „Qashqai“, tik „Nissan X-Trail“ gerokai didesnis, be to, jį galima užsisakyti ir septynių sėdimų vietų (priminsiu, kad mažasis brolis nuo šiol siūlomas tik penkiavietėje versijoje).

Ar pasiteisins šis žingsnis? Atsakymo į šį klausimą ieškojome automobilio bandymuose Portugalijoje. Šalia stovint „Qashqai“ ir „X-Trail“ modeliams akivaizdu, kad pastarasis yra gerokai didesnis už anksčiau šiais metais debiutavusį brolį. Išties, pristatymo metu gamintojo atstovai pirmiausiai paminėjo automobilių dydžių skirtumą, nors abu jie pagaminti naudojant tą pačią naująją modulinę „Renault-Nissan“ aljanso CMF platformą. O palyginti su ankstesniu „X-Trail“ modeliu, jis taip pat 17 mm ilgesnis, turi 76 mm didesnį atstumą tarp ašių ir tokią pačią, gana didelę 210 mm prošvaisą. Žinoma, dėl naujų, šiuolaikinių metalo apdorojimo technologijų jis visgi net 90 kilogramų lengvesnis už pirmtaką (sveria nuo 1500 kg).
Nissan X-Trail

Visiškai naujas salonas

Specialiai prieš bandymus apžiūrėjau dabar jau buvusios kartos „Nissan X-Trail“ modelį. Galiu tik patvirtinti – dailiu, itin kokybišku ir šiuolaikišku interjeru pasigirti jam tikrai nepavyktų. O naujasis modelis maloniai nustebino visiškai kitokia nei ankstesnio modelio salono apdaila. Dabar jis tikrai prilygsta klasės geriausiems automobiliams, tokiems kaip „Honda CR-V“, „Toyota RAV4“ ar „Mazda CX-5“. Džiugina dailios linijos, malonus paliesti plastikas, ergonomiška vairuotojo darbo vieta ir efektingas, atidaromas (!) panoraminis stoglangis.

Kadangi visais minėtais automobiliais teko nemažai važinėti, galiu daryti kai kurias išvadas. Jei man iki šiol itin patikęs „Honda CR-V“ džiugina savo salono transformacijos galimybėmis ir erdvia bagažine, tai „X-Trail“ papirko „Mazda CX-5“ prilygstančiu azartišku važiavimu. Neabejoju, kad ir pravažumu nenusileistų „Toyota RAV 4“ – gaila, kad to patikrinti organizatoriai nesuteikė galimybės. Matyt, būtent taip akcentuojamas naujojo „X-Trail“ virsmas į tik miestui skirtą SUV automobilį.

Be to, antros eilės sėdynės yra stumdomos, o vietos antros eilės keleiviams tikrai daug. Čia sėdima aukščiau nei priekyje, tad ir gale sėdintys keleiviai nesijaus nuskriausti, be to, galinės durys atsidaro net 80 laipsniu kampu. Žinoma, verta labai rimtai apsvarstyti galimybę užsisakyti septynių vietų versiją – ten išsiteks tik vaikai, tad trečios eilės sėdynės tinkamos nebent nuvežti atžalas į mokyklą. O ir vietos bagažinėje tokiu atveju praktiškai nelieka.

Automobilis siūlomas tik su vienu varikliu

Automobilis gali turėti tiek priekinius, tiek ir visus varančiuosius ratus. Kol kas jis bus siūlomas tik su vieninteliu, 1,6 l/130 AG dyzeliniu motoru. Ir tai be jokių abejonių yra viena silpniausia jo vietų. Ne, pats dyzelinis variklis tikrai puikus pasirinkimas mažajam „Qashqai“, tik štai didesniam ir sunkesniam „Nissan X-Trail“ norėtųsi bent jau turėti galimybę užsisakyti didesnio darbinio tūrio dyzelinį motorą. Jis tikrai praverstų, jei bus dažniau važinėjama užmiesčio keliais ir greitkeliais.

Gamintojas nurodo, kad modelio su priekiniais varančiaisiais ratais ir mechanine šešių pavarų greičių dėže vidutinės degalų sąnaudos yra 4,9 l/100 km. Realybėje šie skaičiai reiškia, kad važiuodami tiek mieste, tiek ir užmiestyje pusantros tonos SUV automobiliu galite išsitekti su maždaug 7 litrų ar šiek tiek mažesnėmis dyzelino sąnaudomis.

Su šiuo motoru komplektuojama arba šešių pavarų mechaninė, arba nauja „XTronic“ nuolatinio kintamo veikimo transmisija. Paprasčiau kalbant, tai – variatorius, kuris, kaip pastebėjau rašydamas apie naująjį „Nissan Qashqai“, tikrai pasižymi gana sklandžiu darbu, ko nebuvo galima pasakyti apie ankstesnius modelius. Tiesa, pastaroji transmisija užsakoma tik modeliuose su priekiniais varančiaisiais ratais. O norintiems galingesnio motoro teks luktelėti 2015 metų, kada gamintojas išleis turbobenzininę versiją su 1,6 l/163 AG motoru. Visgi neabejoju, kad toks kuklus variklių pasirinkimas šiam modeliui gali pakišti koją kovojant dėl rinkos dalies.
Nissan X-Trail

Išvada

Naujasis „Nissan X-Trail“ – visiškai kitokios išvaizdos ir, galima sakyti, koncepcijos modelis nei ankstesnysis. Be jokių abejonių, mėgę gana brutalią ankstesniojo „X-Trail“ tiek išorės, tiek ir salono išvaizdą liks nusivylę, bet tokių nebus dauguma. Naujasis „Nissan X-Trail“ plačiai įžengė į tokių automobilių, kaip „Mazda CX-5“, „Honda CR-V“ ir „Toyota RAV-4“ valdas. Tad renkantis SUV automobilį, pasirinkimas dar labiau padidėjo.

Įvertinimas 7/10

„Nissan X-Trail“ vizitinė kortelė
Variklio darbinis tūris: 1598 cm³
Degalai: dyzelinas
Galia: 96 kW/130 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 320 Nm/1750 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4643 mm
Plotis: 1820 mm
Aukštis: 1695 mm
Važiuoklės bazė: 2706 mm
Svoris: 1500 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,5 sek.
Maksimalus greitis: 188 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,9 l/100 km
CO2 emisija: 129 g/km
Bagažinės tūris: 550 l
Kaina: nuo 79 990 Lt

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (70)