2012 ir 2013 Lietuvos ralio čempionas Dominykas Butvilas padeda nepasimesti WRC turnyrinėje lentelėje ir dalyvių gausoje. Šiuo metu lenktyniaujantis profesionalioje Lenkijos „Subaru Poland Rally Team“ komandoje D.Butvilas atsargiai bando įvardinti ir galimus šio ralio favoritus.

– Trumpai apžvelk pasaulio ralio čempionatą (WRC) šiais metais?

– Ralis „LOTOS 71st Rally Poland“ yra 7 etapas Pasaulio ralio čempionate. Tiksliai sezono viduryje, kuomet komandos ir lenktynininkai jau įgavę tinkamą pagreitį. Ir šioje sezono situacijoje nebegali būti pasiteisinimų, kad tai nauja komanda ar nepažįstamas automobilis. Laikas kautis dėl pozicijų turnyrinėje lentelėje, nes šis ralis Lenkijoje ir Lietuvoje jau čempionato pusiaukelė. Komandos į Lietuvą atvyks jau apkeliavusios pusę pasaulio: Monte Karlas (Monakas), Švedijos sniegynai, Meksika, Portugalija, Argentina ir Italija. Greičiausius pasaulyje ralio lenktynininkus jau sunku kažkuo nustebinti, bet, vis tiek manau, kad čia jie ras kažką neįprasto. Spėju, kad tai bus vienas greičiausių žvyrinių ralių iki šiol buvusių sezone. Vidutiniai greičiai tikrai aukšti, prie ko pasaulio čempionatų dalyviai dažnai nėra įpratę.

Šiais metais WRC sezone vėl dominuoja „Volkswagen Motorsport“ komanda. Rekordas – 9 pergalės iš eilės – pasako nemažai apie šios komandos sėkmę. Aišku, tai ne tik sėkmė – ralyje svarbu visuma. Tai kompleksiškas junginys, kurio visos dalys turi didelę svarbą rezultatui. Kartu toks rezultatas rodo ir šiek tiek sumažėjusią konkurenciją, šiam vokiečių koncernui nelabai kas gali pasipriešinti. Sebastienas Ogieras yra be galo talentingas ir greitas vairuotojas, o turėdamas tokią superinę komandą jis skina vieną pergalę po kitos. Antroje vietoje aukštus rezultatus demonstruoja kitas šios komandos narys Jari-Matti Latvala, trečias – Andreasas Mikkelsenas.

Tiesiai po pirmųjų trijų „Volkswagen Motorsport“ pilotų ketvirtoje pozicijoje – M. Ostbergas („Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team“). Prancūzai nepratę būti kitoje vietoje nei pirmoji – S. Loebas jau buvo leidęs pamiršti ką reiškia kovoti dėl vietos podiume – jis dažniausiai kovojo tik dėl pirmos vietos.

Ankščiau didelę konkurenciją sudarę „Ford“ automobilius vairavę lenktynininkai, šį sezoną atrodo labai silpnai. M. Hirvonenas („M-Sport World Rally Team“) geriausią rezultatą parodė Portugalijoje (4-oji vieta), o jo komandos draugas E. Evansas nebuvo pakilęs aukščiau 6 vietos, ką jis pasiekė Meksikoje.

Smagu, kad WRC komandų gretas papildo nauji nariai. Įdomu stebėti „Hyundai progresą, manau ši komanda turi dar neišnaudoto potencialo.

– Kokie yra tavo paties favoritai ir kodėl?

– Man patinka belgas Thierry Neuville, atstovaujantis „Hyundai Shell World Rally Team“ komandai. Pagrindinis komandos pilotas T. Neuville žengia septintoje vietoje, bet sezono pradžia naujai komandai nebuvo lengva ir dabar matome rezultatų progresą. Jis dar jaunas, bet, manau, ateityje laimės dar ne vieną ralį.

Gal būsiu neoriginalus, bet man patinka stebėti S. Ogiero triumfą šiame sezone. Jo važiavimo stilius agresyvus, bet nepaprastai tikslus. Ant asfalto įgyta patirtis perkelta į žvyro trasas – laiminti formulė, kurią matėme ir su pasaulio čempionu S. Loebu. Žaviuose ir J.M. Latvala, tačiau, mano nuomone, jis atsilieka nuo S. Ogiero savo kiek pasenusiu vairavimo stiliumi.

– Kokios tavo prognozės pasaulio ralio čempionato (WRC) etapui „LOTOS 71st Rally Poland“, kuris vyks ir Lietuvoje?

– „LOTOS 71st Rally Poland“ ralis vyks žvyriniuose keliuose, kuriuose yra nemažai ir smėlingų, dar vadinamų minkštų vietų. Aš manau, kad J. M. Latvala turi labai gerus šansus ir šiame ralyje gali būti greičiausias. Jis yra iš Suomijos ir turi patirties tokio tipo keliuose, kur raliai vyksta išskirtinai žvyro keliuose. Manau, kad pakankamai agresyvus vairavimo stilius gali būti pranašumas minkštos dangos trasose. Jeigu ruožai bus labai greiti – daugiausiai šansų turi S. Ogieras.

– Į ką, tavo nuomone, vertėtų atkreipti dėmesį būsimame WRC ralio etape Lenkijoje ir Lietuvoje?

– Kaip jau minėjau, man įdomu matyti T. Neuville progresą, o jeigu startuos estas O. Tannakas, startuosiantis WRC2 klasėje – nepamirškit ir jo, nes šis vaikinas tikrai gali „duot vaizdų“.

Ralyje startuoja nemažai skirtingų klasių automobilių. Esu girdėjęs ir pats matęs, kad, pravažiavus WRC klasės lenktynininkams, visi kiti automobiliai atrodo nuobodžiai ir lėtai. Tačiau reikia neužmiršti ir, tikiuosi, žiūrovai įvertins tai, kad WRC ekipažai yra visai kitos klasės, tai kosminiai automobiliai palyginus su tais, kuriuos matome Lietuvos trasose. Todėl palinkėsiu pasidžiaugti pasaulinės klasės technika, bet nelyginti jos su silpnesniais dalyviais ir mėgautis visu šiuo išskirtiniu ir unikaliu reginiu Lietuvoje.

Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapas „LOTOS 71st Rally Poland“ Lietuvoje lankysis birželio 27 d.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)